Gå til innhold

Har lyst til å adoptere en hjemløs hund :)


Snuppelupp !

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om noen Steder jeg får gjort dette?omplasseringssenere ol.? Gjerne link til nettside. Takk på forhånd :)

Endret av Snuppelupp !
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor koster det egentlig så mye å "kjøpe" omplassert hund? Ser jo at de skal ha 4-6000 for de jo.. Da er det jo nesten like så billig å kjøpe seg en"ny" og renraset hund da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor koster det egentlig så mye å "kjøpe" omplassert hund? Ser jo at de skal ha 4-6000 for de jo.. Da er det jo nesten like så billig å kjøpe seg en"ny" og renraset hund da.

fordi de som omplassere de gjerne bruker 4-20 000,- på omplasseringshundene, du må huske at mange av de kommer fra dårlige hjem og trenger mye vetrinær kostnader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bobler

Hvorfor koster det egentlig så mye å "kjøpe" omplassert hund? Ser jo at de skal ha 4-6000 for de jo.. Da er det jo nesten like så billig å kjøpe seg en"ny" og renraset hund da.

Fordi det koster å ha drøssevis av bikkjer stående hos seg som trenger mat, vaksiner, vetrinærhjelp, leker og diverse. Når de i tillegg da gjør alt på frivillig basis og får null støtte av staten så sier det seg selv at de må ta et beløp for hunden. Et sted må de faktisk få pengene for å drive dette fra.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Engangssummen for en hund, er bare en liten dråpe i havet av hva det koster og ha hund. Har man ikke råd til å betale det en hund koster, så har man ikke råd til å ha hund.

Mat er en ting, men uforutsette utgifter til veterinær må man påberegne. Høye egenandeler, selv om man har forsikring f.eks. Og så trenger man kanskje trener. Og kurs. Og utstyr. Kanskje man til og med må vurdere en annen bil, for lettere å ha med hunden osv osv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Okusan

Hvorfor koster det egentlig så mye å "kjøpe" omplassert hund? Ser jo at de skal ha 4-6000 for de jo.. Da er det jo nesten like så billig å kjøpe seg en"ny" og renraset hund da.

Ser at mange har nevnt utgifter til veterinær, drift av organisasjonen o.l., og jeg vil også påpeke at det ligger en fare i at hunder blir "for billige". Billig å anskaffe = kort vei til bruk og kast for en del korttenkte mennesker :sukk:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Er det noen som vet om noen Steder jeg får gjort dette?omplasseringssenere ol.? Gjerne link til nettside. Takk på forhånd :)

jeg har en hund her(1 år gammel) som er blanding av golden retriver og collie på omplassering. dette er ikke no bruk og kast hund. så for å si d sånn. det hjemmet han skal til nå, skal han være til han blir gammel og grå. kjøpte han selv ut fra kennel fordi han ikke ble behandlet slik en hund bør bli behandlet der. jeg har selv broren, og det er familiehund til de grader. hvis det er av interesse, så ta kontakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...