Gå til innhold

Pass deg for viruset


Loolaa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alle burde vel vite at man ikke åpner ukjente vedlegg. Egentlig rart at folk får virus, så ofte man får høre at man må være forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå ikke bare når man åpner vedlegg man får virus da.. :evil:

Desverre kommer det ofte også via andre fildelingsprogram også. Det advares bla. jo også mot Kazaa - som jo ofte er det ungdom bruker for å se filmsnutter eller laste ned musikk osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men man bør jo være forsiktig med exe-filer generelt. Virus kommer ikke med MP3-filer. Et virusprogram og en brannmur er jo heller ikke å forakte. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk den tilsendt jeg :evil: ! Nå er den slettet og borte! Heldigvis åpner jeg aldri vedlegg jeg ikke vet hva er..

Ikke jeg heller. Men hvis det kommer som vedlegg fra noen du kjenner (som selvfølgelig ikke har sendt det selv, det har viruset gjort) så er det fort gjort å åpne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke jeg heller. Men hvis det kommer som vedlegg fra noen du kjenner (som selvfølgelig ikke har sendt det selv, det har viruset gjort) så er det fort gjort å åpne det.

Så sant så sant!!!! greit å være klar over det!

Har forresten fått en ny mail med viruset :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: tror jeg skal oppdatere antivirusprogrammet mitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Jeg åpne mail fra ukjente. Mange som sender mail til jobben og ber om div. info som jeg svarer på. Det er en del av arbeidsinstruksen. :) Bare at i dag har jeg fått en del uvanlige mail som jeg ikke har åpnet, synes de ser en smule mystiske ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en Windowsinstallasjon som er ekstrem verdifull for deg?

Skaff deg en CD med Knoppix Linux når du skal ut på nett i disse tider! Windows *.exe filer kjører ikke uten videre på Linux. Konfigurer deretter Kmail

PS. Skrev (nesten) det samme på Data og Nett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date= men man bør jo være forsiktig med exe-filer generelt. Virus kommer ikke med MP3-filer. Et virusprogram og en brannmur er jo heller ikke å forakte. :blunke:

Joda.. virus kan komme med MP3-filer. Hvis ikke, så er PC-en min svært rar, for jeg lastet ned en MP3-fil som viste seg å være virus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OK.. da var det kanskje ikke en MP3-fil :-? , men en fil var det og den gjemte seg i en låt jeg skulle laste ned. Poenget er at man utmerket godt kan laste ned et virus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK.. da var det kanskje ikke en MP3-fil :-? ' date=' men en fil var det og den gjemte seg i en låt jeg skulle laste ned. Poenget er at man utmerket godt kan laste ned et virus.[/quote']

Så lenge du har et oppdatert virusprogram så stopper den jo viruset, samme om du har lastet det ned. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bruker F-secure, som har en backweb agent. Den ligger i bakgrunnen og laster ned nye fix'er når de kommer ut, jeg slipper å stadig oppdatere selv. Veldig snedig. Den hadde tatt inn ny fix imorges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når vi er inne på det:

gå til windowsupdate.microsoft.com og patch maskinen din. Du kan også sette opp maskinen din til å hente inn patcher selv, og installere når de er hentet ned og du sier OK, evt. automatisk.

I tillegg kan man jo prøve å være vanlig bruker, og ikke lokal administrator på maskinen når man jobber, men det er kanskje for mye pes.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...