Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er en jente på 19 år som vil ned i vekt. Jeg er 1.60 og veier 76 kilo...Jeg vil ned 20-25 kilo. Men jeg vil gjøre det på en sunn og bra måte. Noen forslag? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Spis sunt og variert. Fullkornspasta/ris/brød, rent kjøtt/fisk og mye grønnsaker/salat. Ligg ca 500 kcal i underskudd pr. dag. Kos deg med en ekstra god middag og noe snop èn dag i uken så du ikke sprekker.

- Tren 3-4 ganger i uken. Om du ikke ønsker/har mulighet for det, beveg deg så mye du kan. Gå i trapper i stedet for heis, gå turer etter jobb osv.

- Vær tålmodig. Følger du denne fremgangsmåten vil du gå ned mellom 0,5-1 kg i uken, og det vil ta deg omtrent et år å gå ned 25 kilo. Men det vil være på en sunn måte du kan leve med, en måte uten dietter og med rom for kos. :)

Lykke til. :)

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar :)

AnonymBruker
Skrevet

Om det strides de lærde, men alle er enige om at trening er viktig. Men ellers finnes det tusen motstridende meninger om hva som er sunnest, og ikke minst hva man går ned mest med.

Skrevet

Eg holder på med det samme, og har oppfølging av legen min. Har flere kilo som skal av, men er også en del større en deg.

Har fått beskjed om at det er bedre at eg går ned 0,5- 1 kg i veka enn å gå ned veldig mye på kort tid. Fordi det ofte er behov for livsstilsendringer for å holde kg nede.

Derfor er min plan å prøve å vere litt aktiv kvar dag, feks 30-60 min gårtur og så minimum 2 økter med styrketrening. Jeg prøver også å ete hver 3-4 time.

Har to utfordringer og det er å få nok grønnsaker i kvardagen og mindre søtsaker.

Tips for mer grønnsaker:

- Salat eller rå/kokte/wokka grønnsaker til middag

- Salat, agurk, paprika på brødskivene/knekkebrøda

- Salat til lunsj

Beste tips for mindre søtsaker:

- Ha tyggis tilgjengelig

- Ha en mørk sjokolade liggande i kjøleskapet og ta en knekk når suget blir for stort.

Eg er fortsatt ikkje i mål med desse tinga, men eg er på vei. Ting tar tid og en må bare finne ut hva som er det rette for seg selv. Det er har lært er det viktigaste er at om en skeier ut en onsdag trenger en ikke vente til neste mandag med å vere flink, men en gjør det torsdag :)

Skrevet

Takk for tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...