AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #1 Skrevet 2. mai 2012 Jeg har bestemt meg for at jeg fra neste mandag skal begynne et sunnere liv! Jeg vil gjerne gå ned noen kilo før sommeren, få penest mulig hud så jeg ikke trenger sminke, og ha overskudd og energi! Noen tips til hvordan jeg skal greie dette? Jeg drikker minst 0,5 liter med pepsi max til dagen, er dette en uting? Hvilken mat bør jeg prøve å spise? Og hvordan motstå søt/potetgull suget?
Blod Skrevet 2. mai 2012 #2 Skrevet 2. mai 2012 (endret) Jeg spiste godteri flere ganger i uka før, nå spiser jeg det aldri. Hvis du vil ha noe søtt, kan du kjøpe sukrin, det er helt naturlig og uten kalorier, så kan du bake noe godt Det er den første uka som er verst. Før drakk jeg bare pepsi max, nå drikker jeg bare vann og te. Når du har klart å slutte å drikke pepsi max vil du kjenne deg så mye bedre etterpå! Også smaker det ikek godt lenger engang. Pepsi max er ikke sunt, det har masse ekle søtningsstoffer som absolutt ikke er bra! Husk at det er den første uka som er værst, når du har klart å pushe deg hardt nok er det ikke vanskelig i det hele tatt. Endret 2. mai 2012 av Blod
Kladd Skrevet 2. mai 2012 #3 Skrevet 2. mai 2012 Noen tips til hvordan jeg skal greie dette? Start i dag, ikke neste mandag. 3
Gjest Nanne70 Skrevet 2. mai 2012 #4 Skrevet 2. mai 2012 Spis masse grønnsaker og frukt/bær, magert rent kjøtt, fisk, langsomme karbohydrater fra grove kornprodukter, bønner og linser, nøtter, frø og sunne oljer (kaldpresset oliven- og rapsolje)og magre meieriprodukter som skyr, cottage cheese, kesam og gresk yoghurt. Lag mest mulig mat fra bunnen av og unngå mest mulig halvfabrikata som supper og saus fra poser, farseprodukter o.l. Kutt ned på sukker og andre raske karbohydrater som hvetemel/hvetebakst, pasta/spaghetti, hvit ris osv. Drikk mye vann og få nok søvn, frisk luft og fysisk aktivitet. Hvis du spiser bra og variert og begrenser inntaket av brus og snop, vil suget etter dette avta etterhvert.
Gjest Jay Skrevet 2. mai 2012 #5 Skrevet 2. mai 2012 Dropp brusen! Selv om den er sukkerfri, så vet ikke kroppen det. Søtningsstoffene i brusen får kroppen til å produsere insulin, og da føler man seg lettere sulten, trøtt, og man legger på seg. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå