BaltA Skrevet 2. mai 2012 #21 Skrevet 2. mai 2012 ja, jeg kunne datet en fargeblind, jeg kunne også datet en som er døv. blinde er jeg litt mer skeptisk til, men hadde jeg funnet drømmemannen i en blind, ja, da hadde jeg jo såklart slått til! Fargeblinde kan jeg også date, uten problem det er såpass lett å veilede på men døve??? are you crazy ? Jeg vet at de er gode mennesker og alt. At de er like som oss og alt det, så du trenger ikke å gå inn på det en gang... men yo... Så hvordan skal du hviske ham/henne inni øret " du ser det toalettet der, la meg vise deg noe" eller rett og slett SNAKKE til dem i hverdagen! Hvordan skal du krangle? hvordan skal du høre på musikk, ha en KOSELIG samtale med ham osv ? det er for stor handikap hvis du spør meg Jeg kritiserer deg ikke, jeg er bare sjokka hehe
LeaMichele Skrevet 2. mai 2012 #22 Skrevet 2. mai 2012 Fargeblinde kan jeg også date, uten problem det er såpass lett å veilede på men døve??? are you crazy ? Jeg vet at de er gode mennesker og alt. At de er like som oss og alt det, så du trenger ikke å gå inn på det en gang... men yo... Så hvordan skal du hviske ham/henne inni øret " du ser det toalettet der, la meg vise deg noe" eller rett og slett SNAKKE til dem i hverdagen! Hvordan skal du krangle? hvordan skal du høre på musikk, ha en KOSELIG samtale med ham osv ? det er for stor handikap hvis du spør meg Jeg kritiserer deg ikke, jeg er bare sjokka hehe eeeh ? tegnespråk ? 2
BaltA Skrevet 2. mai 2012 #23 Skrevet 2. mai 2012 eeeh ? tegnespråk ? jaha, så du skal si til ham alt i tegnespråk da? du er i et annet rom og faller, brekker beinet og får tven over deg. Skal du rope på ham med tegnespråk? Det er et UTROLIG hardt liv med noen med så stor handikap... Er det virkelig verdt det? Jeg mener, hvis du har vært sammen med gøbben i 10 år og faktisk elsker han så sure, da hadde jeg gjort det UTEN tvil!!! UTEN TVIL! Hadde gitt henne alt! Men ehm, begynne å date en døv person.. neah. But that's me :D Bra at vi har folk som deg som vil det! Stå på!
waco Skrevet 2. mai 2012 #24 Skrevet 2. mai 2012 (endret) Dere som ikke er fargeblinde er det forskjell på fargen på ruten A og på ruten B? ps, svar, det er ingen forskjell på fargen på rute A og på rute B, årsaken er at alle mennesker er fargeblinde og alle mennesker lar hjernen narre seg selv med sansebedrag og at vi innbiller oss ting som ikke er relle. Endret 2. mai 2012 av waco
Ambivalent Skrevet 2. mai 2012 #25 Skrevet 2. mai 2012 Dere som ikke er fargeblinde er det forskjell på fargen på ruten A og på ruten B? ps, svar, det er ingen forskjell på fargen på rute A og på rute B, årsaken er at alle mennesker er fargeblinde og alle mennesker lar hjernen narre seg selv med sansebedrag og at vi innbiller oss ting som ikke er relle. Åh, den var ekkel. Måtte lime inn bildet i Photoshop og "suge" opp fargen i begge rutene for å sjekke at fargekoden var lik... En av de bedre synsbedragene jeg har sett.
waco Skrevet 2. mai 2012 #26 Skrevet 2. mai 2012 legg opp photoshopbildet slik at alle kan se at fargene er like...
BaltA Skrevet 2. mai 2012 #27 Skrevet 2. mai 2012 Ja legg det opp. Jeg prøver å finne en logisk løsning på det, for jeg ser forskjellige farger! haha lol:) jeg er ikke fargeblind though. Jeg har blå genser på meg, grønn militær tskjorte og blå jeans! yeah! JEG SER FARGER <3 last det opp!
Eudyptula Skrevet 2. mai 2012 #28 Skrevet 2. mai 2012 jaha, så du skal si til ham alt i tegnespråk da? du er i et annet rom og faller, brekker beinet og får tven over deg. Skal du rope på ham med tegnespråk? Det er et UTROLIG hardt liv med noen med så stor handikap... Er det virkelig verdt det? Det er vel større sjanse for at den døve kommer inn i rommet og finner deg, enn at du greier å rope til deg en hørende dersom du er alene og faller. Jeg kunne uten problemer date en fargeblind, og sikkert en døv eller blind også, men ser for meg at det er vanskeligere å komme i kontakt med sistnevnte.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #29 Skrevet 2. mai 2012 Haha, ja, ser ikke noe problem i at en person er fargeblind.
Delusion Skrevet 2. mai 2012 #30 Skrevet 2. mai 2012 Gikk han på kunstlinje når han var fargeblind ? Hehe, søtt da! Jeg kunne aldri brydd meg om gutten var fargeblind eller ikke. Har nadanix å si Hehe ja faktisk, og han var brutalt god også!
Tropic Skrevet 2. mai 2012 #31 Skrevet 2. mai 2012 legg opp photoshopbildet slik at alle kan se at fargene er like... Whut? Nå har jeg stirret på den lenge, og den ser da veldig forskjellig ut, skjønner ikke at de kan være like.. Forresten: Ja, jeg kunne date'et en som er fargeblind. Hva blir den neste tråden "Kunne du date'et en som har et bein som er 1 cm lengre enn det andre!"
Tropic Skrevet 2. mai 2012 #32 Skrevet 2. mai 2012 (endret) Hehe steike ta! De er like jo! Her kan dere se: Endret 2. mai 2012 av Tropic 2
LeaMichele Skrevet 2. mai 2012 #33 Skrevet 2. mai 2012 jaha, så du skal si til ham alt i tegnespråk da? du er i et annet rom og faller, brekker beinet og får tven over deg. Skal du rope på ham med tegnespråk? Det er et UTROLIG hardt liv med noen med så stor handikap... Altså, om jeg skulle bli alene hele livet, så har jeg ingeb til å finne meg da heller om jeg skulle falle. Så det er nok det minste problemet. Og tegnespråk er jo et fullverdig språk, så om jeg hadde lært meg det, så om jeg prater med kjæresten min med ord, eller med tegn har ingenting å si for meg. De fleste forhold har noen hinder de må over, så om det er det ene eller det andre.....
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #36 Skrevet 2. mai 2012 Jepp. Og jeg ville ha gått med denne tskjorta:
lunem Skrevet 2. mai 2012 #38 Skrevet 2. mai 2012 Haha! NEI, ALDRI!! Forloveden min er fargeblind, og må inrømme at dette er en av sidene ved han som gjør at jeg elsker han Har hatt mange morsomme episoder pga at han er fargeblind Jeg: Har du spiiist opp HELE smågodtposen uten at jeg har fått smake??! Han: ......Jeg er jo FARGEBLIND?! veldig internt kanskje.. men utrolig morsomt der og da
Gjest Purple Haze Skrevet 2. mai 2012 #39 Skrevet 2. mai 2012 TS burde begrunne hvorfor det skulle være noe problem å være sammen med en fargeblind. Jeg skjønner det nemlig ikke. Ikke rart det er mange single rundt omkring, hvis man har så syke krav til en partner. "Å, er du fargeblind?! Sorry, da dumper jeg deg" :ehh:
Gjest Tidssone Skrevet 2. mai 2012 #40 Skrevet 2. mai 2012 (endret) Fargeblind _kan_ gå greit. Dersom han både er kristen og fargeblind, blir det helt uforenelig med min måte å se verden på. Endret 2. mai 2012 av Tidssone
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå