Chelsea Skrevet 4. mai 2012 #1 Skrevet 4. mai 2012 HEI Håper noen kan hjelpe meg med oppskrift på rødvinssaus uten hvetemel til okse. Og hva kan jeg evt gjøre med den for å få den til å passe til and også?
Gjest Ludovie Skrevet 4. mai 2012 #2 Skrevet 4. mai 2012 Jeg har ikke noen oppskrift, men jeg pleier å surre finhakket sjalottløk i litt smør, tilsette vin og la det redusere, for så å tilsette kraft, og koke opp igjen. Deretter pisker jeg inn smørterninger (fortrinnsvis usaltet smør), eller jeg tilsetter litt fløte. For å få den til å passe til and kan man bruke tørket frukt (f.eks. kirsebær), som da tilsettes samtidig med vinen, og gjerne droppe smør og fløte, ettersom and er veldig fett i seg selv.
hobbychef Skrevet 5. mai 2012 #3 Skrevet 5. mai 2012 Vil bare si at Ludovie har den enkleste og perfekte oppskriften på en rødvinssaus. Til and kan du gjøre som Ludovie eller ta 1 dl rødvin,2ss soyasaus og 2ss flytende honning og koke uten lokk i ca. 15 min. til det begynner å tykne til sirup.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå