Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en 19 år jente som nylig begynte på p-piller, merket Cerazette. Den typen men aldri skal få mensen av.

Jeg er snart ferdig med mitt andre brett, men får fremdeles mensen i bølger. Altså, litt her og der. Alltid om dagen. Er dette normalt, når vil det gå over? Jeg begynte med p-piller først og fremst for å få kontroll over min uregelmessige mens, men nå er det jo bare verre enn før.

Noen som har tips, råd?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på samme i snart et år, og er veldig fornøyd. Legen min fortalte meg at kroppen trengte iallefall rundt 3 måneder for å bli vant til dem, så bare gi det litt mer tid. Den første perioden kom og gikk mensen, men så endret det seg etterhvert.. Har hatt det en gang "ordentlig" etter jeg begynte på dem, og det var rundt desember, siden har jeg ikke sett noe til det.

Det er jo veldig strengt på at pillene må bli tatt på samme tidspunkt hver dag, noe jeg har prøvd å være flink til, fordi jeg har hørt at dersom en slurver litt kan en oppleve mer bivirkninger og får da ikke samme effekt.

AnonymBruker
Skrevet

Det er en minipille ;) Og det er ikke sånn at man SKAL miste mensen, men man KAN. Andre får ofte blødninger av den. Men du må gi den rundt tre måneder for å se om det stabiliserer seg.

Jeg måtte slutte fordi jeg bare blødde, selv etter 4 måneder.

  • Liker 1
Skrevet

Selv hadde jeg konstante små-blødninger av av den minipillen du går på. Alle reagerer forskjellig vettu! Jeg for min del ble bare nødt å slutte på dem...

Skrevet

Slik som AB #3 sier, noen kan miste den, andre ikke. Ingenting fungerer likt hos alle.

Jeg blødde hele tiden av cerazette, så måtte bare gi opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...