Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2012 #1 Skrevet 1. mai 2012 Jeg har så lenge jeg kan huske sliti med despresjon, negativ tankegang og redsel for det meste.. jeg har gått til forskjellige psykologer og gruppeterapi, men ingenting hjelper.. legen min har prøvd flere ganger å få meg til å prøve antidepresiva, men jeg har ikke turt! Rett og slett på grunn av bivirkninger.. jeg er livredd for å bli avhengig! Har noen som har gått på/går på lyst til å dele sine erfaringer med meg?
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #2 Skrevet 1. mai 2012 Avhengighet? Ingen av de vanligste antidepressiva er vanedannende. Så det skal du ikke være redd for. Det finst mange bivikninger, men ikke avhengighet. Har du vært plaget lenge med depresjon uten å finne noe som hjelper, bør du kanskje prøve. Opplever du noen uønskede bivirkninger kan du trappe ned og slutte eller prøve andre typer antidepressiva. Snakke med legen din og lykke til
Gjest krem Skrevet 2. mai 2012 #3 Skrevet 2. mai 2012 Antidepressiva er ikke så skummelt som alle skal ha det til, min opplevelse er nesten bare positiv. For meg har antidepressivaen tatt bunnene av mine dårlige perioder, altså faller jeg ikke like langt ned i hullet som tidligere. Ja det er bivirkninger, men de aller fleste gir seg etter noen uker. Jeg tror ikke man blir avhengig, men man skal ikke bare slutte brått på slike medisiner, da kan man oppleve å bli dårlig, man må trappe ned. Synes du skal ta dette opp med legen din, og så kan dere sammen komme fram til hva som er riktig. Det kan være at du må prøve og feile før du finner riktig medisin for deg. Lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå