Gjest Vodka Skrevet 4. mai 2012 #1 Skrevet 4. mai 2012 (endret) Jeg er veldig sent ute med å begynne prosjekt sommerkropp. Er det noe vits nå, rekker jeg det? Skal jeg bare gi opp før jeg har startet? :gjeiper: Jeg kan ikke trene så veldig mye, så det er kostholdet som må gjøre det meste av jobben. Flere som er trege med å komme i gang med trening og kostholds-endringer? Endret 5. mai 2012 av Vodka
Gjest _La Femme Skrevet 4. mai 2012 #2 Skrevet 4. mai 2012 Det kommer jo helt an på hvor mye som trengs å gjøres før du har sommerkroppen, om du rekker det eller ei. Jeg syns for min del at disse prosjektene som startes etter nyttår hvert år og skal gi den perfekte sommerkroppen, er ganske håpløse. For all del, det er sunt å ta vare på kroppen, men skal man ha en perfekt sommerkropp bør man jobbe for den året rundt. Det hjelper ikke å fråtse det ene halvåret og sulte seg det andre.
Gjest Vodka Skrevet 4. mai 2012 #3 Skrevet 4. mai 2012 Er enig i det. Vil helst ha fin kropp året rundt og ha et bra kosthold og trene regelmessig hele året. Men et sted må man jo starte. kanskje jeg kan starte nå og ha fin kropp i august, hehe. Men vil helst ha fin kropp i juli hvertfall. Det går kanskje ikke.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #4 Skrevet 4. mai 2012 Gjør som meg, få deg hele-året kroppen Sexy og smekker året rundt, hvorfor ikke? Hvorfor ikke våkne en desembermorgen, strekke deg foran speilet på badet og tenke "damn, jeg ser så bra ut" før du pakker på deg 4 lag med klær. Så ok, du går ikke i bikini og andre kan ikke se deg, men hvorfor ikke vite med deg selv at du er steikeflott i formen? Start i MORGEN den dag!! Start i det små, bare start. JUST DO IT, EVERY DAY! 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #5 Skrevet 4. mai 2012 Er enig i det. Vil helst ha fin kropp året rundt og ha et bra kosthold og trene regelmessig hele året. Men et sted må man jo starte. kanskje jeg kan starte nå og ha fin kropp i august, hehe. Men vil helst ha fin kropp i juli hvertfall. Det går kanskje ikke. DET DER VIL JEG FAEN IKKE HØRE!! Det går om du vil det, sett i gang. Du har 2 MÅNEDER til juli, du skulle bare visst hvor stram og smekker du kan bli på den tiden der, det er bare å sette i gang.
Gjest Vodka Skrevet 4. mai 2012 #6 Skrevet 4. mai 2012 Okei, jeg prøver å starte i morgen da. Takk for motivasjon
Gjest Starlit Skrevet 4. mai 2012 #7 Skrevet 4. mai 2012 Jeg drikker mye grønn te, og opplever både å få fin hud, i tillegg til å gå ned i vekt;) Så går jeg turer hver dag )) Mener selv å ha fått veltrente og slanke ben av dette^^ Vær måteholden med sukker og salt i sommer, da dette er med på å binde vann i kroppen, slik at du virker hoven ut i kroppen..
Gjest Daenerys Skrevet 5. mai 2012 #8 Skrevet 5. mai 2012 Det kommer an på utgangspunktet, men du kan gjøre mye på 2-3 mnd.
Gjest Vodka Skrevet 5. mai 2012 #9 Skrevet 5. mai 2012 Jeg drikker mye grønn te, og opplever både å få fin hud, i tillegg til å gå ned i vekt;) Så går jeg turer hver dag )) Mener selv å ha fått veltrente og slanke ben av dette^^ Vær måteholden med sukker og salt i sommer, da dette er med på å binde vann i kroppen, slik at du virker hoven ut i kroppen.. Grønn te er ikke så bra for meg pga noen stoffer som er i det. Men drikker en annen type te som er bedre for meg Sukker og salt binder mye vann i kroppen min vet jeg, merker det forsvinner når jeg spiser lite karbohydrater og slikt. Det kommer an på utgangspunktet, men du kan gjøre mye på 2-3 mnd. Jeg er slank men har masse overflødig fett likevel. Så jeg er tynnfeit kanskje? :/ Vil helst bare være tynn. Så jeg må få vekk fettet. Vil jo bli litt strammere også, og gjerne få litt muskler.
Gjest Daenerys Skrevet 5. mai 2012 #10 Skrevet 5. mai 2012 Jeg er slank men har masse overflødig fett likevel. Så jeg er tynnfeit kanskje? :/ Vil helst bare være tynn. Så jeg må få vekk fettet. Vil jo bli litt strammere også, og gjerne få litt muskler. Som meg da. Er bare starte med kardio og styrke
Gjest Anuket Skrevet 5. mai 2012 #11 Skrevet 5. mai 2012 Grønn te er ikke så bra for meg pga noen stoffer som er i det. Men drikker en annen type te som er bedre for meg Sukker og salt binder mye vann i kroppen min vet jeg, merker det forsvinner når jeg spiser lite karbohydrater og slikt. Jeg er slank men har masse overflødig fett likevel. Så jeg er tynnfeit kanskje? :/ Vil helst bare være tynn. Så jeg må få vekk fettet. Vil jo bli litt strammere også, og gjerne få litt muskler. Godt å vite at det er andre som meg der ute! Kondisjon og styrke er mine tips, jeg prøver å holde meg til 4 økter i uken, noen uker blir det 3 andre blir det 4. En annen viktig ting er kostholdet ditt. Jeg prøver veldig hardt å kun spise litt snacks i helgene og drikke litt brus. Dvs. Ikke mye men kanskje en liten fanta eller cola. Har jeg en stor brus skal den i alle fall vare fra fredag til søndag, hvis ikke så deler jeg med roomien min (for å unngå at jeg drikker alt selv ). Jeg tror du klarer det!
Gjest Vena Cava Skrevet 6. mai 2012 #12 Skrevet 6. mai 2012 Det er fullt mulig å slanke seg/komme i form på 2 mnd. Kjøp DVD med Jillian Michaels. Steinhard trening, men du slipper unna med 30 min hver dag, og det er ikke ille etter min mening. Do it:) jeg prøver selv å begynne å trene, det vanskelige er bare å komme seg i treningsklærne.
Tinelise Skrevet 6. mai 2012 #13 Skrevet 6. mai 2012 Flink Nå forventer jeg et innlegg der du forteller hvor flink du var og hva du gjorde i dag Pushe litt.. Det er jo aldri for sent for du får jo uansett resultater til sommeren! Det blir jo bare bedre Trenger et lite dytt selv også da jeg ønsker å stramme opp
Gjest Vodka Skrevet 6. mai 2012 #14 Skrevet 6. mai 2012 Jeg vet ikke om jeg rekker å komme så langt før juli, men jeg skal begynne nå uansett. Har begynt å telle kalorier i dag, skal prøve å være noen hundre kalorier i underskudd hver dag. Blir ikke noe ordentlig trening før om noen uker, men skal prøve å gjøre litt styrke hjemme, prøve en jillian dvd og kanskje
Tinelise Skrevet 6. mai 2012 #15 Skrevet 6. mai 2012 Alt hjelper! Gjør det til en vane å ta x antall situps, knebøy og andre øvelser før du legger deg hver dag. Begynn smått med få repetisjoner du føler du mestrer og etter hvert øker du antallet når du føler du klarer mer. Skal gjerne ikke mer til. 20 knebøy mens du pusser tennene morgen og kveld for eksempel. Dette klarer du!
shab Skrevet 6. mai 2012 #16 Skrevet 6. mai 2012 Hei folkens. Vil det hjelpe mye om jeg går/jogger 20 minutter hver dag? Jeg erstatter selvsagt godteri med frukt og har en ganske aktiv jobb(barnehage). Spiser knekkebrød i stedet for brød, og kutter ut poteter. Vet det hjelper å spise regelmessig, men jeg sliter med det. Er småtjukk. Veier nå 62 kilo, veide 65 for to uker siden. 162 høy. Hater virkelig sunn mat og spyr om jeg kommer over lukten/smaken av kokte/stekte grønnsaker så alternativet er å kun spise kylling/biff til middag. Vil det hjelpe?
Gjest Vodka Skrevet 6. mai 2012 #17 Skrevet 6. mai 2012 Alt hjelper! Gjør det til en vane å ta x antall situps, knebøy og andre øvelser før du legger deg hver dag. Begynn smått med få repetisjoner du føler du mestrer og etter hvert øker du antallet når du føler du klarer mer. Skal gjerne ikke mer til. 20 knebøy mens du pusser tennene morgen og kveld for eksempel. Dette klarer du! Det var et lurt tips, skal begynne med det!
Ethereal Skrevet 6. mai 2012 #18 Skrevet 6. mai 2012 Legg om kostholdet! Jeg har siden ungdomsskolen vært flink til å trene, men spist for mye sukker. Av diverse grunner har jeg blitt nødt til å kutte sukkeret så langt det lar seg gjøre, og merker en stor forskjell! Jeg spiser MASSE nå, og trener ikke (bortsett fra at jeg går en time hver dag med tung sekk på ryggen), men jeg syns bare jeg får finere og finere kropp Jeg prøver så langt det lar seg gjøre å droppe sukkeret, men det er klart jeg spiser litt frukt, og strør på med litt rosiner på havregrøten om morgenen. Men jeg har blitt SÅ mye flinkere. Fra å spise sjokolade 2 ganger i uka, og ikke bry meg om å sjekke hvor mye sukker det faktisk er i matvarer, har jeg nå droppet godteriet så godt som fullstendig, og sjekker hva det er i alt mulig. Prøver å spise så rent som mulig, lage fra bunnen av, droppe halvfabrikata osv. Mine beste råd er: - sjekk hva som står på innholdlista i mat. Det er mye skjult sukker. Noen wok-sauser har f.eks sukker som første ingredients på innholdslista! - Spis mat som metter lenge: cottage cheese og havregryn er to ting jeg spiser mye av (ikke sammen, da). - Ikke vær alt for streng mot deg selv. Jeg fikk beskjed av legen om å droppe all sukker, men hadde enormt mye sukkersug likevel. De to første ukene klarte jeg å la vær å spise godteri, så gikk jeg på en smell og spiste sjokolade. De to ukene etter det hadde jeg også en dag i uka hvor jeg unte meg godteri. Denne uka har jeg derimot ikke merket søtsuget i det hele tatt! Nå sier jeg ikke at jeg har fasiten på det perfekte kosthold. Det er sikkert mye å ta av, og jeg innbiller meg at jeg kanskje ikke burde spise så mye havregryn som jeg gjør, at rosiner egentlig er nei-nei, og at jeg burde droppe alkoholen helt. Men alt tar tid, og jeg har droppet de verste syndene. Man merker faktisk veldig stor forskjell ved å legge om kostholdet! Det har fungert bedre for meg enn å trene veldig ofte. Jeg gruer meg overhodet ikke til bikinisesongen!
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #19 Skrevet 6. mai 2012 Istedet for evige runder på tredemølla, hundre situps hver kveld og andre tafatte metoder, er det bedre for motivasjonen deres om dere gjør det skikkelig fra starten av. Start med ordentlig styrketrening. TUNG styrketrening, med c.eks 8 repetisjoner ganger 3 sett, to til tre ganger i uken (husk alltid minst én hviledag mellom hver styrkeøkt på samme muskelgruppe). Dette er den raskeste veien for å bli kvitt tynnfeit (eller bare feit) slaskete, utrent kropp. Det hjelper nemlig ikke å forbrenne fett hvis man ikke har noen muskler under fettet som kan gi deg det stramme, veltrente utseendet. I forbindelse med dette er det viktig å ikke ligge for lavt i kaloriinntaket, da kroppen vil slite med å bygge opp muskelmassen. Tilsvarende bør man ligge på minst 1,5 gram proteiner pr kg kroppsvekt. Jeg drikker mye grønn te, og opplever både å få fin hud, i tillegg til å gå ned i vekt;) Så går jeg turer hver dag )) Mener selv å ha fått veltrente og slanke ben av dette^^ Vær måteholden med sukker og salt i sommer, da dette er med på å binde vann i kroppen, slik at du virker hoven ut i kroppen.. Grønn te har ingenting med vektnedgang å gjøre. Man forbrenner i all hovedsak den energien man forbruker (ved å være i aktivitet og generelt holde seg i live). Å drikke noen kopper grønn te gjør ikke at kroppen på magisk vis begynner å trene mer energi. Og gåturer gjør heller ikke at beina isolert sett blir slankere. Dere må slutte å tro på slinke tullete kjerringråd og ukebladkurer. Det finnes ikke magiske matvarer som gjør deg slank, og det finnes ingen øvelser eller treningsmetoder som kan slanke én isolert kroppsdel uten at det påvirker resten av kroppen. Om du har gått ned i vekt av å trene, og om vekta stort sett har forsvunnet fra beina dine, er dette fordi gåturene har gjort at du ligger i kaloriunderskudd, og at akkurat du er genetisk programert til å miste fett på beina først. For andre personer kan fettet forsvinne først på helt andre steder. Dette er ikke noe man kan styre selv. Alt hjelper! Gjør det til en vane å ta x antall situps, knebøy og andre øvelser før du legger deg hver dag. Begynn smått med få repetisjoner du føler du mestrer og etter hvert øker du antallet når du føler du klarer mer. Skal gjerne ikke mer til. 20 knebøy mens du pusser tennene morgen og kveld for eksempel. Dette klarer du! Å gjøre 20 knebøy hver kveld vil ikke føre til noen ting. Belastningen med kun kroppsvekt er altfor lett til at man kan få noen synlige resultater av det, og ikke gjør det noe særlig for kondisjonen heller. Gjør heller knebøyene to til tre ganger i uken, med VEKTER. Tunge vekter. Først da kan man forvente å se synlige resultater. Å oppfordre til trening som ikke vil føre til synlige resultater er bare å ødelegge for folk. Man kan ta situps til krampa tar en, uten at man noensinne vil se resultatene i speilet, og da mister man kanskje troen og gir helt opp. Om man gjør det riktig fra starten av har man faktisk mulighet til å se resultater relativt raskt.
Tinelise Skrevet 6. mai 2012 #20 Skrevet 6. mai 2012 Selvfølgelig er det bedre med tung styrketrening! Jeg gjør dette selv, men synes fortsatt at jeg så gode resultater da jeg ikke hadde tilgang til treningssenter og vekter og kun tok basisøvelser hver kveld. Man bruker jo strengt tatt musklene og muskler som brukes vil jo faktisk bygges på. Det er jo også snakk om energi inn og energi ut. All bevegelse hjelper på å forbrenner kalorier og går man litt i underskudd vil man gå ned i vekt. Så enkelt er det. Jeg krangler ikke på at styrketrening er bedre, men det finnes også andre alternativer. Selv gikk jeg ned 5-6 kilo uten å tenke over det og uten å trene i det hele tatt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå