Gå til innhold

hvordan betaler dere for bryllupet?

32 stemmer

1. 1. hvordan betaler dere for bryllupet?

• lån
      0
    • spart opp pengene
      13
    • fått pengene til bryllupet av familie
      0
    • har god økonomi og klarer fint å betale uten problem
      6
    • en kombinasjon av overnevnte
      13

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg ser noen har store brylluper som koster mer enn gjennomsnittet (over 100.000) og lurer litt på hvordan dere betaler for bryllupet deres?

svar gjerne uansett om du har økonomisk eller et stort og dyrt bryllup :)

personlig så får vi en god del av pengene til bryllupet av foreldrene våre samt at vi nok må ut med en del selv også og sparer selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar absolutt ikke lån for å betale bryllup.

Betaler mesteparten med oppsparte midler, og noe får vi av foreldre og besteforeldre, selv om vi ikke har basert oss på dette i planleggingen. Det kom som en kjærkommen bonus.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er antagelig en av de TS sikter til iht svaret mitt i en annen tråd om at vi brukte over 300.000 :-). Som jeg også svarte der så tok vi overhode ikke opp noen form for lån, men sparte litt ett års tid før bryllupet, samt av vi har en samlet god inntekt på ca 2,4 mill.

Jeg mener ikke dette for å være belærende på noen måte, men har man litt over gjennomsnittet i inntekt, så har man også kanskje mulighet og råd til å bruke litt over gjennomsnittet hvis man ønsker dette i sitt bryllup. Slik var det ihvertfall for oss :-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tar absolutt ikke lån for å betale bryllup.

Betaler mesteparten med oppsparte midler, og noe får vi av foreldre og besteforeldre, selv om vi ikke har basert oss på dette i planleggingen. Det kom som en kjærkommen bonus.

Samme her!

Skrevet

Jeg er antagelig en av de TS sikter til iht svaret mitt i en annen tråd om at vi brukte over 300.000 :-). Som jeg også svarte der så tok vi overhode ikke opp noen form for lån, men sparte litt ett års tid før bryllupet, samt av vi har en samlet god inntekt på ca 2,4 mill.

Jeg mener ikke dette for å være belærende på noen måte, men har man litt over gjennomsnittet i inntekt, så har man også kanskje mulighet og råd til å bruke litt over gjennomsnittet hvis man ønsker dette i sitt bryllup. Slik var det ihvertfall for oss :-)

jeg mente ikke noe negativt om å bruke mye penger på et bryllup, men lurte bare ganske enkelt på hvordan andre har råd til det, bare av nyskjerrighet :) folk må da få bruke alt de vil på drømmebryllupet for min del :)

Skrevet

Regner med at vi lander på rundt 70000,- og da har vi basert oss på oppsparte midler. Vi vet vi får noe av familien, men er ikke sikker på hvor mye det blir. Vi håper at vi får nok til at vi kan tenke på bestille bryllupsreise^_^

Å ta opp lån for det store bryllupet synes jeg er litt spesielt...

Skrevet

Vårt kostet rundt 100.000, og vi fikk nesten 70.000 av foreldrene våre og besteforeldrene mine. Vi visste jo at vi kom til å få penger, men baserte oss på hva vi kunne klare selv. Hadde nesten ikke tid til å spare siden vi giftet oss nesten 8 mnd etter forlovelsen. Men vi hadde mye penger på sparekonto begge to da, og mannen tjener nok :)

AnonymBruker
Skrevet

jeg mente ikke noe negativt om å bruke mye penger på et bryllup, men lurte bare ganske enkelt på hvordan andre har råd til det, bare av nyskjerrighet :) folk må da få bruke alt de vil på drømmebryllupet for min del :)

AB#3 igjen her:

Neida, jeg tok det overhode ikke som noe kritikk :-).

Skrevet

Sparte opp pengene.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Vi sparte opp pengene, dog ei uke før bryllupet døde en slektning av mannen min, og han arvet endel penger....men da var jo alt allerede betalt for. Selve bryllupet kom på ca 120 000, og bryllupsreisen 30 000 (seychellene).

Skrevet

Vi tar ikke opp lån, er studenter. Vi har spart i ca et år + at mine foreldre hjelper til ved å fikse mat til middagen, og svigermor ordner og betaler blomster siden hun jobber i blomsterbutikk.

Vi har budsjettbryllup på ca. 50.000 kr :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...