MarianneE Skrevet 1. mai 2012 #1 Skrevet 1. mai 2012 Helgen med barnebursdag nærmer seg. Lørdag blir det barneselskap med pølse&brød, pølse&lompe +++ Søndag kommer familien og vi tenkte og kjøre samme opplegget, men kanskje litt mer ut av det enn pølse&lompe med sennep og ketchup. Hva har man da til? Rekesalat, rå løk og sprøstekt løk? Potetsalat? Anyone?
Chloe- Skrevet 1. mai 2012 #2 Skrevet 1. mai 2012 Hjemmelaget agurkmiks, varme bønner (google chili dogs), baconsurrede pølser, fullkornsbrød, aioli, gode senneper, etc. 1
MarianneE Skrevet 1. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 1. mai 2012 Hvordan kunne jeg glemme agurkmix? Og baconsurrede pølser?
Kosemose Skrevet 1. mai 2012 #4 Skrevet 1. mai 2012 Variert pølseutvalg? Ikke noe galt om agurkmix, men hvis du vil gjøre noe ekstra ut av det, så ville jeg heller satset på skikkelig gode pølser, gjerne ulike typer, kontra masse tilbehør som egentlig bare er ment å dekke over smaken av kjedelige pølser 8
Gjest Tekola Skrevet 1. mai 2012 #5 Skrevet 1. mai 2012 Veldig enig med Kosemose! Det finnes så utrolig mye spennende pølser der ute! Men ellers er det jo agurkmix, løk, forskjellige typer ketchup og sennep og eventuelt dressinger som gjelder
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #7 Skrevet 1. mai 2012 Hjemmelaget potetmos er et godt alternativ til brød og lompe.
Sluagh Skrevet 1. mai 2012 #8 Skrevet 1. mai 2012 Finhakk tomat, løk og avocado til å ha på, samt majones Fikk det servert i Chile, nam! 1
Gjest Ludovie Skrevet 1. mai 2012 #9 Skrevet 1. mai 2012 Variert pølseutvalg? Ikke noe galt om agurkmix, men hvis du vil gjøre noe ekstra ut av det, så ville jeg heller satset på skikkelig gode pølser, gjerne ulike typer, kontra masse tilbehør som egentlig bare er ment å dekke over smaken av kjedelige pølser Veldig enig! A. Idsøe har f.eks. kjempegode pølser. I tillegg kan du jo ha hjemmebakte pølsebrød, ulike typer sennep, hjemmelaget ketchup og løkmarmelade, f.eks.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #10 Skrevet 1. mai 2012 Revet ost, hakket løk og søt sennep Ellers er jeg enig, flere typer gode pølser og gjerne hjemmebakt pølsebrød/lomper. Pølsebuffet er gøy, da trenger man ikke spare på tilbehøret heller (Det er 17.mai mat her- alltid en slager!)
misogynist Skrevet 1. mai 2012 #11 Skrevet 1. mai 2012 Veldig enig! A. Idsøe har f.eks. kjempegode pølser. I tillegg kan du jo ha hjemmebakte pølsebrød, ulike typer sennep, hjemmelaget ketchup og løkmarmelade, f.eks. Her har vi noen som har forstått det! Uten tvil de beste pølsene som er å oppdrive i Norge. Noe som på sett og vis er litt trist. Skulle gjerne hatt flere høykvalitets pølsemakere.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #12 Skrevet 1. mai 2012 Her har vi noen som har forstått det! Uten tvil de beste pølsene som er å oppdrive i Norge. Noe som på sett og vis er litt trist. Skulle gjerne hatt flere høykvalitets pølsemakere. Hvordan vet du at det ikke er flere høykvalitets pølsemakere i norges land? Vår lokale pølsemaker er viden kjent for sine gode pølser, kan godt hende de er bedre enn Idsøe sine til og med.
misogynist Skrevet 1. mai 2012 #13 Skrevet 1. mai 2012 Hvordan vet du at det ikke er flere høykvalitets pølsemakere i norges land? Vår lokale pølsemaker er viden kjent for sine gode pølser, kan godt hende de er bedre enn Idsøe sine til og med. Fordi jeg har vært i nesten hver eneste kommune i hele landet. Og uansett hvor jeg er så oppsøker jeg steder som selger høykvalitets mat. Men gi meg navnet på pølsemakeren din og jeg skal strekke meg langt for å få tatt en smak (igjen?) av disse pølsene.
hobbychef Skrevet 1. mai 2012 #14 Skrevet 1. mai 2012 Du kan jo også gratinere noen pølser med litt sennep, stekt løk, ost på toppen og surre bacon rundt, eller bare satse på noen gode kvalitetspølser servert på amerikansk vis med hakket rødløk,jalapenos eller pinto-bønner,litt sennep,litt salsa og toppet med litt majones i helst noen store pølsebrød som rommer alle godsakene.
MarianneE Skrevet 2. mai 2012 Forfatter #15 Skrevet 2. mai 2012 Takk for innspill! Pølser av ekstra god kvalitet hadde vært godt, men dette skal være til 15 personer og... vel... for oss er det desverre et litt økonomispørsmål. Men, jeg tar med meg idèene deres og ser hva vi får ut av det!
misogynist Skrevet 2. mai 2012 #16 Skrevet 2. mai 2012 Takk for innspill! Pølser av ekstra god kvalitet hadde vært godt, men dette skal være til 15 personer og... vel... for oss er det desverre et litt økonomispørsmål. Men, jeg tar med meg idèene deres og ser hva vi får ut av det! Svisker som en skiver og legger mellom pølsen og bacon som en snurrer rundt. Fikensyltetøy til å dyppe i, mango chutney, youghurt osv. Men, kjøp så eksklusive (det vil si smakfulle) pølser som mulig. Nordfjordkjøtt sine pølser er og blir søppel, uansett hva du gjør med dem.
Gjest cool_water Skrevet 2. mai 2012 #17 Skrevet 2. mai 2012 Vafler istedenfor brød til pølse er kjempe godt
Gjest Ludovie Skrevet 2. mai 2012 #19 Skrevet 2. mai 2012 Hvor får man kjøpt Idsøe pølser? I deres egen forretning i Stavanger, pluss i en del delikatesseforretninger og supermarkeder med svært godt utvalg ellers i landet. :
trøndera80 Skrevet 2. mai 2012 #20 Skrevet 2. mai 2012 Jeg bruker å lage innbakte pølser, kjøper ferdig pizzadeig men den kan du jo lage selv. Ha inni tomatpure, mais, løk evt ost og stek i ovn. Det er også godt å drysse litt ost oppå
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå