KaDust Skrevet 2. mai 2012 #1 Skrevet 2. mai 2012 Brukte dere solbriller med styrkeglass da i så fall? Hvor mye koster det egentlig? Sliter så sinnsykt med å være ute i sola nå, siden jeg ikke ser en dritt, øynene mine svir og jeg er livredd for å bli blind. Uff.
Kladd Skrevet 2. mai 2012 #2 Skrevet 2. mai 2012 Har ikke hatt betennelse, men hos Synsam har du styrke med i prisen på solbriller! Hos andre koster det rundt 1000 kr +/- å få med styrke, så det er en ganske sweet deal! Brillene koster fra ca 700 og opp.
KaDust Skrevet 2. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 2. mai 2012 Men jeg må ha spesielle glass som koster minst 2500,- så tror ikke det gjelder for meg.
Kladd Skrevet 2. mai 2012 #4 Skrevet 2. mai 2012 Men jeg må ha spesielle glass som koster minst 2500,- så tror ikke det gjelder for meg. Ah, da vet jeg ikke. Da blir det jo i såfall minst 700 + 2500 kr. Men det er vel kanskje verdt det for å spare synet?
KaDust Skrevet 2. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 2. mai 2012 Joda, såklart er det verdt det. Jeg bare har ikke så mye penger, det er jo mer enn hva jeg tjener på en måned.
Gjest Eurodice Skrevet 2. mai 2012 #6 Skrevet 2. mai 2012 Brukte dere solbriller med styrkeglass da i så fall? Hvor mye koster det egentlig? Sliter så sinnsykt med å være ute i sola nå, siden jeg ikke ser en dritt, øynene mine svir og jeg er livredd for å bli blind. Uff. Uff da, dette er ikke noe særlig. Jeg har ikke selv hatt regnbuebetennelse, men en aggressiv hornhinnebetennelse på det ene øyet. Jeg stod i fare for at øyet kunne bli ødelagt. Jeg lå på sykehus i tre uker og fikk intensiv behandling og var ukentlig til undersøkelse i mange måneder før jeg ble friskmeldt. Så øynene må man passe godt på . Jeg kjøpte solbriller med styrke og spesialglass. De kom på sammenlagt 4900 kroner! Innfatningen kostet ca. 1500. Dette skjedde i 2009. Jeg er operert for katarakt (grå stær) på begge øyne for en del år siden og er nærsynt, det var vel med å dra prisen opp for spesialglass, tenker jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå