Gå til innhold

Har ikke middag til i kveld

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg glemte at alt er stengt i dag, og har ikke handlet inn middag til i kveld :sukk: Er student og har ekstremt dårlig råd for tiden (jeg betaler bla dobbel husleie denne måneden). Har ca 20 kr å bruke i dag, så å gå ut å spise er ikke aktuelt.

Spiste havregrøt til frokost.

Det jeg har i skapene er ikke mye å skryte av, men here it goes:

-havregryn

-sukker

-hvetemel

-1 dl melk

-egg

-pasta

-knekkebrød

-skinke

-syltetøy

Eh, hva kan jeg lage?

Omelett/eggerøre/kokt/stekt egg liker jeg ikke. Ellers hadde jo dette vært et åpenbart valg.

Jublet litt for tenkte jeg kunne lage pannekaker, men har jo bare 1 dl melk igjen :sukk:

Hardt studentliv :(

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville lagd scones.

Skrevet

Du kan jo lage pannekaker med en blanding av melk og vann og slenge i litt havregryn i røren.

Eventuelt lage pasta og servere den med en hvit saus og biter av skinke (gjerne sprøstekt).

AnonymBruker
Skrevet

Hva studerer du?

• Liker 3
Skrevet

hvetemel + melk + salt + litt vann hvis det er altfor lite melk blir en enkel hvit saus.

kok pasta, bland det med sausen og skinke som du deler i biter!

du kan også røre eggehviten i sausen, og plommen tar du oppi tilslutt. så blir det sånn carbonara aktig :P

Skrevet

Hvis du har/kan låne en buljongterning og en løk, kan du lage suppe med pasta og skinke oppi? Og spise knekkebrød med smør på ved siden av.

AnonymBruker
Skrevet

Ville laget pasta med stekte skinkebiter, og laget noe saus av melk og hvetemel, og noe krydder har du sikkert?

Skrevet

Pasta og skinke? Om du har litt ost kan du jo strø over?

Ikke noe i fryseren?:)

Eller så er jo havregryn pånytt ett godt alternativ ;)

Om du rører sammen:

-havregryn

-sukker

-hvetemel

-1 dl melk

-egg

kan du steke det som pannekaker, og ha litt syltetøy og sukker på.

AnonymBruker
Skrevet

Hva studerer du?

Hehe, hvordan er det relevant?

Skrevet

Hvis det er en bensinstasjon i nærheten så får du tak i melk:)

Ellers har du fått mange gode forslag her

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo kjøre havregryn med vann og lage havremelk, om du skulle ha lyst til å lage noe med mer melk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Siden det bare er snakk om en dag hadde jeg bare mumset pasta uten noe til.

Skrevet

Dra på besøk til noen ;)

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for alle forslag :)

Kanskje det blir pasta og skinke da. Er ikke så veldig glad i pasta, men kan ikke være for kresen i dag.

Kan noen komme med en mer spesifikk oppskrift på en slags saus? :sjenert:

Diverse krydder har jeg. Smør har jeg ikke.

Jeg vet at det bare er snakk om 1 dag, og at jeg godt kunne nøyd meg med knekkebrød. Men jeg har gått ned en del i vekt i det siste, så må prøveå holde kaloriinntakket oppe hver dag :sjenert:

Skrevet (endret)

Varm 1 ss olje (eventuelt smelt margarin om du har det) og rør inn 1 ss mel. Spe med melk under omrøring til du får en saus med passe konsistens (eventuelt også vann om du er tom for melk). Smak til med salt og pepper. Eventuelt kan du røre inn en eggeplomme til slutt, men da bør du ta kasserollen av platen, sausen må ikke koke med eggeplommen i.

Endret av Lykkelitenen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...