Gå til innhold

Pæreform


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kroppen min er formet som en pære! Noe jeg ikke ønsker, men vet ikke hva eller hvordan jeg bør trene for å få en annen figur. irriterer meg over fettet som er på sidene, og vil så sårt ha det bort! Er villig til å ofre svette og tårer.

post-37809-0-50595700-1336044595_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trener kondisjon for å minske fettprosenten litt, og for å få sunt og sterkt hjerte.

Dernest skal du trene en del tung styrke på overkroppen, særlig skuldre, øvre del av ryggen og armene. Armhevinger og rygghev er for eksempel gode øvelser. Dette vil balansere kroppsfasongen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener ganske bestemt at jeg har lest at det nesten er umulig å trene vekk kroppsformen sin? Altså, at du kan trene masse og være utrolig streng med deg selv, men du vil fortsatt være en pære. Bare en strammere og mindre pære. Jeg har f.eks aldri hatt noen særlig markert midje eller timeglassfigur, men uansett hvor mye jeg trener, så vil jeg aldri kunne forandre kroppsfasongen jeg er født med.

Skal se om jeg finner igjen artikkelen er jeg leste dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullt mulig å trene tung styrke på skuldre, øvre rygg og armer for å gi inntrykk av mer timeglassfasong. Har selv gjort det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener ganske bestemt at jeg har lest at det nesten er umulig å trene vekk kroppsformen sin? Altså, at du kan trene masse og være utrolig streng med deg selv, men du vil fortsatt være en pære. Bare en strammere og mindre pære. Jeg har f.eks aldri hatt noen særlig markert midje eller timeglassfigur, men uansett hvor mye jeg trener, så vil jeg aldri kunne forandre kroppsfasongen jeg er født med.

Skal se om jeg finner igjen artikkelen er jeg leste dette!

Du kan ikke forandre beinbygningen, men med riktig trening kan man oppnå gode resultater. Bygger du muskler i ryggen (jf V-rygg-tråden) er det klart at det vil balansere en ellers pæreformet kropp slik at den ser mer timeglass ut.

En person med liten markert midje kan selvsagt ikke gro større hofter eller punktslanke magen, men ved å trene styrke på rumpe og lår og i tillegg trene kondisjon, kan man gi illusjonen av å ha mer markert midje. Dvs at musklene i rumpa og lårene vokser mens magen tynnes litt.

Det handler rett og slett om målrettet og riktig trening.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...