Gå til innhold

Nutrilett hunger controll produkter..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kom over disse nutrilett hunger controll produktene og tenkte jeg skulle teste dem. Oppdaget etterhvert at alle er fryktelig søte og ble litt i tvil om hvor bra de egentlig er. Kan jeg virkelig erstatte et måltid med en slik bar eller bruke en smoothie som et mellommåltid og gå ned i vekt i kombi med trening?

Til vanlig har jeg et veldig sunt kosthold. Spiser nesten aldri godteri og spiser alltid veldig sunn mat. Trener minst 4 ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest notetur nomen

Til vanlig har jeg et veldig sunt kosthold. Spiser nesten aldri godteri og spiser alltid veldig sunn mat. Trener minst 4 ganger i uken.

Da syns jeg ikke du skal begynne å ødelegge forbrenningen din med Nutrilett...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pepsimaxpower

det eneste som er greit med slike type barer er VISST man har dårlig tid så er det et greit i nøden valg.. og mange av de smaker faktisk vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanndråpe

Har prøvd disse noen ganger pga at flere jeg kjenner påstår at de gir metthetsfølelse lenge. Jeg blir sulten etter en time, og da ofte kvalm. De inneholder jo lite kalorier, så om man klarer å holde seg mett på dem er jo det bra, men jeg vil heller spise "ordentlige" måltider.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosaleen

Det er kaloriunderskuddet som teller.

En Nutrilett-bar innholder mellom 210 og 230 kalorier, og en shake/suppe litt over 100 kalorier.

Om du vil spise en Nutrilett-bar eller to grove knekkebrød med magert pålegg og en liten frukt + et skummet glass melk, er jo opp til deg. Så lenge du passer på kaloriinntaket, spiller det faktisk i teorien ingen rolle hva du dytter i deg (med mindre kroppen din er veldig sensitiv for karbohydrater).

Jeg syns barene smaker godt, minner om sjokolade. Blir relativt mett, men ikke stappmett. Shakene klarer jeg ikke, blir kvalm og må jobbe for å få dem ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barene er gode og gir meg en god metthetsfølelse. Shakene smaker dritt. Da har jeg heller gått for Noka shakene, mye bedre i smak, metthetsfølelse og konsistens. Suppene har jeg aldri prøvd før. Hvor godt de virker kan jeg ikke svare på da jeg kun har spist dette i tilfeller hvor jeg har hatt super dårlig tid og ikke jevnlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man går ned i vekt dersom man spiser mindre enn man forbruker. Hvorvidt kaloriene består av Nutrilett, poteter, appelsiner eller McDonalds-mat er revnende likegyldig, dersom man ser på kun vekttapet.

Trekker man inn helseaspektet også derimot, er det klart at kaloriene i all hovedsak bør bestå av ordentlig, næringsrik mat som kjøtt, grønnsaker, nøtter, frukt osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen!

Det jeg har erfart er at hvis jeg spiser en sånn bar når jeg skal trene eller lese mye til eksamen etc. så kan jeg bruke kroppen mye mer og holder meg mett mye lenger enn på et magert måltid med knekkebrød etc.. Da føler jeg at jeg lettere må ty til et nytt måltid.

Kan det være noe å benytte seg av barene til slike anledninger?

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser forresten generelt veldig ofte. Minst hver 3.time!

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innimellom har jeg behov for litt mat omtrent når jeg er ferdig på jobb, så da tar jeg meg en halv bar. Da holder jeg ut til jeg har fått kjørt hjem, hentet unger og lagd middag. En banan eller en pære fungerer like bra, men barene kan jo bare ligge i veska, mens en banan eller pære er ikke så fristene lenger når det har liggi i veska en dag eller fire... Her brukes det altså ikke regelmessig, men en til to ganger i uka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...