Gjest thedoglady Skrevet 2. mai 2012 #1 Skrevet 2. mai 2012 Hei, noen som har seriøse erfaringer angående dette medikamentet, har en nær som skal begynne med dette, ikke deprimert, men skal hjelpe mot andre ting også , kan hende dette vil hjelpe vedkommende. Erfaringer?
Brimi Skrevet 2. mai 2012 #2 Skrevet 2. mai 2012 Min erfaring er kjempe bra! Litt skummelt i begynnelsen, men når man har "gått inn" pillene så går det bedre. Men den passer ikke til aller. Noen blir helt flate følelsesmessig...
SoftKitty Skrevet 2. mai 2012 #4 Skrevet 2. mai 2012 Det kan gi nedsatt sexlyst og problemer med å få orgasme. Gutter kan få problemer med å få den opp. For meg gikk disse bivirkningene over ganske kjapt. Hva annet kan man ta det mot enn angst og depresjon egentlig? Høres rart ut å få SSRImedisin mot noe annet, ble nysgjerrig..
Gjest thedoglady Skrevet 2. mai 2012 #5 Skrevet 2. mai 2012 Nedsatt imunforsvar osv, bare sjekke om det KAN virke.
Mr.Omg Skrevet 2. mai 2012 #6 Skrevet 2. mai 2012 For meg så virker det som om legen tenker at han kan være deprimert uten å vite om det selv (eller så har han fortalt legge noe han ikke har fortalt deg). Jeg gikk på cipralex i nesten ett år. Fikk problemer med å få orgasme, og til tider ereksjonssvikt. Grusomme mareritt fikk jeg også. Ellers så hjalp de ikke på noen av plagene mine, for jeg var ikke deprimert, men begynte med det fordi legen trodde at jeg hadde en skjult depressjon som ga utslag i mine plager. Men kjenner de som har vært/er deprimerte og som har fptt mye hjelp av cipralex
Pandalove Skrevet 2. mai 2012 #7 Skrevet 2. mai 2012 Cipralexen funker fint hos meg, sånn medisinsk. Demper angst og depresjon. Men jeg har et helt sirkus av bivirkninger. Nedsatt sexlyst, nedsatt apetitt, sinnsyke mareritt, nattesvetting osv.
Gjest Jay Skrevet 2. mai 2012 #8 Skrevet 2. mai 2012 Har hørt at cipralex skal kunne hjelpe ved prematur ejakulasjon. Men det blir vanligvis ikke brukt til dette formålet, ville vært som å skyte spurv med kanon.
Gjest thedoglady Skrevet 3. mai 2012 #9 Skrevet 3. mai 2012 Han valgte heldigvis ikke å hente resepten.
Gjest odisi73 Skrevet 3. mai 2012 #10 Skrevet 3. mai 2012 Jeg gikk på de pillene i 20 åra og jeg ble likegyldig til det meste. Ingen matlyst,ingen sexlyst,ingenting var morsomt,rett og slett likegyldig. Da syns jeg det var bedre å være meg selv. Har gått på forskjellige medikamenter opp igjennom åra og min erfaring har lært meg å leve med depresjoner i steden for å erstatte det med noe kunstig. Kroppen og hjernen finner sitt forsvar for å klare seg på egenhånd etterhvert,det er slik vi mestrer vansklige situasjoner og blir sterkere psykisk. For meg har dette funket best i lengden og for andre funker det å ta medisiner. En stund var det nesten en trend å spise antideppresiva og det ble mye skriverier i aviser og nyheter,cipralex har vært diskutert mange ganger om det skulle bli forbudt i Norge.
Gjest odisi73 Skrevet 3. mai 2012 #12 Skrevet 3. mai 2012 Jeg mener at det hjelper for noen mens andre gjerne må lære seg å mestre situasjonene de skulle møte på. Vi er jo forskjellige og noen tåler tabletter mens andre ikke. Personlig mener jeg det er en enkel utvei på sikt,ivertfall for meg. Jeg bruker dyr,natur,matlaging,gode venner og familien som terapi Lykke til
Gjest N.N Skrevet 3. mai 2012 #13 Skrevet 3. mai 2012 På et annet forum skriver du at denne personen går på cipralex, og er avhengig av å ta dette. 2
Strikkemamma Skrevet 3. mai 2012 #14 Skrevet 3. mai 2012 Har hørt fra en bekjent at han ble helt annerledes av å gå på Cipralex. Nesten manisk.
Gjest thedoglady Skrevet 3. mai 2012 #15 Skrevet 3. mai 2012 På et annet forum skriver du at denne personen går på cipralex, og er avhengig av å ta dette. Vis du leser lenger ned i det forumet så ser du at det er samme situasjon. At jeg trodde det var noe han MÅTTE ta for å se om det virket, ikke gidd å vær så avhengig av å krangle, hallo. Han må ikke ta de, men tenkte det var noe vi kunne prøve for å se om det virket på andre ting slik legen mente, men nei, vi dropper det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå