AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #1 Skrevet 30. april 2012 Er det flere enn meg som er lei av at folk sier: "Jeg vil ikke at mine skattepenger skal gå til....*ting de ikke liker*" :rasende: :kjefte: Haha, måtte bare si det Kan man ikke heller være glad for alt det bra skattepengene går til? Akkurat som om folk føler staten raner dem ninja: 6
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #2 Skrevet 30. april 2012 Enig. Hele konseptet med "mine skattepenger" er helt idiotisk. Når pengene er trekt fra lønna så er det faktisk ikke dine penger. 4
Gjest meh Skrevet 30. april 2012 #3 Skrevet 30. april 2012 Er vel bare flott at det finnes folk som er kritiske og påpeker potensielle forbedringer? Hadde alle vært likegyldig så hadde vi vel fortsatt levd under katolsk styre om ikke verre.
Gjest Applecore Skrevet 30. april 2012 #4 Skrevet 30. april 2012 Joda, men jeg synes fortsatt det er ganske creepy når folk ser på det jeg mottar i uføretrygd som "sine" skattepenger.... 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #5 Skrevet 30. april 2012 Enig. Hele konseptet med "mine skattepenger" er helt idiotisk. Når pengene er trekt fra lønna så er det faktisk ikke dine penger. Nå har vel aldri poenget vært hvem som eier pengene, men at folk betaler mye skatt og synes det er surt at mye av det blir brukt på ting som kunne være unngått, mens mange viktige ting får for lite penger. Det er da virkelig helt legitimt å mene at det er kjipt at det går masse penger til sykdommer som skyldes overvekt, til ungdom som naver, og til trafikkulykker som skyldes folk som kjører som idioter, fremfor mer til eldreomsorg, barnehager, bedre støtteordninger m.m. 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #6 Skrevet 30. april 2012 Nå har vel aldri poenget vært hvem som eier pengene, men at folk betaler mye skatt og synes det er surt at mye av det blir brukt på ting som kunne være unngått, mens mange viktige ting får for lite penger. Det er da virkelig helt legitimt å mene at det er kjipt at det går masse penger til sykdommer som skyldes overvekt, til ungdom som naver, og til trafikkulykker som skyldes folk som kjører som idioter, fremfor mer til eldreomsorg, barnehager, bedre støtteordninger m.m. Du virker ignorant. Skal man nektes helsehjelp fordi skaden er selvforskyldt? Da må man jo nekte å behandle kreftpasienter som har lungekreft som følge av røyking. Og man må nekte å behandle alle som har brukket benet fordi de selv var årsaker til skaden. Tull! Dessuten er mange overvektige pga psykiske problemer, overvekten er bare et symptom på det psykiske. Skal man ikke behandle folk som er alvorlig skadet i trafikken bare fordi de har "kjørt som idioter"? Hvor går grensen på det? Skal man la folk dø fordi de i dine øyne er dumme? 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #7 Skrevet 30. april 2012 Du virker ignorant. Skal man nektes helsehjelp fordi skaden er selvforskyldt? Da må man jo nekte å behandle kreftpasienter som har lungekreft som følge av røyking. Og man må nekte å behandle alle som har brukket benet fordi de selv var årsaker til skaden. Tull! Dessuten er mange overvektige pga psykiske problemer, overvekten er bare et symptom på det psykiske. Skal man ikke behandle folk som er alvorlig skadet i trafikken bare fordi de har "kjørt som idioter"? Hvor går grensen på det? Skal man la folk dø fordi de i dine øyne er dumme? Hvor i innlegget mitt står det at folk skal nektes behandling? 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #8 Skrevet 1. mai 2012 Enig! De er ikke lenger dine penger når staten besitter dem.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #9 Skrevet 1. mai 2012 Akkurat som om folk føler staten raner dem Det gjør den jo strengt tatt også, det blir bare gjort på en lovregulert måte. Jeg er ikke noen liberalist, men jeg skjønner meg heller ikke på dem som ser ut til å mene at skatt er en naturlov man ikke kan kritisere.
Chocoholic Skrevet 1. mai 2012 #10 Skrevet 1. mai 2012 Jeg har ingenting i mot å betale skatt, jeg ser på det som en forutsetning for et demokratisk samfunn og det er dette som muliggjør vårt helsevesen, utdanning etc. . MEN jeg liker ikke skattepenger blir brukt til å betale julebord i utlandet for stortingsrepresentanter (noen år siden nå...)eller blir brukt på "tulleting" i stedet for å gå til andre viktige ting som alltid trenger mer penger.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #11 Skrevet 1. mai 2012 I tillegg til at "mine skattepenger" som vanlig lønnsmottaker bare er en dråpe i havet, og ikke en gang finansierer ens egne "uttak" via vanlige velferdsordninger. Det som gjør at staten Norge går rundt er skatt og mva som kommer fra bedriftene. Mannen i gata kan regne over hva de har fått sponset av staten gjennom livet, og STFU: (Veier, skole, barnehage, svangerskapspenger, legebesøk, medisiner, osvosvosv...) 1
liv Skrevet 1. mai 2012 #12 Skrevet 1. mai 2012 Ja leste at om en tjener ca 500' og har barn på skole så har man på et år betalt det det koster å ha et barn i skolen...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå