Gå til innhold

Albena i sommer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Heisann!

Jeg skal til Albena i sommer og lurte på om noen har vært der? Hotellet vi skal på er Flamingo, ser ganske bra ut. Gleder meg til en aktiv ferie, og tenkte å teste ut ridesenteret der, noen som har erfaring med det? Hvordan hestene er, eller andre kjekke sportsaktiviteter som anbefales??

Tar imot absolutt ALLE tips, har aldri vært der før :) Gjelder også restaurant, spa, frisør, shopping, attraksjoner.. :)

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

hva er albena? mener du albania?

LOL. Albena ligger i Bulgaria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Haha, mener nok her ja: http://www.ving.no/bulgaria/albena ;)

Noen som har erfaring? blir superglad for svar!

Du burde regne med litt taxipenger om du er på jakt etter en aktiv ferie, Golden Sands og Varna er isåfall stedene å dra til. Er ikke så alt for mye å ta seg til i selve Albena, med mindre man er 10 år. Har reist dit hvert år som liten, og godt kjent i gatene, noe som kanskje påvirker mitt syn. Det er en relativt liten by, som er lagt opp for at barn faktisk skal kunne være ute på egenhånd.

Flamingo er ett av de nyeste hotellene, virkelig fint. Men vær obs på at det finnes to av dem. Ett 4stjerners og ett 5stjerners.

Ridesenteret er noe for seg selv, jeg har vært der hvert år. En litt annen standard enn Norge, de fleste skolehestene står i spilt, med betong under beina og en sluse bak seg. De gangene jeg var der kunne man kjøpe en pakke med x antall rideturer, dette lønnet seg istedenfor bare en og en tur.

De fleste spisestedene er det samme, så ikke mye å anbefale der. Men skal man ut på kveldstid er den irske puben super. Ellers har man tzar som er(var) diskoteket, hvor man møter overflod av 14-16åringer.

Nå har ikke jeg vært i Albena siden 2008, men tviler på stort har forandret seg. Bruk tiden på å utforske gatene, det finnes faktisk mer enn bare gatene med boder i. Ta begge minitog-rutene, og få sett litt. Lei en sykkel, og ta deg en tur. Det er litt natur og lokalt liv å se om man bare kommer seg rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

heisann, nå er jeg tilbake etter å ha vært der og kan nesten bare si positive ting om stedet.

Når det gjelder maten , så anbefaler jeg å spise på Flamingo; buffeten på Flamingo Grand. Det var helt vanvittig god mat, skikkelig gourmetmat med et stort og variert utvalg. Mye bedre enn de andre stedene vi spiste lunsj på der. Alt fra innbakt tomat med lokal ost og squash, til blåskjell, sushi, sveitsisk fisk, paella, lammestek, alt mulig egentlig...Pluss et bugnende dessertbord.

Ridesenteret har nok forandret seg siden sist, det var kjempeflott og alle hestene stod i store bokser (ingen i spiltene lenger) og du merket at de trivdes.

Utelivet var ikke noe spesielt, men vi hadde det gøy den ene kvelden vi var ute der likevel :) Men vvis vi reiser der neste gang, blir det nok heller en tur til Golden Sands. Ellers var det veldig gøy å se fotballkamper på utestedene der, da var det stemning og den del folk.

Anonym poster: 0fb0407a874acf8795bca0f6233896cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...