Gå til innhold

Finne leilighet!


Rozie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sett inn annonse i avisa. Flere som leier ut foretrekker å ringe folk selv, så disse leilighetene blir aldri lagt ut på finn eller hybel.no.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt lettere når studente drar fra byen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Vi har prøvd å legge ut flere annonser, men vi har ikke fått svar på noen!

Har dog slitt med å legge inn bilder av oss selv, kan dette være en grunn?

Vi har ellers "alt" de søker etter i annonsene; ikkerøykere, har ingen husdyr, fast jobb ved studiene, rolige og med gode referanser. Har ryddige annonser uten skriveleifer, og. Dessuten er vi både trivelige og søte!

Likevel er det ikke én utleier som har tatt kontakt. :frown:

Hvor har dere lagt ut annonser? Prøv papirutgaven av Adressa, om dere ikke har gjort det. Vet om flere som har fått napp der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat vært i samme situasjon selv i Trondheim. Send utfyllende tekster til aktuelle leiligheter på finn.no/hybel.no så fort som mulig etter at de er lagt ut, da er det større sjanse for at huseier gidder å lese om deg. Det aller beste er å ringe dersom telefonnummer er oppgitt.

Annonse i avisa er også mulig, men er veldig dyrt (vi betalte 300 kr for en dag, og fikk 1 henvendelse som var aktuell)

Kan også være aktuelt å henge opp lapper på butikker og eventuelle andre steder. Har dere prøvd å bruke nettverket deres? Kanskje det er noen som kjenner noen som skal flytte ut til sommeren?

Ønsker deg lykke til, vet hvor vanskelig og frustrerende det er :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dere er studenter: søk parleilighet hos SiT. Det er størst sjans for å få leilighet på Moholt eller Steinan, siden de fleste synes de studentbyene ligger langt unna. Det er bare tull, jeg har bodd på begge og trivdes veldig godt :)

Hvis dere ikke er studenter:

Sett inn annonse i Adressa. Det gjorde jeg med det gamle kollektivet mitt, vi satte inn annonse to lørdager på rad og fikk ganske mye napp. Dette var i oktober, så det var jo ikke det ideelle tidspunktet å finne leilighet på, men det ordna seg. Ha is i magen!

Legg ut på hybel.no og finn.no i tillegg, og saumfar alle "til leie"-annonsene der hver dag :) Send utfyllende mailer hvor dere setter dere selv i et godt lys når dere svarer på annonsene. Ha bilde av dere selv hvor dere smiler og ser søte og koselige ut, men ikke for klissete ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elissima

Hva med Stjørdal? Der er det kult :) Ikke langt inn til Trondheim heller.. And close to the airport and the sea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SiT har egne parleiligheter :) (men regner med det var det Surriball sendte PM om ;)) Tror det kan være enkelt å få på nedre singsakerslette også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mjo, jeg tenkte akkurat det i fjor, så jeg ventet til Juli. Da var det virkelig et mareritt, for alle studentene var desperate. Hadde egentlig planer om å ikke gjøre den samme feilen i år.

Mange studenter leier vel ut juni. Huseier er da på jakt etter folk som kan overta kjapt. Tipper de starter jakten etter nye leietakere i mai/juni. At dere vil leie fra 1. juli er jo et pluss. Mange nye studenter vil ikke leie før tidligst 1. august.

Kjenner dere noen som leier og som skal flytte ut? Tenker på at dere kan overta leiekontrakten. Lettvint for huseier. Spre det til venner og bekjente.

Jeg hadde også satt opp lapper i alle butikker og oppslagstavler og vært veldig presis på at dere ønsker 1. juli.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tekola

Tusen takk for utfyllende svar!! :)

Vi er studenter, ja! Men vi har hørt så mange skrekkhistorier om disse studentbyene, og vi har derfor ikke turt å søkt. Må man alltid bo i kollektiv/ettroms uansett? Mener ikke å være kresen, men etter et langt år med to leiligheter hadde det vært deilig med en leilighet litt for oss selv. Har ellers hørt kjipe historier om bad som alltid er opptatt, kjøleskap som er fulle av gammel mat og vaskelister som aldri blir fulgt.

Godt å høre det gikk bra der, tross dårlig tidspunkt! Det er motiverende. Får prøve å legge ut et nytt lass med annonser på alle sidene. :jepp:

I alle dager, hvem er det dere har snakket med? :klo:

Her står det litt om de ulike parleilighetene SiT har. Det er både ett- og toroms for par!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parleilighetene på Bloksberg er veldig fine. Litt industri-følelse over de, men de blir fort hjemmekoselige. Jeg tror kanskje dere er litt seint ute for å søke etter parleilighet gjennom SiT, men det skader ikke å søke.

Ellers hadde kjæresten og jeg stor flaks ved å annonsere i Adressa og på Finn.no. Vi fikk tilbud om veldig mange fine, billige og sentrale leiligheter som aldri kommer ut på verken Finn.no eller hybel.no. I tillegg var vi på visning i andre leiligheter som vi fikk vite om via venners venner. Det var også leiligheter som aldri kommer ut på markedet for "offentligheten," fordi eieren ikke ville bli ringt ned. Jeg har inntrykk av at de leilighetene som ikke kommer på nett ofte er billigere, og at utleierne er hyggeligere og mer ordentlige mennesker.

Jeg tror også dere kan få flere tilbud ved å leie fra 1. juni. Det kan være at dere må betale dobbel leie dersom dere selv har kontrakt ut juni, men det er det etter min erfaring helt verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...