Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sluttet på p-pillene for 2 og en halv måned siden. Sluttet fordi jeg hadde sterke og uutholdelige migreneanfall 2-3 ganger i mnd.(fikk alltid 2 migreneanfall etterhverandre, som varte tilsammen 48 timer, ingen medisin har hjulpet)

Nå har jeg vært migrene-fri siden jeg stoppet opp med p-pillene. Men jeg har fått masse kviser ned over overarmene, på brystet, ansiktet, halsen, nakken, skuldrene og ryggen.

Og jeg har vært i behandling av kviser i 2 år nå, hvor jeg har brukt salver på resept, men nå har kvisene også dukket opp på områder jeg ikke hadde kviser tidligere. P-pilletypen jeg gikk på forebygget også kviser. Og når jeg sluttet på de, hadde jeg vært helt kvisefri i en lengre periode. Nå føles all behandlingen forgjeves, og jeg føler jeg må velge mellom kviser og migrene.. Migrene er jo fysisk smerte, men kvisene tærer sinnsykt på det psykiske.

Noen som har noen råd å komme med til en frustrert jente? :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg velger kviser. Og så bestiller jeg kanskje time til en hudlege.

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor sterke migreneanfall du får da, men om dine er like sterke som mine er så hadde jeg enkelt valgt kvisene! Men det kommer jo an på hvor sterke anfallene dine er, klarer du fremdeles jobbe og fungere normalt med smertene kunne jeg kanskje vurdert det ovenfor masse kviser.

AnonymBruker
Skrevet

Ville definitivt valgt migrene! Kvisene ødelegger livet mitt :(

Skrevet

Har du prøvd forebyggende medisin? Altså medisin du tar hver dag for å forebygge anfallet, ikke bare medisin som du tar når du får anfallet?

Skrevet

da tar jeg kviser! Migrene er et helvette. Har du vært utredet hos nevrolog? Hvis ikke,kom deg til en!

Det finnes mange forskjellige migrene medisiner,både forebyggende og anfallsmedisin.Dette må testes ut over en periode da forskjellig medisin virker på forskjellige folk.

Jeg har hatt migrene siden jeg var 6år,testet alt av medisiner.Bruker i dag Atacand 16mg + neurontin forebyggende,samt relpax mot selve anfall.

Mat ,søvn,vær,psyke osv spiller inn på anfall og hyppighet.

• Liker 1
Skrevet

Med mine migrene-anfall som gjør at jeg kaster opp, ikke ser på noen dager, ikke spiser, sliter med å drikke og ikke klarer å snakke skikkelig... kviser.

Begynn på noen andre p-piller som også hjelper på kviseutbrudd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...