Gå til innhold

utflodproblemer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har de siste årene hatt mye problemer med utflod. Har hatt sopp og bakteriell vaginose, og særlig den siste trives alt for godt hos meg dessverre. Jeg hadde en stund en veldig tynt flytende illeluktende utflod som jeg hadde pga bakteriell vaginose. Den forsvant etter noen piller (Flagyl og Dalacin tror jeg) men den kommer tilbake hver gang jeg har mensen og så forsvinner det igjen når jeg bruker sånne Ecovag kapsler.

Men nå har utfloden blitt ganske kremete men ikke klumpete for det renner fort ut, det kommer ut store mengder og det lukter dårlig melk på en måte og lukter litt søtt. Dette har jeg ikke hatt før og jeg lurte på om noen vet hva dette kan være?? Tenkte å ta meg en tur til gynekologen igjen, men vil gjerne vite om dere har noen ideer om hva det kan være.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruker du p-piller?

Skrevet

Nei, det bruker jeg ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det litt som du beskriver, og jeg fikk vite av gynokolog at det henger sammen med p-pillene, men da kan jeg ikke hjelpe deg.. Håper du finner ut av det :klem:

Skrevet

Takk for svar i hvert fall! Jeg blir så lei av disse problemene! Har godt rundt men dette i 2 år eller noe og ingenting hjelper!:( eller så hjelper det bare litt og så kommer det tilbake igjen etter mensen.

AnonymBruker
Skrevet

Ubalanse i PH og bakterieflora? Det kommer gjerne etter mensen og blir bedre av vivag o.l. produkter som retter opp melkesyrebalansen.

Bruker du intimsåpe og isåfall hvilken type? Hvor ofte vasker du deg? Hvilken type truser bruker du; bomull eller syntetstoff? Overdreven hygiene (spesielt med bruk av intimsåpe hver gang) og syntettruser gir dårlig miljø i underlivet.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ubalanse i PH og bakterieflora? Det kommer gjerne etter mensen og blir bedre av vivag o.l. produkter som retter opp melkesyrebalansen.

Bruker du intimsåpe og isåfall hvilken type? Hvor ofte vasker du deg? Hvilken type truser bruker du; bomull eller syntetstoff? Overdreven hygiene (spesielt med bruk av intimsåpe hver gang) og syntettruser gir dårlig miljø i underlivet.

jaja, etter det jeg skrev ista kan jeg vel bare sette alle underlivs- og hygiene detaljene på KG;)

Jeg bruker lactacyd (brukte asan før, kjenner ingen forskjell), bruker det ca annen hver dag om kvelden og ellers vasker jeg kun med vann, bruker bomullstruser og går ikke med veldig trange bukser (har hørt at det også kan være dårlig pga at det da blir ekstra varmt og fuktig)

Har altså brukt disse vivagkapslene (og ecovag og lactal, har brukt alt fra apoteket) men det hjelper bare litt og så kommer det tilbake igjen. Blir veldig dyrt hvis jeg må bruker det hver måned:S

Edit:

Hadde glemt å nevne at hvis jeg presser ut utfloden så kommer det også luft med.. jeg kjenner at det kommer ut små luftbobler..:S

Endret av marielle171
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha sluttet med Lactacyd hvis jeg var deg. Den såpa funket fint så lenge jeg brukte den jevnlig, men så snart det gikk noen dager uten (f.eks. bare brukte vann) fikk jeg sopp. Asan har pH 5,5 mens Lactacyd har bare 3,5. Ved å bruke Lactacyd venner du underlivet til å ha en lavere pH-verdi enn det som er normalt, og så oppstår det ubalanse i underlivet. Du blir nesten avhengig av den på en måte. Hvis du slutter helt vil du nok i en overgangsperiode få ekstra utflod og tendenser til sopp og/eller rar lukt, men jeg vil anbefale å holde ut og venne kroppen din til litt høyere pH. Du kan jo bruke Vivag e.l. i mellomtiden for å holde balansen i orden. Så kan du jo heller bruke rent vann og en liten dært Asan innimellom når du skal vaske deg i underlivet. Verdt å forsøke ihvertfall :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt mye av den samme problematikken, utflod som lukter sterkt og tidvis ganske ille. Går vekk når jeg bruker ecovag, vivag, lactal osv, men er raskt tilbake igjen. Hvor mange ganger har du brukt Dalacin? Har hørt og lest noen steder at man må bruke det flere ganger hvis man er sterkt plaget. Jeg fikk resept på dette for noen dager siden og begynte med vagitoriene med en gang jeg kjente tendens til uvanlig sterk lukt. Etter en vagitorie følte jeg at det var perfekt normalisert, men skal gå ut kuren på 3 vagitorier. Håper det holder seg vekk etter dette.

Ser at andre her anbefaler ulike intimvasker. Personlig synes jeg både asan, dr. greve og lactacyd fungerer bra til daglig vask. Kan ikke si det blir noe verre av det i alle fall! Jeg anbefaler deg å bruke de probiotiske tampongene "ellen" når du har mensen. Jeg prøvde de forrige gang, og skal fortsette med det et par sykluser til. Fåes kjøpt på apoteket og er dritdyre, men det er verdt det for å bli kvitt faenskapet. Man føler seg jo så mye bedre når man lukter normalt nedentil! Anbefaler også at du kjøper lactal vagitorier hvis/neste gang du skal ha lactal. De er supre og fungerer mye bedre enn den flytende guffa siden de ikke renner ut med en gang.

Ellers synes jeg også at det lukter bedre av meg når jeg er nyvokset eller glattbarbert. Vet ikke om dette er innbilning eller om det har rot i virkeligheten, men jeg barberer uansett.

Lykke til! Sånne problemer er noe tull!

AnonymBruker
Skrevet

kan det kanskje være en mild soppinfeksjon?

AnonymBruker
Skrevet

Slutt å vask underlivet med såpe, det holder med bare vann. Området bak derimot, må vaskes med intimsåpe daglig.

Skrevet

Jeg har hatt mye av den samme problematikken, utflod som lukter sterkt og tidvis ganske ille. Går vekk når jeg bruker ecovag, vivag, lactal osv, men er raskt tilbake igjen. Hvor mange ganger har du brukt Dalacin? Har hørt og lest noen steder at man må bruke det flere ganger hvis man er sterkt plaget. Jeg fikk resept på dette for noen dager siden og begynte med vagitoriene med en gang jeg kjente tendens til uvanlig sterk lukt. Etter en vagitorie følte jeg at det var perfekt normalisert, men skal gå ut kuren på 3 vagitorier. Håper det holder seg vekk etter dette.

Ser at andre her anbefaler ulike intimvasker. Personlig synes jeg både asan, dr. greve og lactacyd fungerer bra til daglig vask. Kan ikke si det blir noe verre av det i alle fall! Jeg anbefaler deg å bruke de probiotiske tampongene "ellen" når du har mensen. Jeg prøvde de forrige gang, og skal fortsette med det et par sykluser til. Fåes kjøpt på apoteket og er dritdyre, men det er verdt det for å bli kvitt faenskapet. Man føler seg jo så mye bedre når man lukter normalt nedentil! Anbefaler også at du kjøper lactal vagitorier hvis/neste gang du skal ha lactal. De er supre og fungerer mye bedre enn den flytende guffa siden de ikke renner ut med en gang.

Ellers synes jeg også at det lukter bedre av meg når jeg er nyvokset eller glattbarbert. Vet ikke om dette er innbilning eller om det har rot i virkeligheten, men jeg barberer uansett.

Lykke til! Sånne problemer er noe tull!

Tusen takk for svar:) Jeg har brukt Dalacin 1 gang, da brukte jeg Ecovag 10 dager etter på og måtte fortsette med å ta Ecovag hver gang etter mensen. det har jeg gjort, men det kommer tilbake hele tida! Gynekologen sa forresten at jeg ikke skulle bruke lactal for det er visst ikke så bra, han anbefalte ecovag isteden. Men det med tampongene kan jeg prøve da. men jeg har kjøpt en sånn Diva Cup, en liten 'kopp' du setter i vaginaen som fanger opp blodet og så bare tømmer du det i toalettet, vasker den og setter den inn igjen. Jeg prøver å bruke så lite tamponger som mulig for det virker som det blir verre av det. Men kanskje disse Ellen tamponger er noe som funker for meg! Er i hvert fall verdt å prøve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...