Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skjønner ikke helt hvordan man skal gjøre det når man bare skal sende en liten pakke. Skal sende et lite ark og en liten bamse i bursdagsgave. Så virker som jeg kan sende med a-post, men skjønner ikke helt. Noen som kan si noe om hvordan det fungerer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er det bamsen du sender og så ligger det ved et lite ark. Nå kommer det an på tykkelsen på pakken. Det letteste er å gå på postkontoret for å spørre, så finner dere ut hva som er mest praktisk og billigst.

Skrevet

Men skal jeg ha med noe å pakke det inn i da eller?

Skrevet

SKal det pakkes inn som en bursdagsgave, så gjør du det før du tar den med ned på posten. Skal du ikke pakke den inn som en gave så tar du bare med deg arket og bamsen ned på posten, også kommer de med anbefalinger på hva som lønner seg.

Konvolutter og esker får du kjøpt der, og sannsynligvis så vil jeg tippe at det enkleste og billigste for din del blir å kjøpe en SmartPort boblekonvolutt som du får puttet gaven nedi.

Men som sagt, ta med deg tingene ned på Posten. Det er ikke akkurat noe hokuspokus dette her. Det er ganske så enkelt.

Skrevet

Er slik boblekonvolutt veldig dyr da? Ser de smartpost pakker er ganske dyre. Står man også kan pakke inn selv, men har aldri sendt noe pakke så vet ikke helt hvordan alt gjøres.

Men får kanskje bare dra ned og se da. Bare det at jeg ikke akkurat har så veldig mye penger, og skal ned dit litt senere denne måneden i tillegg.

Skrevet

Er slik boblekonvolutt veldig dyr da? Ser de smartpost pakker er ganske dyre. Står man også kan pakke inn selv, men har aldri sendt noe pakke så vet ikke helt hvordan alt gjøres.

Men får kanskje bare dra ned og se da. Bare det at jeg ikke akkurat har så veldig mye penger, og skal ned dit litt senere denne måneden i tillegg.

Den største ferdigfrankerte boblekonvolutten koster 50 kr. Det er ihvertfall billigere enn SmartPost eskene. Da slipper du også å tenke på tykkelse og vekt på brevet.

Det beste svaret vil du få på postkontoret. De kan hjelpe deg med forskjellige alternativer, men dersom du får plass til tingene dine i en boblekonvolutt så er det min anbefaling. SmartPost eske er ikke lønnsomt med mindre du ikke får plass i en boblekonvolutt og du er nødt til å ha kvittering og sporingsnummer på det du skal sende.

Gjest Badabing
Skrevet

Hvis det er noe som ikke veier særlig mye (som regel inntil 1 kg), ikke er så stort, og heller ikke er av særlig verdi, lønner det seg å sende det som vanlig brev, altså A-post.

Hvorfor mange sender pakker som nettopp en pakke, er at man da har forsikring på det man har sendt via kopi av pakkelapp med sendingsnummer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...