AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #1 Skrevet 5. mai 2012 Gir dere ting/klær dere ikke trenger til Fretex?
yes2yes Skrevet 5. mai 2012 #2 Skrevet 5. mai 2012 Nei du, det gjør jeg ikke. Jeg selger de jeg kan videre på nett, og det pleier ofte å gi gode resultater og mer penger i lomma. Resten som jeg har voks ut i fra eller som ikke lar seg selges over nett, gir jeg videre til organisasjoner som viderefører dem til de trengende. Så langt har jeg ikke prøvd det hos Fretex, og flere av mine venner har anbefalt å ikke gjøre det heller på grunn av dårlig service de har opplevd hos den kjeden. Men jeg bryr meg fint lite hvem organisjon det går igjennom, enn så lenge brukbare objekter når fram til andre steder en fyllinga. 3
Niennas Skrevet 5. mai 2012 #3 Skrevet 5. mai 2012 Ja. Har også gitt til UFF og andre ting. Sjeldent jeg kvitter meg med noe som jeg faktisk kan tjene noe særlig på, og når jeg først rydder bort klær/ting, så vil jeg ha det ut av leiligheten ganske kjapt, og ikke vente på at noen KANSKJE svarer på en finn.no annonse om en måneds tid. 2
Gjest Skrevet 5. mai 2012 #4 Skrevet 5. mai 2012 Nei,sender de til u-land gjennom en meinghet her i området.
Gjest badeand1 Skrevet 5. mai 2012 #5 Skrevet 5. mai 2012 Yes, I do. Er en Fretex boks like i nærheten. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #6 Skrevet 5. mai 2012 http://www.uffnorge.org/Articel.asp?NewsID=46 Noen som vet hvor disse innsamlingsboksene befinner seg i Tromsø?
Pia82 Skrevet 5. mai 2012 #7 Skrevet 5. mai 2012 Har gitt de masse klær jeg ikke lenger bruker men også pynteting, cd'er osv. Da kan noen som trenger tingene og har lite kr kjøpe det, og jeg slipper så stresse med å selge selv, er ikke så opptatt av penger at jeg orker å selge sånt smått. Møbler ol selger jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #8 Skrevet 5. mai 2012 Ja, jeg gir til fretex. Bøker, klær, småmøbler, hva nå enn som skal ut av hus her. Er bare glad til at fretex tar imot, og håper at andre får glede av det jeg har levert inn. Servicen er ikke alltid like god da, men okey.... det er ikke noe alternativ der jeg bor.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #9 Skrevet 5. mai 2012 Jeg gir vekk til en bruktbutikk der overskuddet går til trengende i Øst Europa. For det meste er det klær jeg har brukt lite/eller som har "krympet", en og annen presang jeg ikke har likt/brukt, samt en del bøker. Stort sett er det såpass billige ting at jeg ikke orker bryet med å legge ut på Finn, sende pakker etc. Og som en annen her skriver er det noe befriende med å få unna ting RASKT, og ikke måtte se at de befinner seg i leiligheten i ukesvis etter at man har bestemt seg for å bli kvitt dem...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå