Avalon Skrevet 1. mai 2012 #1 Skrevet 1. mai 2012 Vi skal ha ein aldri så liten grillfest på fredag om været holder seg. Jeg ønsker meg gjerne en oppskrift på potetsalat, og hvis mulig sånn ca. hvor mange munner metter den osv Lurte også på om noen hadde noen triks til hvordan man griller maiskolber perfekt, og hvis noen skal ha så ønsker jeg meg også oppskrift på coleslaw!!!!!!!!!
CathFoto Skrevet 1. mai 2012 #2 Skrevet 1. mai 2012 10 vanlige kokte poteter(gjerne nypotet med skall) 1 beger lettrømme 1 beger matyoghurt(eller 3 dl naturell/gresk/tyrkisk) 1 middels stor løk eller rødløk Kutt opp poteter og løk, bland det i en bolle, tilsett rømme og yoghurt, salt og pepre. Ferdig! Nam! Som tilbehør pleier det å holde til 6-8 1
Zzyzx Skrevet 1. mai 2012 #3 Skrevet 1. mai 2012 Oppskriften over kan også utvides med et par teskjeer sennep av fransk type som blandes i det våte før alt annet has oppi. Gult eple i små terninger er også kjempegodt. Hvis du vil ha litt mindre løksmak/annen løksmak så kan du bruke vårløk, eventuelt i kombinasjon med et par-tre finhakkede sjalottløk. 1
hobbychef Skrevet 1. mai 2012 #4 Skrevet 1. mai 2012 Enig med begge to før meg, i kombinasjon.Det blir garantert knallgodt.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #5 Skrevet 1. mai 2012 maiskolber pleier vi å bare rulle på regelmessig,holde et øye med de hele tiden så blir de meget bra,vis du da har urtesmør/kryddersmør til å ha på når den er ferdig! nam nam 1
venus_ Skrevet 1. mai 2012 #6 Skrevet 1. mai 2012 Har desverre ikke noen nøyaktig oppskrift, men dette pleier jeg å ha i coleslaw: kål gulrot løk grønt eple majones creme fraiche eddik sylteagurk dijon salt pepper
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå