AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #1 Skrevet 2. mai 2012 Synes det er litt rart at han ser verden på en annen måte :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #2 Skrevet 2. mai 2012 ja ingen problem,da jeg gikk på barneskolen var jeg forelska i en gutt i klassen min som var farge blind ,han var så søt da han spurte meg hvilken farge den blyanten var eller andre ting. hadde ikke brydd meg om det den dag i dag heller. 1
Delusion Skrevet 2. mai 2012 #3 Skrevet 2. mai 2012 Ja, hvorfor skulle det være et problem? Var sammen med en fargeblind i flere år. Merket nå aldri til det, utenom den gangen han skulle male hudfarge på en leirefigur (han gikk en kunst-linje), og fargen var grønn. Han viste den stolt frem, og jeg nikket, smilte og spurte forsiktig om figuren kanskje skulle være kvalm? "Nei, hva snakker du om?" Søte han, vi lo nå litt imens han korrigerte hudfargen. 5
Noteknekk Skrevet 2. mai 2012 #4 Skrevet 2. mai 2012 Ja selvfølgelig, har faktisk gjort det også. Ytterst få er forresten fargeblinde, men det er veldig vanlig å bruke det begrepet om fargesvake. Og sånn veldig stor forskjell på hvordan verden ses tror jeg ikke at det er, forskjellen er bare at fargesvake forveksler enkelte farger som f.eks rød og grønn.
Gjest Bella111 Skrevet 2. mai 2012 #5 Skrevet 2. mai 2012 Ja, hvorfor skulle det være et problem? Var sammen med en fargeblind i flere år. Merket nå aldri til det, utenom den gangen han skulle male hudfarge på en leirefigur (han gikk en kunst-linje), og fargen var grønn. Han viste den stolt frem, og jeg nikket, smilte og spurte forsiktig om figuren kanskje skulle være kvalm? "Nei, hva snakker du om?" Søte han, vi lo nå litt imens han korrigerte hudfargen. så søt:)
Zakuro Skrevet 2. mai 2012 #6 Skrevet 2. mai 2012 Selvfølgelig, er jo en bagatell:) Den mest vanlige typen fargeblindhet er jo rød-grønn fargeblindhet, de klarer ikke se forskjell på rød og grønn, men selv dette er ganske sjeldent, men mer vanlig hos menn enn kvinner.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #9 Skrevet 2. mai 2012 sånn veldig stor forskjell på hvordan verden ses tror jeg ikke at det er, forskjellen er bare at fargesvake forveksler enkelte farger som f.eks rød og grønn. med andre ord veldig stor forskjell
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #10 Skrevet 2. mai 2012 De er dårligere til å kle seg. De kan se forskjell på rød og grønn, men de ser mindre forskjell.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #11 Skrevet 2. mai 2012 De er dårligere til å kle seg. De kan se forskjell på rød og grønn, men de ser mindre forskjell. fargeblind betyr ikke automatisk at dem er dårlig til å kle seg. og for at du vet kan godt hende at når fargeblinde handler så spør de betjeningen hvilke farge det er eller hva som passer med hva .eller kansje de har med seg en ikke farge blind venn.
Gjest Søgni Skrevet 2. mai 2012 #12 Skrevet 2. mai 2012 De er dårligere til å kle seg. De kan se forskjell på rød og grønn, men de ser mindre forskjell. Dårligere til å kle seg?? Mener du at klærne til fargesvake/fargeblinde ikke matcher da? Jeg tror isåfall du tar feil, og at helt andre ting spiller inn på hvor bra man kler seg.
Kosemose Skrevet 2. mai 2012 #14 Skrevet 2. mai 2012 En fargeblind ser da ikke verden på en egen måte? Jeg hadde en fargeblin venn en gang, merket svært lite til det, bortsett fra at han gjorde det dårlig på tester der et rødt 8-tall var gjemt i en grønn sirkel og sånn.. 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #15 Skrevet 2. mai 2012 Jeg vet om minst to fargeblinde tegneserietegnere Ellers mente eksen min at han var fargeblind, det eneste utslaget av det var at han hadde litt problemer med å skille rødnyanser og ikke klarte den testen med tall i sirkler.
violet92 Skrevet 2. mai 2012 #17 Skrevet 2. mai 2012 Ja, hvorfor skulle det være et problem? Var sammen med en fargeblind i flere år. Merket nå aldri til det, utenom den gangen han skulle male hudfarge på en leirefigur (han gikk en kunst-linje), og fargen var grønn. Han viste den stolt frem, og jeg nikket, smilte og spurte forsiktig om figuren kanskje skulle være kvalm? "Nei, hva snakker du om?" Søte han, vi lo nå litt imens han korrigerte hudfargen. Gikk han på kunstlinje når han var fargeblind ? Hehe, søtt da! Jeg kunne aldri brydd meg om gutten var fargeblind eller ikke. Har nadanix å si
Zzyzx Skrevet 2. mai 2012 #18 Skrevet 2. mai 2012 Samboeren er fargeblind, eller egentlig fargesvak. Han er fotograf, forresten. Utslaget av hans fargesvakhet er at han har problemer med å skille farger som har samme dybde. Hvis jeg legger noe brunt, noe blått og noe grønt ved siden av hverandre, der disse har noenlunde samme dybde, så kan han ikke si hvilken ting som har hvilken farge. Dette går overhodet ikke ut over matching av farger, forresten. Sånn, nå lister jeg meg ut av singelforumet igjen.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #19 Skrevet 2. mai 2012 Ja, de har lavere IQ enn resten av befolkningen, fordi det har jeg lest i en artikkel på kvinneguiden, så det så! Visste ikke at man kunne lure på sånt engang, kvinneguiden overrasker stadig. 1
LeaMichele Skrevet 2. mai 2012 #20 Skrevet 2. mai 2012 ja, jeg kunne datet en fargeblind, jeg kunne også datet en som er døv. blinde er jeg litt mer skeptisk til, men hadde jeg funnet drømmemannen i en blind, ja, da hadde jeg jo såklart slått til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå