Gå til innhold

Birde jeg vite dette selv?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på jobb på kvelden 1.mai, og hadde så vondt i hodet. (Nei, jeg hadde ikke vært på fest kvelden før!)

Jeg spurte sykepleier på jobb om jeg kunne få en tablett mot hodepinen, fordi det begynte å bli ille.

Hun spurte hva jeg hvor mye jeg trengte, og jeg sa at jeg ikke visste...jeg har ikke så god peiling på sånt.

Hun ble kjempesur og sa "Sånt må du da vite!"

Og jeg ble veldig redd, og bare sa en tablett for å si noe ...

Hun ga meg en tablett, tror det var ibux? Iallfall, så hjalp det etter en stund.

Hvorfor ble hun så sur? Jeg trodde hun ville vite sånt?

Moren min er også sykepleier, og de få gangene jeg har slitt med vondt i hodet/nesten migrene, hun gitt meg ibux eller pinex eller paracet, noe sånt iallfall! Husker aldri da jeg alltid er så dårlig da jeg får sånt. Mamma pleier alltid å mase om 400 gr, 500 gr, 800 gr og 1000 gr, men jeg vet ikke hvor mye jeg skal ha...

Må jeg vite alt det som de voksne vet? Kan jeg ikke få voksei mitt tempo, og lære år for år?

Nå har jeg lært noe, men på en dårlig måte. Blir nervøs hver gang jeg ser sykepleieren...

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, som 21-åring er man faktisk voksen, og man må kunne forvente at man kan voksenting. Medisinmengde, derimot, er det svært mange voksne som ikke vet.

• Liker 5
Skrevet

Trodde 21-åringer var voksne, jeg..? :lete:

• Liker 4
Skrevet

Jeg pleier aldri å ta noe slik, så hvis det hadde vært meg så hadde ikke jeg visst det heller (hvis det er til trøst :P og jeg er noen år eldre enn deg!)

Har kanskje med at noen vil ha det og det merke og trenger så og så mye...

Drit i hu!!

AnonymBruker
Skrevet

Føler meg ikke noe særlig voksen. Har aldri kysset en gutt, eller hatt sex, og ikke har jeg vært forelsket i noen.

Ingen gutt har vist interesse for meg heller, men så er jeg så sjenert.

Det er mange som maser om at jeg må få meg kjæreste og at jeg må bli mer voksen, og jeg blir lei meg siden jeg ikke føler meg klar for å ha kjæreste. Jeg har ikke fått disse følelsene enda, og føler meg veldig utrygg og usikker på gutter. Er egentlig ganske redd de :sjenert:

Men jeg blir vel voksen en gang jeg også!

AnonymBruker
Skrevet

en 21 åring er ikke voksen, må man ikke bli 30 år før man blir voksen?

Skrevet

Det er jo ditt hode og din hodepine, så hun kan vel ikke vite hvor mye smertestillende hun skal gi deg. Jeg synes at du som 21-åring burde vite dette, men det kan også være forståelig at du ikke vet det..anyway...det som jeg syns er viktigere er at du burde prøve å se på denne episoden (og andre lignende) på en annen måte. Lær av den. Dette er voksenverdenen. Du kommer til å møte mennesker som kommer til å snakke strengt og ufint til deg, kollegaer på jobben som du ikke vil gå overens med, mennesker som ikke vil være skånsomme...ja, kanskje til og med behandle deg dårlig. Skal du reagere med å bli redd hver gang? Prøv og ikke vær så hårsår. Denne damen mente nok ikke noe med det hun sa, og hadde ihvertfall ingen intensjon med å skremme deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

en 21 åring er ikke voksen, må man ikke bli 30 år før man blir voksen?

Jo, en 21-åring er i standt til å ta egne avgjørelser og forsørge seg selv. Eller bør æred det, ihvertfall. Og det er å være voksen.

• Liker 3
Skrevet

Men hjernen er ikke fullt utviklet før man er 25

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, man kan ikke forventes å vite det samme som en "voksen" når man er 21. livslang læring er det noe som heter. Det jeg kaller VOKSNE folk, er de jeg som ung mann spør til råds når det er noe jeg lurer på. Stort sett er disse 40 pluss. "Voksenting" som typisk har med bil, hus og hage å gjøre er det ikke realistisk at man skal ha full oversikt over som student i begynnelsen av 20-årene på en bitteliten hybel. Ting som å legge fliser, skru på bilen, selvsnekring, elektriske anlegg og dess like kommer jeg nok til å søke råd om hos mer erfarne langt opp i 20-årene.

• Liker 1
Skrevet

Hvis man ikke kan forventes å være voksen som 21-åring, synes jeg det er skummelt at barn jobber i helsevesenet!:roll:

Men nei, ts, sykepleieren birde ikke bli sur. Og med mindre du har medisinkurs, er da rart av henne å snakke slik til deg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde 21-åringer ble regnet som voksne, men siden du blir redd fordi en kollega snakker til deg med "strengestemmen" og fortsatt tenker på det to dager senere, er jeg ikke helt sikker. Det er vel ingen krise at du ikke kunne svare på hvor mye smertestillende du trenger, kom over det!

• Liker 1
Skrevet

Føler meg ikke noe særlig voksen. Har aldri kysset en gutt, eller hatt sex, og ikke har jeg vært forelsket i noen.

Ingen gutt har vist interesse for meg heller, men så er jeg så sjenert.

Det er mange som maser om at jeg må få meg kjæreste og at jeg må bli mer voksen, og jeg blir lei meg siden jeg ikke føler meg klar for å ha kjæreste. Jeg har ikke fått disse følelsene enda, og føler meg veldig utrygg og usikker på gutter. Er egentlig ganske redd de :sjenert:

Men jeg blir vel voksen en gang jeg også!

Hei:-)

Spl burde ikkje bli så sur på deg...! men du burde vite hvor smertestill du bruker og få av din mor, for neste gang er du kanskje hjemmealeine når du får hodevondt.... så litt peiling må du ha når det gjelder medesinverden :-) Og ikke tenk mer på denna spl!:-) .....

Du skal drite i alle andre rundt deg- ihvertfall i dem som maser om at du må få deg kjæreste! det er jo noe du må bestemme. og det at du ikke har hatt sex eller kyssa en gutt, det har ingen andre enn du noe med. ikke stress med disse tinga! det kommer når du er klar for det :-):-)

ikke ha sex eller kyss en gutt bare for og gjøre det. eneste du må lære deg NÅ er hvor mye smertestill du brukter og få av din mor:-) .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...