KaDust Skrevet 2. mai 2012 #1 Skrevet 2. mai 2012 Jeg lagde hjemmelaga kyllingburgere for første gang idag, fulgte oppskrift. Men jeg syntes den smakte så lite! Er det noen som har tips til hva man kan ha i deigen for at burgeren smaker bedre til neste gang?
belle_ Skrevet 2. mai 2012 #2 Skrevet 2. mai 2012 Kyllingkrydder fra santa maria? Jeg bruker å ta det på kyllingfileten ihvertfall. Tar masse på. Kjempegodt
Gjest Ludovie Skrevet 2. mai 2012 #3 Skrevet 2. mai 2012 Salt? Frisk chili eller kajennepepper? Små baconterninger (må stekes først)? Friske urter - f.eks. bladpersille, basilikum eller koriander, avhengig av hva slags andre smaker du tilsetter. 1
Personlig12 Skrevet 2. mai 2012 #4 Skrevet 2. mai 2012 Jeg bruker ofte å ha olje med hvitløksfedd stående i kjøleskapet, samt en olje med havsalt, pepper og oregano. (to forskjellige) Da steker jeg burgeren i denne (en av de) oljen, og vips har du veldig mye god smak på burgeren
-Fisken- Skrevet 2. mai 2012 #5 Skrevet 2. mai 2012 Enklere å besvare spørsmålet ditt om du skriver hvilke kryddere/oppskrift du brukte 1
KaDust Skrevet 3. mai 2012 Forfatter #6 Skrevet 3. mai 2012 Jeg brukte salt, pepper og chili. Var bare det som stod i oppskriften.
-Fisken- Skrevet 3. mai 2012 #7 Skrevet 3. mai 2012 Jeg brukte salt, pepper og chili. Var bare det som stod i oppskriften. Da har du mye å gå på. For en meksikansk vri; ha i litt finhakket løk, hvitløk, chili, koriander, spisskummen, litt oregano, salt og pepper. (evnt tacokrydder) For en thaivri: Vårløk, chili, ingefær, hvitløk, litt limesaft, litt soyasaus/fiskesaus, fersk koriander. For en gresk vri: finhakket oliven, hvitløk, oregano, litt kanel, timian, salt og pepper. Det er også mulig å ha i biter av fetaost 1
frøkna Skrevet 3. mai 2012 #10 Skrevet 3. mai 2012 Folk flest bruker for lite salt. I burger ville jeg hatt tobasco, hvitløk, urter, løk, chili, litt worcherstshire (vet ikke hvordan det skrives, you know what I mean) Når du tror den er ferdig så steker du en liten bit og sjekker om du er fornøyd med smaken, så slipper du å steke alt opp å bli skuffet!
altsoja Skrevet 3. mai 2012 #11 Skrevet 3. mai 2012 det som er lurt å gjøre etter du har kryddra litt så tar du en liten bit og steker den og smak på den.kjenn etter om du synes det trenger mer salt og krydder.enklere å justere smaken da.så får du perfekt smak på burgeren din!
PecanPie Skrevet 4. mai 2012 #12 Skrevet 4. mai 2012 Jeg bruker barbequesaus fra Heinz, soyasaus og worchestershiresaus i mine hamburgere, samt løk og ost og en god dæsj nykvernet pepper.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #13 Skrevet 4. mai 2012 Du kan faktisk ha en klatt med tomatpuré oppi kyllingkjøttdeigen. Da får den mer type amerikansk barbecue smak, og du trenger ikke dressing til. Det er fra en oppskrift som står i den ene Grete Roede-kokeboka jeg har.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå