Gå til innhold

Drive med sport


FrøkenDetektiv

Anbefalte innlegg

Jeg har så lyst til å begynne med sport igjen! Jeg har drevet med litt av hvert tidligere, men det blir til at man gjerne slutter i 16-17-alderen på typiske lagsporter. Jeg har spilt fotball, drevet med turn, dans, svømming og en del friluft. Jeg har også trent en del på treningssenter, men føler at musklerbygging blir litt ensidig i lengden. Jeg driver med hest et par ganger i uka, men ønsker å starte med noe nytt i tillegg, spesielt nå i eksamensperiodene. Kjekt å få beveget seg litt. Har dere noen forslag? Driver kanskje med noe spennende selv som dere vil fortelle om? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kampsport?:) Kjempegod trening, spennende, sosialt, og du lærer å forsvare deg som en bonus^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kampsport?:) Kjempegod trening, spennende, sosialt, og du lærer å forsvare deg som en bonus^^,

Det høres ut som en god idè. Er det noen spesielle kampsportgrener du vil anbefale?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg signerer på kampsport. Jeg har vært innom et halvt dusin sporter++(+)og har nå tilslutt funnet noe som jeg er veldig fornøyd med.

Du lærer kropskontroll, for utløp for masse energi, det kan faktisk være nyttig og mye mer positivt :)

Selv driver jeg med krav maga, men det er ekstremt mye å velge mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig kan jeg anbefale thaiboksing, men jeg har også hørt mye bra om brasiliansk jui-jitsu.

Ellers er klatring kjempegøy dersom du har et senter/noen som kan lære deg i nærheten!

Endret av Sportiva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville anbefalt aikido, evt. judo eller jujutsu. Spørs litt på hvor godt trent du er, og hvorvidt du er interessert i å konkurrere eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ut som en god idè. Er det noen spesielle kampsportgrener du vil anbefale?:)

Jeg har bare prøvd Karate, men det er jeg veldig fornøyd med:) Får trent både kondis, styrke, spenst, fleksibilitet, etc. All inclusive:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seiling - uten tvil.

Man kommer seg ut, får brukt både kropp og hode og det er utrolig sosialt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppturer på ski og sykling:-) det er veldig sosialt, bra for formen og for hodet! Og bra for forholdet;-) og får masse frisk luft.

Er ute hver helg, sommer og vinter, samt noen dager midt i uka hvis vi har tid. Klarer ikke å forestille meg hvordan det hadde vært uten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Klatring! Kjempegøy og man får en super kontroll på kroppen. Man lærer seg å bli smidig samtidig som man blir naturlig sterk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ridning! Her i Oslo er det kurs for voksne i sørkedalen :) Man kommer seg ut, møter folk og hester er jo (nesten) alltid trivelige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ridning! Her i Oslo er det kurs for voksne i sørkedalen :) Man kommer seg ut, møter folk og hester er jo (nesten) alltid trivelige!

Hehe, ja det driver jeg allerede med 2k i uken, står i innlegget.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _La Femme

Squash! Det er gøy :)

Så har du jo orientering, sykling, svømming og gruppetimer på treningssenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde tenkt å foreslå riding, men det driver du jo allerede med :)

Må si meg enig i de som sier klatring. Det er kjempe gøy!

Eller hva med dans av noe slag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør velge noe du liker. Om du liker kampsport så begynn for all del gjerne med det, de fleste kampsporter gir allsidig trening. Akkurat hvilken du skal velge avhenger av hva du er ute etter. Om du vil ha mest mulig effektivt selvforsvar er antakelig Krav Maga det meste effektive, det er en samling "skitne triks" utviklet av den israelske hæren. Hvis du derimot vil ha allsidig trening av kroppen, litt filosofi og lære å bruke chi (den universelle livsenergien) vil jeg anbefale kung fu. Det fins et utall stilarter innenfor kung fu igjen.

Jeg vet det høres litt "alternativt" ut med chi som den universelle livsenergien. Jeg har imidlertid empirisk erfart at jeg kan bli veldig varm av svært langsomme bevegelser, samt at jeg trenger mindre søvn og blir mer opplagt av dette, så jeg har empirisk belegg for at det virker.

Dans kan jo også være et alternativ, det avhenger av hva som fins av tilbud der du bor. I noen klubber må du ha med deg en partner, i andre klubber bytter man partner hele tida.

Både dans og kampsport har et lite minus for deg nå: Det er vel knapt noen klubber som starter nybegynnerkurs nå, eller noen slags kurs. Kursene starter vel i august/september.

"Min" idrett er sykling, og den vil jeg varmt anbefale. Du kan godt klare deg med en brukssykkel for å komme i bedre form, men det er jo gøyere med en bedre sykkel som gir respons når man tråkker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...