Gjest gjesten Skrevet 1. mai 2012 #1 Skrevet 1. mai 2012 Symptomer: blek, svimmel, alltid trett, fryser alltid uansett vær, alltid kald på hender og føtter. En gåtur gjør meg matt og sliten. Er i jobb, men der går det tregt. Jeg mangler liksom futten. Jeg kan sove og sove, men blir ikke uthvilt. Jeg fryser alltid mye, og den svimlinga er blitt verre og verre med tiden. For 2 år siden hadde jeg jernmangel, men da uten symptomer. Måtte ta jern som legen sa. Har ikke tatt jern på 1,5 år etterpå. Spiser litt lite kanskje, lite sunn mat. Nå er familie og venner begynt å reagere på meg, hvor bleik og sliten jeg ser ut. Burde jeg gått til legen?
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #2 Skrevet 1. mai 2012 Ja, absolutt. Har en venninne med samme symptomer (å lage ordentlig mat er begynnelse, hun gjør ikke det hun heller..). Etter flere år med feildiagnostering og tester har de funnet ut hva som er galt. For noe var det. Og det noet akkurat hun har kan i stor grad fikses med god og sunn mat, oppfølging av lege og opptrappende fysisk trening.
Gjest gjesten Skrevet 1. mai 2012 #3 Skrevet 1. mai 2012 Ja hvor begynner jeg? Jeg har alltid gjort alt for alle. Stiller opp for ungene og alle rundt meg. Alle skal være tillags, og jeg flyr hit og dit for dem. Etter 13 år slik kjenner jeg at det svimler bare mer og mer for meg, alle plikter og gjøremål jeg skal og må gjøre. Har jeg sagt nei så blir de så skuffa og jeg har også fått kjeft når jeg ikke har klart å hjelpe andre. Spiser egentlig veldig usunt. Spiser kanskje 2 måltider pr dag. Vekta er gått litt ned også, og har ikke mye å gå på. Kinna mine er uthulte og har svarte ringer under øynene, ikke mye fresh dame her nei. Hvor lenge kan jeg gå slik? Dame på snart 40 som føler seg som en 70 åring inni og utenpå.
Gjest Jay Skrevet 2. mai 2012 #4 Skrevet 2. mai 2012 Gå til lege, det kan være mange grunner til at du har det slik du har det, og som regel er det ikke så mye som skal til for at får det bedre!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå