AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #1 Skrevet 3. mai 2012 Går det an? Jeg tenker da å strikke noen riller først, så glattstrikk med mønster, så riller til slutt, og så ta opp og strikke noen riller langs sidene. Og til slutt tove i vaskemaskin. Vil dette bli bra, eller blir det rart når det er glattstrikk i midten?
Leo Skrevet 3. mai 2012 #2 Skrevet 3. mai 2012 Det har en tendens til å "rulle seg sammen" når du strikker glattstrikk frem og tilbake i tillegg til at det ikke blir så tykt, så jeg ville ha strikket på rundpinne og sydd sammen i sidene før jeg tovet det.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #3 Skrevet 3. mai 2012 Mønstret er sånn at det på litt under halvparten er mønster i to farger, mens på den andre delen er det mye ensfarget og litt mønster på midten. (Vurderer å brodere på mønsteret på denne delen.. ) Bør jeg da bruke dobbel tråd på den ensfargede delen, evt to bruke to nøster og strikk annenhver maske fra hvert nøste, slik at det hele tiden er med to tråder, slik som på mønsterdelen? Blir det ujevnt tovet dersom jeg bruker bare en tråd på den ensfargede delen?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå