Gjest Belle Gunnes Skrevet 1. mai 2012 #1 Skrevet 1. mai 2012 Hvorfor er folk så utrolig opptatt av årsaker om noen f.eks dør brått og uventa? Hvorfor betyr dette så mye mer for dem, enn selve tapet? Og eier de ikke respekt for de pårørende i det hele tatt med å spy ut av seg alle sine teorier? Hvorfor MÅ de spekulere i noe de egentlig ikke har noe med, men alikevel vil få vite etter hvert? Var akkurat inne på en tråd på "Aktuelle saker" og måtte hoppe fort over en del svar der inne... Hilsen lettere oppgitt 2
Gjest Nuppdupp Skrevet 1. mai 2012 #2 Skrevet 1. mai 2012 hva får deg til å tro at det betyr mer? det gjør jo ikke det. Er pårørende selv og jeg var ivrig på å finne årsaken. når man ikke vet eller tviler på årsaken, er det lettere å bygge opp et enormt sinne. man får en indre ro og kan sørge når man vet hva som skjedde. 2
Gjest Belle Gunnes Skrevet 1. mai 2012 #3 Skrevet 1. mai 2012 Som pårørende, så er det jo en selvfølge at man vil vite årsaken. Men om du tar et hint på hvilken tråd jeg reffererer til, så skjønner du kanskje hva jeg mener? Men å lire av seg sure oppstøt og spekulere i at det er usunt og trene osv, virker respektløst.
Gjest Nuppdupp Skrevet 2. mai 2012 #4 Skrevet 2. mai 2012 (endret) Som pårørende, så er det jo en selvfølge at man vil vite årsaken. Men om du tar et hint på hvilken tråd jeg reffererer til, så skjønner du kanskje hva jeg mener? Men å lire av seg sure oppstøt og spekulere i at det er usunt og trene osv, virker respektløst. tror jeg vet hvilken du mener, men har ikke lest den er sikkert et troll som spekulerer i om det er usunt å trene ler litt, for det første jeg tenkte da jeg leste om det i avisa, var "hvordan kan han det?? han trener jo så mye! blabla. tenk om han fikk... og hvis HAN kan falle, hva med meg da?" begynte å spekulere i mine egene tanker også. Man blir jo sjokkert. Endret 2. mai 2012 av Nuppdupp 1
Sol79 Skrevet 2. mai 2012 #5 Skrevet 2. mai 2012 Fordi at når unge folk dør brått og uventet så trenger man en forklaring for å kunne akseptere tapet. Ikke verre enn det. 1
Gjest grapefrukt Skrevet 2. mai 2012 #6 Skrevet 2. mai 2012 I et utviklet samfunn som Norge så er det unaturlig at unge og friske mennesker dør, derfor er det helt naturlig at man ønsker en årsak for å forstå hvorfor noe så uventet kan skje.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå