anonyme20 Skrevet 5. mai 2012 #1 Skrevet 5. mai 2012 Hei. Jeg har de siste månedene begynt å få noen "kuler" i underlivet etter barbering. Jeg trodde første at det var herpes og gikk til en gynekolog (ca 3 mnd siden)for å få dette sjekket, men det det ikke det. Jeg fikk heller ikke noe beskjed om hva det kunne være, hun ga med en krem og sa at det ville hjelpe på. Nå får jeg de kulene/kvisene (de er ikke hvite) hver gang jeg barberer meg. Jeg har rundt 10 stk, som står ganske mye ut, og den ene er på en måte "inni" huden og er veldig stor. Jeg har lest mye om at dette kan være betente kjertler, men hva er egentlig det? Går det bort etterhvert eller kommer jeg alltid til å få det hver gang jeg barberer meg? Har kjæreste, så jeg barberer meg ca 2-3 ganger i uken og de er der alltid. Noen ganger er det så ille at jeg ikke kan barbere meg, fordi de klør og stikker. Kan dette være noe annet enn betente kjertler? Er det noen som har tips til en krem som kan brukes eller noe annet for å forebygge eller få det bort??
anonyme20 Skrevet 5. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 5. mai 2012 Hvis du ikke barberer deg...forsvinner de da? hvis jeg ikke barberer meg på 2 uker, blir de mindre. mindre "irritert". De kommer som regel dagen etter jeg har barbert meg. Utenom den ene som har vært der i sikkert 3 uker nå (øverst til venstre på de yrte kjønnsleppene)
Binta Ba Skrevet 5. mai 2012 #4 Skrevet 5. mai 2012 Kan være inngrodde hårsekker, eller betente kjertler. Kjertler som er betente kan man etterhvert poppe, og kommer ut en litt stinkende, flytende masse..inngrodde hår kan også poppes, men er mer som kviser, etter min erfaring. Se ordentlig på de med sterkt lys og se om du greier å se hårstrået, om du skjønner..? Jeg kan kun barbere meg med disse nye bladene fra venus som har slike puter over og under..husker ikke hva de heter, desverre. Bruker også kun medisinsk grønnsåpe som barber"skum", for min del hjelper det veldig.
anonyme20 Skrevet 5. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 5. mai 2012 Kan være inngrodde hårsekker, eller betente kjertler. Kjertler som er betente kan man etterhvert poppe, og kommer ut en litt stinkende, flytende masse..inngrodde hår kan også poppes, men er mer som kviser, etter min erfaring. Se ordentlig på de med sterkt lys og se om du greier å se hårstrået, om du skjønner..? Jeg kan kun barbere meg med disse nye bladene fra venus som har slike puter over og under..husker ikke hva de heter, desverre. Bruker også kun medisinsk grønnsåpe som barber"skum", for min del hjelper det veldig. takk for svar! Hvis jeg popper dem, vil du gå bort? eller kommer de tilbake hver gang jeg barberer meg? Jeg er redd for at de blir verre hvis jeg gjør det, at de ikke går bort. De nye bladene, har de gjort at du ikke får det lenger?
Binta Ba Skrevet 5. mai 2012 #6 Skrevet 5. mai 2012 takk for svar! Hvis jeg popper dem, vil du gå bort? eller kommer de tilbake hver gang jeg barberer meg? Jeg er redd for at de blir verre hvis jeg gjør det, at de ikke går bort. De nye bladene, har de gjort at du ikke får det lenger? Jepp, de nye bladene har hjulpet veldig for min del:) De har innebygd såpe og olje eller noe slikt. Om det er betente svettekjertler, risikerer man alltid at de kommer tilbake, og de kan ta månedsvis før de er borte også. Utrolig smertefulle, i tillegg =/ For min del kommer de ikke tilbake fordi jeg barberer meg, men jeg må enten velge å barbere minst hver tredje dag, eller bare en gang hver tredje uke..ellers får jeg mange inngrodde hår, og irritert ut. For min del har det også hjulpet å smøre meg med kokos-olje ( kjøpt på arabisk butikk ) etter barbering.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå