Gå til innhold

"Paradise Hotel Kristin" - Ingen mobber?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her: http://styleconnection.blogg.no/1335605202_hvem_er_det_egentlig_.html'>http://styleconnection.blogg.no/1335605202_hvem_er_det_egentlig_.html skriver "paradise-Kristin" om at hun overhode ikke er en mobber, slik enkelte påstår hun er i Paradise hotel.

jeg er helt uenig.

Godt mulig ting blir klippet (selvfølgelig), men alle vet at ting også IKKE blir klippet. Godt mulig ting blir klippet slik at Paradise-kristin blir fremstilt som en person som faktisk står i bresjen for noe jeg mener er mobbing og utfrysning av andre deltagere. Ting blir åpenbart ikke klippet slik hun mener hun er.

Jeg kan kun uttale meg ut i fra det jeg ser i fra PH og hennes oppførsel, og ut i fra det jeg ser, så skal det innmari mye klipping til for at hun faktisk IKKE mobber.

Som en dronning i sammen med Dennis (som jeg vet er borte Kristin, la oss ta et minutts stillghet for han IGJEN, og gi totalt f*** i utøya-ofrene, ok?), Andreas, Christina (som er en stereotype barneskole-mobber) og Camilla står du der som en diva, som forlanger at både det ene og det andre skal skje.

Hun oppfører seg falskt, og jo. Hun mobber.

Hun fryser ut nye deltagere, eller deltagere hun ikke ønsker å ha der, og dette ser man mer og mer nå fremover.

Jeg blir så provosert over denne jenta som forsøker så inderlig vel å oppføre seg både eksemplarisk og sympatisk, men hun klarer det sører meg ikke. Hun klarer fort å ta enkelte inn i varmen hvis hun vil det (det har vi sett), men ikke andre. Det går ut i fra hvem hun og den lille gjengen der inne er.

Tenk å være en person med så liten selvinnsikt? Tenk å se seg selv så totalt annerledes enn hva man er?

Jeg jobber selv på en barneskole, og merker det koker inni meg når jeg ser hvordan hun co har holdt på og holder på. Grunnen til at Kristin gjør så jeg reagerer så sterkt er måten hun snakker på og KAN opptre på hvis hun vil. Hun er med andre ord littebitte grann oppegående nok til å skjønne hva hun driver med. Måten hun og hennes fotsoldater opptrer på er som små unger på barneskolen.

Og nå forsvarer hun seg med nebb og klør, da hun fant ut at den "kule" (ungdomsskole)-gjengen der inne faktisk ikke var så veldig populære hos oss seerne (les det patetiske forsvaret her: http://styleconnection.blogg.no/ - Hun visste ikke at Iselin følte seg utenfor? Hvem ville ha henne ut, hvem frøys henne ut?

Nei, seriøst... jeg hater mobbing, spesielt i fra voksne folk som virkelig burde visst bedre. AT DET ER LOV!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det mest tragiske er at mange fjortiser ser på henne som et "forbilde". Og det er spesielt skummelt fordi hun er en utspekulert og snikete mobber. Det er ikke så lett å oppdage det, men jeg har sett tendens til det helt siden starten av PH. Nå i det siste har det kommet tydeligere frem, og det er jeg glad for. Så ser folk hvordan hun virkelig er.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig!

Det skumleste er å lese kommentarene i det innlegget. "ingenting du gjør kan få meg til å mislike deg. Elsker deeeg"

Wow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha dere altså. ALT folk gjør er gærent. ALT er kritikkverdig.. Er det ikke positivt at hun forklarer seg da? Hun var deltaker på Paradise Hotel, et SPILL.

Det letteste i verden er å sitte i sofakroken sin med laptopen på fanget og kritisere..

DU, trådstarter, er vel også en mobber i dette tilfellet. Du som henger ut enkeltpersoner sånn her. Ser du det ikke? Tenk at du kan ha så lite selvinnsikt, tenk at du kan se deg så annerledes enn det du egentlig er!!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som er med på ett spill uten å snakke dritt om andre. De kan klage på redigering alt de vil, men in the end så har ordene kommet ut av deres munn. Hvis det er galt å si ifra at du syns mobbing er teit, so be it.

Ikke TS

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hun har måtte ta noen kjipe avgjørelser, kjipere enn meg, men det jeg syntes var viktigst, var at folk bidro til god stemning, og gav masse av seg selv." sier Kristin om Iselin. Javel... Så ved å anta at Iselin ønsket å være alene om dagene bidro Kristin til god stemning? Hvordan i alle dager kan ei høvelig voksen jente få seg til å tro i fullt alvor at noen ønsker å sitte alene, utenfor gruppa? Hva med å rekke ut en hånd og snakke med Iselin istedet for å mase om at hun må bli flinkere til å sosialisere med gruppa? Det er mye verre for én person å ta kontakt med ei gruppe mennesker og komme inn i varmen, enn det er for ei gruppe å invitere én person inn i gruppa!

Nei hun visste kanskje ikke hva Iselin ønsket, men spurte hun noensinne Iselin hvordan hun hadde det og hvorfor hun ikke var mer sosial? Nope, dronning Kristin var for opptatt med sin royale stab til å bry seg om stakkarslige undersåtter som Iselin. "Kom opp til tronen min og tilby dine sosiale evner", sa dronning Kristin istedet for å gå ut i kongeriket og rette ut en hjelpende hånd.

De er så fjortis og ungdomsskole der inne at jeg får helt vondt. Selvsentrert til tusen.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha dere altså. ALT folk gjør er gærent. ALT er kritikkverdig.. Er det ikke positivt at hun forklarer seg da? Hun var deltaker på Paradise Hotel, et SPILL.

Det letteste i verden er å sitte i sofakroken sin med laptopen på fanget og kritisere..

DU, trådstarter, er vel også en mobber i dette tilfellet. Du som henger ut enkeltpersoner sånn her. Ser du det ikke? Tenk at du kan ha så lite selvinnsikt, tenk at du kan se deg så annerledes enn det du egentlig er!!

Ja, det er et spill. Det er lov med skitne triks, men da må man også tåle at andre spiller på samme måten, og ikke skjelle ut folk for at de gjør det. Men det er aldri greit med mobbing, men selvfølgelig kan man drite seg ut og si ting man ikke burde si, det gjør jo alle. Men da bør man beklage det og angre seg, fremfor å skylde alt på klipping og at det er et stort press å være på TV og bla bla bla... Det kan være medvirkende faktorer, men forsvarer ikke at man mobber noen. Hadde hun kommet med en uforbeholden unnskyldning, hadde jeg faktisk fått respekt for henne.

Og ja, det er Paradise Hotell og TV og reality og alt det der. Men fjortenåringene ser på det og lager seg rollemodeller. Der ligger problemet. Og derfor har hun et ansvar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah, når det gjelder henne så klipper de som hun skulle vært en skikkelig bitch. Men når Miquel sier at de klippet gråtingen hans, sier Kristin at det var like ille i virkeligheten. Både Kristin og Christina er mobbere! Lurer virkelig på om Christina har jobben sin den dag i dag. Men det ser ut som hun har gått i fullstendig dekning. Har hun noen gang snakket med media egentlig?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Iselin gjort noe annet enn å dusje og knulle Are de første ukene hadde hun ikke vært i denne situasjonen. Og det er jo ikke sånn at alle snakker med Iselin utenom Kristin, hun snakker jo bare til Maria. Da Vida løp naken opp trappen gikk Iselin ned uten å se på henne engang! Jeg hadde i det minste fnist litt eller ropt 'woho' eller noe sånt, for å i det minste late som jeg syntes det var morsomt. Miguel-situasjonen vet jeg lite om, men ang. Iselin kan man da like gjerne si at Camilla, Tommy eller Andreas er mobbere, for de bryr seg heller ikke om å inkludere henne.

Christina burde dog aldri få jobbe med barn i hele sitt liv. Hun herser og har ingen egne meninger og er totalt respektløs.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære fine dere!

Jeg vil komme dere i forkjøpet, da jeg har sett ukens Paradise Hotel episoder... Jeg blir rett og slett sjokkert over meg selv og måten jeg har oppført meg på denne uken... Til tider kan jeg virke som en skikkelig bitch, noe som over hode ikke er meg i det hele tatt. Jeg er spesielt lei meg for å se at Iselin følte seg utenfor! Dette visste jeg faktisk ikke... Som jeg har nevnt inne på hotellet, holdt hun seg for seg selv, og snakket lite med oss andre, og jeg trodde faktisk at det var sånn hun ville ha det! Det jeg har sagt om at Iselin har seilt gjennom oppholdet, uten å gjøre noe for det, er på bakgrunn av at vi ikke hørte spesielt mye fra henne der inne, og at hun ikke tok initiativet til å ta kontakt med oss. Hun har måtte ta noen kjipe avgjørelser, kjipere enn meg, men det jeg syntes var viktigst, var at folk bidro til god stemning, og gav masse av seg selv. Dere har jo sett henne prate masse foran kamera, og jeg skulle ønske hun var like snakkesalig med oss andre. Hadde jeg visst at hun følte seg utenfor, ville jeg handlet annerledes, og gjort alt jeg kunne for å få henne til å føle seg velkommen... Jeg synes Iselin er super skjønn, og er glad for å ha kontakt med henne utenfor hotellet også!

Vi må ikke glemme, som jeg har nevnt mange ganger, at det er et tv-program, hvor målet er å få frem drama. Det er mye vi sier som blir klippet bort når vi sitter og snakker én og én til kamera. Hvis man sier at f.eks. "hun er super skjønn og jeg digger henne, men det er noe som skurrer", så klippes gjerne de positive ordene vekk. Veldig synd! Det er også en selvfølge at man går litt lei av hverandre... Bare tenk når dere er sammen med noen venner, hver dag i flere uker, så kan man ofte gå litt i tottene på hverandre. Det samme skjer naturligvis inne på Paradise Hotel. Mange forskjellige personligheter blir tvunget til å henge ut med hverandre, og da blir det ikke bare en dans på røde roser...

Jeg er i ukens episoder også en skikkelig sippe kjerring, etter at Dennis dro. Kanskje litt overdreven reaksjon, men det er veldig trist når de man er mest glad i må forlate hotellet. Dessuten er jo mandagens episode, spilt inn dagen etter parsermonien, så derfor er følelsene fortsatt sterke...

Det er flere av dere som ser opp til meg, og dette er noe jeg er uendelig glad for, og setter pris på! Dessverre ser jeg at synet på meg kanskje kan endres etter ukens episoder, men jeg håper allikevel at dere fokuserer på det positive, og ikke henger dere opp i det negative. Dere betyr masse for meg, og dere skulle bare visst hvor glad jeg er i å lese de fine kommentarene dere legger igjen.

Kose dere med Paradise denne uken!

Masse kjærlighet fra meg

Dette er skrevet av Kristin på bloggen hennes.

Og jeg syns det var bra skrevet jeg. Man ser jo det på henne, at hun er en veldig koselig person. Og jeg tror ikke hun ville stenge ut for eksempel Iselin med vilje. Syns faktisk Iselin burde ta litt mer intiativ selv. Se for eksempel på Vida, hun ga mye av seg selv allerede første dag og er allerede godt likt av resten av gjengen. Hvis Iselin også bare gjorde det, så ville hun garantert også bli godt likt! Hun er jo en kjempeflott jente selv.

Jeg har ikke nødvendigvis Kristin som et forbilde, men jeg har ingenting i mot henne og syns hun virker som en veldig flott og snill jente. Hun har i det siste virket litt bitchy ja, men det sier hun jo selv. Men hun er en av de eneste på Paradise som IKKE har snakket stygt om andre, heller mer at hun sier feks. "Han er en skikkelig sossegutt fra Holmenkollen" eller "Iselin gir ingenting av seg selv, og bidrar ingenting i gruppa. Er det så rart vi vil ha henne ut?" Det syns jeg ikke er mobbing, men heller ærlighet. For det er jo sant? ;)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er perfekt for Paradise da. Masse drama.

Vi som ser på PH klager uansett. Vi hater deltakerne, de spiller for mye, de spiller for lite. Alt er galt.

PH reflekterer bare verden slik den er irl. Nesten alle er mobbere når de får sjansen. Mer eller mindre eksplisitt.

Hvem ville sett på PH om det bare var snille og høflige mennesker som var med?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer bare ikke å forstå at det å gi mye av seg selv fra starten er å kle seg naken eller kline med halve hotellet....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er en tynn unnskyldning å si at hun "ga for lite av seg selv". Folk er jo forskjellig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er en tynn unnskyldning å si at hun "ga for lite av seg selv". Folk er jo forskjellig.

Enig. Ikke alle liker å være midtpunktet, og noen er mer sosiale enn andre.

Føler jeg er innmari lei av at alle skal mase om å gi mer av seg selv. De må være såpass oppegående og forstå at ikke alle er like, greit nok, det blir ikke like bra TV kanskje, men Iselin har hvertfall bidratt til mange gullkorn for oss seere. Hun har heller ikke gjort noen noe vondt der inne, likevel virker det som om de andre deltakerne "hater" på henne bare fordi hun ikke er som alle de andre, brautende og oppmerksomhetssyke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Ikke alle liker å være midtpunktet, og noen er mer sosiale enn andre.

Føler jeg er innmari lei av at alle skal mase om å gi mer av seg selv. De må være såpass oppegående og forstå at ikke alle er like, greit nok, det blir ikke like bra TV kanskje, men Iselin har hvertfall bidratt til mange gullkorn for oss seere. Hun har heller ikke gjort noen noe vondt der inne, likevel virker det som om de andre deltakerne "hater" på henne bare fordi hun ikke er som alle de andre, brautende og oppmerksomhetssyke.

Det er ingen som "hater" henne, og det kristin har sagt om Iselin er ikke mobbing! Hun har det inntrykket av at Iselin gir veldig lite av seg selv, er det noe gale å si? Jeg skjønner henne jeg, Iselin gjør lite ut av seg når hun er med de andre, og det å vær sjenert når du er med på paradise, det er ikke optimalt.

Det er Paradise Hotel det er snakk om, og det at Kristin vil ha ut Iselin er heller ikke mobbing, det er en del av spillet. Skjønner ikke hvorfor dere på kg er ute etter å "ta" alle sammen?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ingen som "hater" henne, og det kristin har sagt om Iselin er ikke mobbing! Hun har det inntrykket av at Iselin gir veldig lite av seg selv, er det noe gale å si? Jeg skjønner henne jeg, Iselin gjør lite ut av seg når hun er med de andre, og det å vær sjenert når du er med på paradise, det er ikke optimalt.

Det er Paradise Hotel det er snakk om, og det at Kristin vil ha ut Iselin er heller ikke mobbing, det er en del av spillet. Skjønner ikke hvorfor dere på kg er ute etter å "ta" alle sammen?

De vil jo ikke stoppe å nagge om at Iselin gir lite av seg selv, let it go! Også mener Kristin at Iselin har flytet gjennom hele opppholdet, det er BS, er det noen som har flytet gjennom oppholdet så er det Kristin. Og nå skal hun smiske seg innpå Stian i tillegg.

Kanskje det ikke er optimalt nei, men folk er fortsatt forskjellige. De gjør ikke så mye for å innkludere Iselin, noe som gjør at hvertfall ikke jeg personlig hadde blitt veldig motivert til å gi mer av meg selv som de så fint sier!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vil jo ikke stoppe å nagge om at Iselin gir lite av seg selv, let it go! Også mener Kristin at Iselin har flytet gjennom hele opppholdet, det er BS, er det noen som har flytet gjennom oppholdet så er det Kristin. Og nå skal hun smiske seg innpå Stian i tillegg.

Kanskje det ikke er optimalt nei, men folk er fortsatt forskjellige. De gjør ikke så mye for å innkludere Iselin, noe som gjør at hvertfall ikke jeg personlig hadde blitt veldig motivert til å gi mer av meg selv som de så fint sier!

Ja, men det er jo ikke mobbing? Det skjønner jo du og.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg syns det var bra skrevet jeg. Man ser jo det på henne, at hun er en veldig koselig person. Og jeg tror ikke hun ville stenge ut for eksempel Iselin med vilje. Syns faktisk Iselin burde ta litt mer intiativ selv. Se for eksempel på Vida, hun ga mye av seg selv allerede første dag og er allerede godt likt av resten av gjengen. Hvis Iselin også bare gjorde det, så ville hun garantert også bli godt likt! Hun er jo en kjempeflott jente selv.

Jada, og hvis alle mobbeofrene i verden bare hadde kledd seg litt bedre, vært litt mindre skolenerd, smisket litt mer med de kuleste, slanket seg litt/lagt litt på seg, sluttet å være så rar osv osv, så ville de garantert blitt godt likt! De er jo kjempeflotte mennesker!

Folk er forskjellig, og det vanskeligste av alt er å komme seg inn i ei satt gruppe. Uansett hvor sosialt anlagt man er, sliter man med å bli en del av ei etablert gruppe. Hvorfor skal alltid den ene personen på utsiden jobbe hardt for å komme inn i gjengen når det er så mye lettere for gruppa å invitere inn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke observert noe som likner på mobbing av det vi får servert på skjermen når det kommer til Iselin og Kristin. Noen av de andres oppførsel mot Miguel har derimot vært drøyere uavhengig av hvor teit fyren fremstiller seg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...