Gå til innhold

Noen her som har hatt regnbuehinnebetennelse?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Brukte dere solbriller med styrkeglass da i så fall? Hvor mye koster det egentlig?

Sliter så sinnsykt med å være ute i sola nå, siden jeg ikke ser en dritt, øynene mine svir og jeg er livredd for å bli blind. Uff.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hatt betennelse, men hos Synsam har du styrke med i prisen på solbriller! Hos andre koster det rundt 1000 kr +/- å få med styrke, så det er en ganske sweet deal! Brillene koster fra ca 700 og opp.

Skrevet

Men jeg må ha spesielle glass som koster minst 2500,- så tror ikke det gjelder for meg. :P

Skrevet

Men jeg må ha spesielle glass som koster minst 2500,- så tror ikke det gjelder for meg. :P

Ah, da vet jeg ikke. Da blir det jo i såfall minst 700 + 2500 kr. Men det er vel kanskje verdt det for å spare synet?

Skrevet

Joda, såklart er det verdt det. Jeg bare har ikke så mye penger, det er jo mer enn hva jeg tjener på en måned. :sukk:

Gjest Eurodice
Skrevet

Brukte dere solbriller med styrkeglass da i så fall? Hvor mye koster det egentlig?

Sliter så sinnsykt med å være ute i sola nå, siden jeg ikke ser en dritt, øynene mine svir og jeg er livredd for å bli blind. Uff.

Uff da, dette er ikke noe særlig. Jeg har ikke selv hatt regnbuebetennelse, men en aggressiv hornhinnebetennelse på det ene øyet. Jeg stod i fare for at øyet kunne bli ødelagt. Jeg lå på sykehus i tre uker og fikk intensiv behandling og var ukentlig til undersøkelse i mange måneder før jeg ble friskmeldt. Så øynene må man passe godt på :).

Jeg kjøpte solbriller med styrke og spesialglass. De kom på sammenlagt 4900 kroner! Innfatningen kostet ca. 1500. Dette skjedde i 2009. Jeg er operert for katarakt (grå stær) på begge øyne for en del år siden og er nærsynt, det var vel med å dra prisen opp for spesialglass, tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...