Gå til innhold

"suge på tissen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Annaires

Er du/dere klar over hvor traumatisk det kan være for barn å gjennom det du tenker her? Barn som går gjennom avhør og undersøkelser påføres traumer som må behandles på lik linje med traumer fra ordentlige seksuelle overgrep. Barn er seksuelle vesener fra de er født, og om en 3-åring er nysgjerrig på onanering o.l. så er dette en helt normal del av utviklingen til barnet. Å prøve å stoppe dette, kan påføre store traumer, og kan i verste fall stoppe barnets utvikling, slik at det ikke utvikler seg normalt, og kan ende opp som pedofil.

Men tror du virkelig at det går rett på "avhør" o.l?

Det er ganske langt fram til det.

I første omgang kan det være greit å prate med pedleder i bhg, og høre om de i det hele tatt har noen betenkeligheter.

Å være nysgjerrig, ha spm og utforske er vanlig ja, men det er ikke vanlig at en treåring sier at han må vaske tissen sin før den kan suges på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden er ryddet for avsporing og spekulasjon

Kosemose, mod

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS du får veldig mange ulike råd i denne tråden. Og her kommer et til. Jeg syns du skal ta din bekymring på alvor. Og jeg syns du skal gjøre som mange råder deg til, snakk litt mer med sønnen din om dette. Gjerne mens dere spiller spill eller leker med noe, og ikke på en "utspørrende måte". Så er jeg klar over at så unge barn ikke er veldig verbale, og at det kan være begrenset hvor mye du får ut av ham uansett. Men du kan spørre om hvem som må vaske tissen. Men som sagt, unngå for all del avhør og press og stort fokus.

Noen i tråden påstår at barn blir utsatt for traumer ved å bli avhørt om seksuelle overgrep. Det er selvsagt ikke sant. Politiet har egne folk til den type avhør, folk som er godt trent til dette. Det finnes i tillegg egne barnehus rundt om i landet der det er ekstra ekspertise og spesielt tilrettelagt for slike samtaler. Du må i allefall ikke velge bort å ta tak i saken fordi du er redd for at barnet ditt skal lide overlast i en slik situasjon.

Jeg syns du skal ta kontakt med barnvernstjenesten eller kommunens SO-team hvis det finnes. Så kan du fortelle historien din i fred og ro og lytte til de råd du får og ta det derfra.

Så håper jeg det ikke har skjedd noe med barnet ditt, men at du likevel tar tak i dette, siden det er et varsko at han pluttselig sier og gjør slike ting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke å bagatellisere, men her om dagen snakket de om seksualhygiene på pepper og pasjon på radioen, i ganske enkle og morsomme ordvrndinger. KAN han ha hørt noe der? Jeg overhørte blant annet at det var snakk om kukost, underlivsvask og oralsex, så slike setninger som din sønn kom med kan godt ha blitt brukt.

Også dukket det opp en strofe fra en eller annen norsk låt hvor de synger "og hun kan sutte på tissemann" eller noe... Kan det være noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar

Barnets utsagn tyder på enten han eller et barn han har kontakt med i barnehage eller annensteds, er blitt utsatt for seksuell mishandling. Dette er en sak for politi og barnevern, og barnet må avhøres av kompetent personell. Alle voksne i familien samt alle mannspersoner i barnehagen må avhøres, og de en ikke kan utelukke som overgripere, bør vurderes for varetektsfengsling.

NEI!!!!

Dette tyder på at ditt barn eller en han omgås med(i bhg)har sagt/hørt "suge på tissen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annaires

NEI!!!!

Dette tyder på at ditt barn eller en han omgås med(i bhg)har sagt/hørt "suge på tissen".

Men det er jo ikke snakk om akkurat det, å si det er jo ikke uvanlig, men å si at man må vaske tissen først. Det er vel det det reageres på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ville spurt ungen hvem som hadde lært han at man må vaske tissen hvis man skal suge på den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som mener dette er så vanlig; husk at barnet som beskrives her er rundt 3 år gammel. Så lurer jeg litt på - hva skal til for at dere syns man skal undersøke en mulig overgrepssak videre? At man tar barnet og overgriper på fersken?

Og en ting til: Å "undersøke saken" betyr ikke å henge ut bestefar som pedofil overgriper. Som noen syns å tro her. Det betyr bare å slutte å være så innmari naiv, slutte å tro at overgripere utpeker seg med spesiell usympatisk utseende/atferd. Det er ikke sånn at overgripere går rundt og er "slemme" til vanlig og motsatt. Og som sagt, det er ingen som skal i søkelyset selv om foreldre tar barns signaler på alvor.

Det er så utrolig store mørketall, det er så utrolig mange voksne og tenåringer som har fått livene sine ødelagt og som spør hvorfor ingen så dem og hvorfor ingen tok signalene de prøvde å sende ut.

Kjære TS, ta barnet ditt på alvor. Om dette bare er tull og tøys, så kan du i allefall tenke at du har tatt ditt ansvar som mor og tatt barnet ditt på alvor. Og du trenger ikke henge ut noen spesifikk, du trneger ikke ha en mulig syndebukk i kikkerten eller plassere skyld. Du trenger bare undre deg videre over det barnet ditt forteller deg. Det skylder du barnet ditt å gjøre. Barnet ditt er prisgitt foreldrene sine og at de tar vare på seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom mitt barn hadde kommet med et lignende utsagn, ville jeg uten tvil kontaktet en faglig instans for å få hjelp med alle tankene og bekymringene som melder seg i farvann av et slikt utsagn. Jeg ville forklart situasjonen, som beskrevet i hovedinnlegget, og spurt om råd ang hvordan vi som foreldre skal forholde oss til noe sånt. Fagpersoner med kompetanse innen området, vil kunne gi et så milevis bedre råd enn anonyme personer på et forum, eller venner og familie for den saks skyld. Kanskje er det ingenting å bekymre seg for, kanskje er det stor grunn til bekymring. Men de som er best til å vurdere det, er de som har fagkompetanse på området. Ta kontakt anonymt, om du er redd for at det skal hauses opp, TS. Men ta kontakt med noen som har forutsetning for å gi deg de riktige rådene i situasjonen. Vær så snill.

Er du/dere klar over hvor traumatisk det kan være for barn å gjennom det du tenker her? Barn som går gjennom avhør og undersøkelser påføres traumer som må behandles på lik linje med traumer fra ordentlige seksuelle overgrep. Barn er seksuelle vesener fra de er født, og om en 3-åring er nysgjerrig på onanering o.l. så er dette en helt normal del av utviklingen til barnet. Å prøve å stoppe dette, kan påføre store traumer, og kan i verste fall stoppe barnets utvikling, slik at det ikke utvikler seg normalt, og kan ende opp som pedofil.

Ikke ETT eneste sted i mitt innlegg nevner jeg på noen måte at barna skal avhøres og undersøkes og bli traumatisert, gjør jeg vel? Jeg skriver: "Jeg ville forklart situasjonen, som beskrevet i hovedinnlegget, og spurt om råd ang hvordan vi som foreldre skal forholde oss til noe sånt." Altså - ingenting om at barnet skal involveres!?

Når det er sagt - tror du, dersom det er ugler i mosen her, at det er noe mindre traumatiserende for barnet å bli utsatt for overgrep, kanskje komme med et slags rop om hjelp, men bli ignorert av det mennesket det stoler aller mest på at skal beskytte det?

At barn fikler med seg selv, er helt normalt ja - det er jeg enig med deg i. At et lite barn på 3,5 år sier at han må vaske tissen sin, for man kan ikke suge på en tiss som er møkkete - det er derimot overhodet ikke normalt! Det ville jeg tro enhver oppegående voksen person kunne være enig i, men tydeligvis ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ETT eneste sted i mitt innlegg nevner jeg på noen måte at barna skal avhøres og undersøkes og bli traumatisert, gjør jeg vel? Jeg skriver: "Jeg ville forklart situasjonen, som beskrevet i hovedinnlegget, og spurt om råd ang hvordan vi som foreldre skal forholde oss til noe sånt." Altså - ingenting om at barnet skal involveres!?

Når det er sagt - tror du, dersom det er ugler i mosen her, at det er noe mindre traumatiserende for barnet å bli utsatt for overgrep, kanskje komme med et slags rop om hjelp, men bli ignorert av det mennesket det stoler aller mest på at skal beskytte det?

At barn fikler med seg selv, er helt normalt ja - det er jeg enig med deg i. At et lite barn på 3,5 år sier at han må vaske tissen sin, for man kan ikke suge på en tiss som er møkkete - det er derimot overhodet ikke normalt! Det ville jeg tro enhver oppegående voksen person kunne være enig i, men tydeligvis ikke.

Jeg er så enig med deg, takk for et godt innlegg. Det er trist at folk som åpenbart bare synser, synser om så viktige ting, og det er trist at folk slenger ut av seg at barn kan bli traumatisert hvis noen tar tak i signaler om mulige overgrep. Hilsen AB litt lenger opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...