Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest T0na
Skrevet (endret)

Er det smart å sette opp mål om det er ting man vil? Jeg vil bli mer sosial og få nye kontakter, og vurderer derfor å sette opp diverse mål, foreksempel skrive de opp i en bok.

Mål som"prate med han i dag, spørre hun om det, prate ofte med den personen, og om h*n virker interessert, spørre personen om han/hun vil finne på noe etterhvert".

Litt komplisert spørmål, men jeg lurer på om folk der ute pleier å sette opp mål for hva de vil?

Hvordan setter DU opp mål -klarer du å følge de?

Endret av T0na
Videoannonse
Annonse
Gjest T0na
Skrevet

Var litt vanskelig å sette ord på det jeg mente, men håper folk forstår :)

Skrevet

Jeg har satt mål for meg selv når det gjelder jobb/studier, og da har jeg en tendens til å ofte sette litt for høye mål slik at de sjelden blir fullført helt etter planen ;) Men har blitt flinkere i det siste. Pleier å skrive de på et ark og henge opp på arbeidsplassen min, og så krysser jeg av når et mål er fullført.

Jeg har ingen erfaring med å sette mål for det sosiale livet, men jeg ser ingenting i veien for å gjøre det. Å skrive ned mål for så kunne krysse av når det er oppnådd, tror jeg har en veldig gunstig psykologisk effekt - man føler mestring.

Men jeg tror du også bør vokte deg for å sette for ambisiøse mål, og kanskje ikke gjøre de altfor detaljerte. F.eks. kan du ha som mål å snakke med to nye personer hver uke, og så definere for deg selv hva det vil si å ha "snakket" med noen (holder det å spørre om hva vedkommede gjorde i helgen og så få svar på det?). Og så kan du f.eks. ha som hovedmål å spørre to personer om dere skal finne på noe en dag i løpet av en måned. Men da bør det kanskje holde som mål at du kun har spurt om det og ikke at dere faktisk har funnet på noe i løpet av den måneden, siden du ikke kan styre hva andre vil og har tid til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...