Gå til innhold

Høres dette godt ut?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har lyst å prøve meg på marsipan kake for første gang. Så er i tvil hva jeg skal ha som fyll. La oss si at jeg bruker 3-delt kakebunn. I første så har jeg vaniljekrem, i andre har jeg fløtekrem blandet med daimkuler. og tilslutt marsipanlokk over.

Høres dette godt ut?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker at det er noe friskt i slike kaker, som bær eller frukt. For meg ville det blitt for søtt og kvalmende når ALT er søtt og mektig. Men jeg er ikke den største bløtkake/marsipankakefantasten uansett :)

Gjest Ludovie
Skrevet

Enig med AB over. Tror det blir enda bedre med litt friske jordbær, for eksempel. Eller banan, hvis du vil ha en kake med en utpreget "barnslig" smak. :)

Skrevet

Jeg synes den kaken høres nammenam ut, jeg. Jeg spiser uansett ikke store stykker av en kake, så den kan gjerne være søt og mektig. Kjempegodt ved siden av kaffekoppen.

Skrevet

Enig med AB over. Tror det blir enda bedre med litt friske jordbær, for eksempel. Eller banan, hvis du vil ha en kake med en utpreget "barnslig" smak. :)

Jordbær blandet med fløtekrem? Det hørtes faktisk litt godt ut;)

Skrevet

Jeg synes den kaken høres nammenam ut, jeg. Jeg spiser uansett ikke store stykker av en kake, så den kan gjerne være søt og mektig. Kjempegodt ved siden av kaffekoppen.

Jupp enig med deg:)

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg synes også det høres ut som den mangler friskhet. Å blande jordbær/rørte jordbær/syltetøy i fløtekrem er veldig godt :)

På den annen side likte jeg tanken på daimkuler. Kanskje daimkulene kan blandes med vaniljekremen?

Skrevet

Ville også hatt en eller annen form for frukt eller bær i kaken,kan bli veldig søtt og "tungt" med bare vaniljekrem,krem og daim tror jeg.

Nå fikk jeg lyst på kake :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Kaken høres god ut. Og jeg tror den blir enda bedre med noen bananskiver i det laget med daimkuler.

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo bruke fruktcoctail :)

Skrevet

Du kan jo bruke fruktcoctail :)

Smart:)

AnonymBruker
Skrevet

Har lyst å prøve meg på marsipan kake for første gang. Så er i tvil hva jeg skal ha som fyll. La oss si at jeg bruker 3-delt kakebunn. I første så har jeg vaniljekrem, i andre har jeg fløtekrem blandet med daimkuler. og tilslutt marsipanlokk over.

Høres dette godt ut?

Daimkuler og marsipan? :sukk:

Nei

Gjest Purelove
Skrevet

Daimkuler og marsipan? :sukk:

Nei

Synes heller ikke det er så fristende med daimkuler i en marsipan kake.. Hadde droppet det , men det spørs jo hva DU liker :)

Skrevet

Jeg hadde droppet daimkulene, ja, tror det kan bli veldig søtt.

Jeg liker å ha lettsukrete bringebær og finhakket mørk sjokolade i kremen. Det blir friskt og godt,og sjokoladen gir en liten piff.

:heks:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...