Gå til innhold

Besvimte på jobb

Fremhevede innlegg

Gjest snoopy_93
Skrevet

Hei alle her inne!

På lørdag jobbet jeg kort-vakt på kvelden og under det ene stellet begynte det smått å prikke forran øynene mine. Får av og til sånn om jeg reiser meg fort fra sofaen osv. Jeg tenkte at jeg måtte sette meg ned og sa i fra til kollegaen jeg jobbet sammen med at "jeg tror jeg må sette meg" så spør hun om jeg er svimmel, og jeg svarte da ja.

Jeg ble bare verre før jeg skulle sette meg og jeg ble litt tung i kroppen samtidig som alt ble svart. Klarte ikke flytte på beina fordi de virket så veldig tunge! Så raste jeg sammen på gulvet mellom senga til brukeren og veggen. Ble på en måte sittende siden senga stod slik at jeg ikke kunne legge meg ned. Tok noen minutter før jeg klarte å se ordentlig (var litt svart i en periode)

Ble fulgt ut på dagligstua av en annen kollega og fikk streng beskjed om å bli sittende til noen kom å hentet meg. Fikk også vite at ansiktet mitt og leppene mine var nesten like hvite som uniformen. (sånn hvit sykepleier undiform)

Kjæresten kom å hentet meg og jeg fikk være hos han, heldigvis. :rodmer: Følte meg helt fin igjen etter at jeg fikk slappet av litt hos typen mens han kjørte noen kompiser og eksen til/fra tryvann. Etter at han kjørte kompisene dro vi på butikken og da følte jeg at jeg bare var veldig sliten. Og sliten har jeg vært siden. Med noen dager med hodepine, halsbrann og kvalme. Bestilte legetime, men legen har ikke tid før på mandag.

Hva kan jeg gjøre i mellomtiden? Tror at kvalmen og det kan være pga antibiotika mot uvi.

Er litt etterpå klok og skulle nok dratt på legevakta.

Gjort er gjort.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei alle her inne!

På lørdag jobbet jeg kort-vakt på kvelden og under det ene stellet begynte det smått å prikke forran øynene mine. Får av og til sånn om jeg reiser meg fort fra sofaen osv. Jeg tenkte at jeg måtte sette meg ned og sa i fra til kollegaen jeg jobbet sammen med at "jeg tror jeg må sette meg" så spør hun om jeg er svimmel, og jeg svarte da ja.

Jeg ble bare verre før jeg skulle sette meg og jeg ble litt tung i kroppen samtidig som alt ble svart. Klarte ikke flytte på beina fordi de virket så veldig tunge! Så raste jeg sammen på gulvet mellom senga til brukeren og veggen. Ble på en måte sittende siden senga stod slik at jeg ikke kunne legge meg ned. Tok noen minutter før jeg klarte å se ordentlig (var litt svart i en periode)

Ble fulgt ut på dagligstua av en annen kollega og fikk streng beskjed om å bli sittende til noen kom å hentet meg. Fikk også vite at ansiktet mitt og leppene mine var nesten like hvite som uniformen. (sånn hvit sykepleier undiform)

Kjæresten kom å hentet meg og jeg fikk være hos han, heldigvis. :rodmer: Følte meg helt fin igjen etter at jeg fikk slappet av litt hos typen mens han kjørte noen kompiser og eksen til/fra tryvann. Etter at han kjørte kompisene dro vi på butikken og da følte jeg at jeg bare var veldig sliten. Og sliten har jeg vært siden. Med noen dager med hodepine, halsbrann og kvalme. Bestilte legetime, men legen har ikke tid før på mandag.

Hva kan jeg gjøre i mellomtiden? Tror at kvalmen og det kan være pga antibiotika mot uvi.

Er litt etterpå klok og skulle nok dratt på legevakta.

Gjort er gjort.

Jeg syns du skal ringe legesenteret imorgen tidlig og få hastetime. De har noen ledige timer utover dagen, og hvis du ringer tidlig burde du få en!

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke farlig å besvime. Det her er nok ikke akutt. Muligens et blodtrykksfall. Helt på sin plass å vente til mandag med legetime.

Ta det helt rolig og tilbring tiden på sofaen.

Gjest Purelove
Skrevet

Det trenger nødvendigvis ikke å være farlig :) så bare å slappe av... :klemmer: Skal si deg at du blir mye bedre etter å ha vært hos legen og fått beskjed om at alt er ok med deg:)

Gjest snoopy_93
Skrevet

Må jo på skolen osv da, men har forklart det til læreren og jeg håper hun forstår dersom jeg ikke viser stor interesse i timene. Har heldigvis fri på mandag, så da slipper jeg det stresset ihvertfall.

Er første gang jeg har svimt av i "offentligheten". Sist svimte jeg av i dusjen pga all dampen.

Gjest Purelove
Skrevet

Må jo på skolen osv da, men har forklart det til læreren og jeg håper hun forstår dersom jeg ikke viser stor interesse i timene. Har heldigvis fri på mandag, så da slipper jeg det stresset ihvertfall.

Er første gang jeg har svimt av i "offentligheten". Sist svimte jeg av i dusjen pga all dampen.

Det skjer iblant, snoopy :) Svimte også av sist gang jeg var stressa og hadde ikke fått i meg nok mat. Håper det ordner seg for deg...

Skrevet

Så lenge det er bare en besviming så går det nok greit. Det hender iblant, uten at det trenger være noen spesielle grunner.

Gjest snoopy_93
Skrevet

Jeg synes det er skummelt jeg. Hva om jeg svimte av når jeg var alene og slo hodet mot noe? :tristbla:

*tenke for mye*

Skrevet

Du kjenner jo som oftest når du skal besvime. Du har mer enn nok tid, som du også hadde denne gangen, til å sette deg rett ned på bakken om det så måtte være. Sånne random besviminger har jeg hatt noen av og de har alle kommet med forvarsler.

Gjest snoopy_93
Skrevet

Du kjenner jo som oftest når du skal besvime. Du har mer enn nok tid, som du også hadde denne gangen, til å sette deg rett ned på bakken om det så måtte være. Sånne random besviminger har jeg hatt noen av og de har alle kommet med forvarsler.

Som jeg skrev skulle jeg sette meg, men for at jeg skulle få satt meg måtte jeg flytte meg litt, noe som ikke gikk siden beina var så tunge at jeg ikke klarte å flytte de.

Skrevet

Du har som oftest en flate under deg.

AnonymBruker
Skrevet

sikkert bare gravid, jeg ble sånn da ;)

Skrevet

Jeg synes det er skummelt jeg. Hva om jeg svimte av når jeg var alene og slo hodet mot noe? :tristbla:

*tenke for mye*

Det er vel lite sansynlig? Du får jo varsel og blir dårlig før du besvimer, så da er det jo bare til å sitte seg ned hvis det skjer.

AnonymBruker
Skrevet

Høres veldig ut som et blodtrykksfall, veldig vanlig. Jeg har det stadig (har ganske lavt blodtrykk). Mest sannsynlig er det bare det, og helt ufarlig. Men hvis det gjentar seg flere ganger, kan du jo få tatt en sjekk. Ville ikke bekymret meg, var jeg deg. Høres helt ufarlig ut.

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel lite sansynlig? Du får jo varsel og blir dårlig før du besvimer, så da er det jo bare til å sitte seg ned hvis det skjer.

Sette seg ned. Ikke vær så bergenser, da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...