Gå til innhold

Dentinox

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Teething Gel, Hyland's Baby.

Fåes på iherb bl a ;)

Hvorfor bruke noe som KAN være skadelig når det finnes andre alternativer? Jeg bare skjønner ikke det! :gjeiper:

Da høres det ulogisk ut at du gir noe som inneholder belladonnaurt ...

http://no.wikipedia.org/wiki/Belladonnaurt

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Teething Gel, Hyland's Baby.

Fåes på iherb bl a ;)

Hvorfor bruke noe som KAN være skadelig når det finnes andre alternativer? Jeg bare skjønner ikke det! :gjeiper:

Så den gelen du bruker som inneholder kalsiumfosfat, kaffe, kamomille og - ikke minst - belladonna, som er en giftplante og som kan blokkere viktige funksjoner i nervesystemet og har en skummelt lang liste med potensielle bivirkninger - den er trygg og kan ikke være skadelig? Homeopatisk forskning blir ikke overvåket på samme måte som medisinsk forskning. At noen tar homeopatmedisin og også gir det til barna sine synes jeg er mer ufattelig enn at noen velger å bruke et reseptfritt legemiddel.

• Liker 6
Skrevet

Helsesøstera sa det sist vi var der... Så antar hun har lest det et sted.

Vi har også spurt helsesøster, og fikk også beskjed om at det var trygt og at det ikke var kommet noen offisielle anbefalinger om å ikke bruke Dentinox (jeg henviste også til aftenposten-artikkelen).

• Liker 1
Skrevet

Så den gelen du bruker som inneholder kalsiumfosfat, kaffe, kamomille og - ikke minst - belladonna, som er en giftplante og som kan blokkere viktige funksjoner i nervesystemet og har en skummelt lang liste med potensielle bivirkninger - den er trygg og kan ikke være skadelig? Homeopatisk forskning blir ikke overvåket på samme måte som medisinsk forskning. At noen tar homeopatmedisin og også gir det til barna sine synes jeg er mer ufattelig enn at noen velger å bruke et reseptfritt legemiddel.

Se der ja ! Snakk om å sitte i glasshus . ...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dentinox brukt i de små mengdene som er anbefalt i Norge har ingen beviste skadevirkninger. Så du kan nok trygd bruke Dentinox i blant.

Les her: http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____83106.aspx

Bivirkningene er påvist der konsentrasjonen av benzokain er opptil 7-20%, Dentinox i Norge inneholder 0,5% av dette.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt så skal man jo prøve annet før man tyr til medisiner, uansett hva det er. Man drikker vann og spiser før man tar paracet for hodepinen f.eks. Men når ikke annet hjelper, så er det nok bedre for de små å få litt dentinox eller smertestillende for å få sove godt. Det er ikke noe man skal gi 10 ganger om dagen uansett.

Gjest frøken am
Skrevet

Vet dere, da skal jeg heller bøye meg i støvet og si at det visste jeg ikke! Og da skal jeg jaggu kutte den ut også. Hadde jeg visst det hadde jeg ikke brukt den.

• Liker 1
Skrevet

Flytende paracet kan smøres på det ømme området, og virkningen varer lengre enn dentinox på 'ekstremdager'

AnonymBruker
Skrevet

Vi har brukt Dentinox når babyen har vært plaget med tennene om natten. Vi har aldri hatt behov for å bruke det 5 ganger pr. døgn. Tok det på når h*n skulle legge seg slik at h*n fikk roet seg, også fikk h*n en gang i løpet av natten dersom det var behov for det.

Før jeg begynte å bruke dette, etter anbefaling fra helsesøster og apoteket, så leste jeg at dette var fyfy og bla bla.

Blir litt småsprø av hvor hysteriske noen kan være.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi har brukt Dentinox når babyen har vært plaget med tennene om natten. Vi har aldri hatt behov for å bruke det 5 ganger pr. døgn. Tok det på når h*n skulle legge seg slik at h*n fikk roet seg, også fikk h*n en gang i løpet av natten dersom det var behov for det.

Før jeg begynte å bruke dette, etter anbefaling fra helsesøster og apoteket, så leste jeg at dette var fyfy og bla bla.

Jeg skjønner at folk blir bekymret når det kommer store medieoppslag om at f.eks Dentinox (eller hva som helst) er farlig. Men i stedet for å bli panisk da, og rope kriiiise og fordømme de som bruker det, så burde de aller fleste lære seg å lese litt mer enn bare forsiden på vg-nett.

Det har jo blitt fyfy å bruke paracet når man er gravid fordi mange virker å tro at 2 tabletter gir en gutt uten baller, eller hva nå. Her også burde noen lest litt før de uttaler seg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at folk blir bekymret når det kommer store medieoppslag om at f.eks Dentinox (eller hva som helst) er farlig. Men i stedet for å bli panisk da, og rope kriiiise og fordømme de som bruker det, så burde de aller fleste lære seg å lese litt mer enn bare forsiden på vg-nett.

Det har jo blitt fyfy å bruke paracet når man er gravid fordi mange virker å tro at 2 tabletter gir en gutt uten baller, eller hva nå. Her også burde noen lest litt før de uttaler seg.

Iallefall best å vite at det faktisk dreier seg om ibux før man uttaler seg her på KG ;)

AnonymBruker
Skrevet

Hva er greia med å kalle folk hysteriske fordi de vil sitt eget barns beste? Helsesøster anbefalte meg skrikekut for å få barna til å sove, og det er IKKE anbefalt.

AnonymBruker
Skrevet

Iallefall best å vite at det faktisk dreier seg om ibux før man uttaler seg her på KG ;)

Nei. Oppslagene som var for en stund siden var om parecetamol. Ibux er vel kjent at ikke skal brukes i siste trimester, og av helt andre grunner.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Oppslagene som var for en stund siden var om paracetamol. Ibux er vel kjent at ikke skal brukes i siste trimester, og av helt andre grunner.

Rettet.

Skrevet

Bruker ikke dentinox. Det er dumskap hvis man vet det kan være farlig!

"Jeg gidder ikke sikre babyen min i bilen nå fordi OSS skjer det aldri noe med!". Herregud.

Her bruker vi et homeopatisk middel som funker fett som f! Kan brukes nærmest ubegrenset. Og funker med EN gang.

Så du mener at homeøpatmedisiner som ikke er testet ut er bedre? Det bruker du ubegrenset?

Det eneste jeg har lest om den saken er den aftenpostenartikkelen. Ingen jeg har snakket om av leger eller helsesøstre har fått beskjed om å advare mot dentinox. Det er brukt i Norge i over 30 år, og det er aldri innrapportert noen bivirkninger her. Da tenker jeg at det er greit å bruke i små doser. Det vil alltid være bivirkninger med legemidler. Det er det i paracet også, allikevel blir man anbefalt av de fleste leger å gi ungene en stikkpille om kvelden når tannslitet står på som værst!

• Liker 1
Gjest frøken am
Skrevet

Jeg vil heller bysse ungen min herfra og til evigheten hver kveld flere mnd i strekk enn å dytte i henne en stikkpille.

Dere vil vel si at dere gjør det for barnets beste, stakkaren klør og får ikke sove.

Nei, men da koser man og bysser og står på.

Jeg syns det er fælt å skulle gi en baby stikkpille for noe vi voksne kan klare å hjelpe til med å dempe om vi faktisk bare gidder.

Skrevet

Alt med måte sier nå jeg. jeg har absolutt ingen betenkeligheter med å gi barnet mitt smertelindrende midler hvis det er skikkelig syk/har vondt og vil gå det bedre av dette. Sier ikke at jeg gir smertestillende i hytt og pine, men tar en vurdering (som jo alle mødre må ta) på om det er nødvendig i hvert enkelt tilfelle. Har til har nå gitt min sønn paracet (stikkpille) ved to anledninger hittil (nå 10 mnd). I begge tilfellene hadde han feber og hadde tydelig nedsatt humør og "funkjonsevne" hvis man kan kalle det det(fant ikke ordet jeg let bte etter) :) brukte også dentinox i den værste tannfrembrudd-perioden og ville ikke nøle med å bruke det igjen. det var snakk om å smøre på litt akkurat i innsovningsfasen før natten... og jeg tror virkelig ikke de tar skade av så små mengder. det fungerte utmerket her i gården.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil heller bysse ungen min herfra og til evigheten hver kveld flere mnd i strekk enn å dytte i henne en stikkpille.

Dere vil vel si at dere gjør det for barnets beste, stakkaren klør og får ikke sove.

Jeg syns det er fælt å skulle gi en baby stikkpille for noe vi voksne kan klare å hjelpe til med å dempe om vi faktisk bare gidder.

Vil si til deg frøken am, at du bør tenke over hva du skriver på dette forumet, syntes du skrev ganske så nedlatende ting til meg. Kansje du skal bare overse neste innlegg jeg skriver?

ps, jeg bruker både dentinox når det er sikkelig ille og fester sikkerhetssele på tulla mi <3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Den dagen byssing og kos fjerner smerte og høy feber, den dagen skal jeg være enig. Jeg lar heller vesla få en stikkpille og sove godt norn timer når det er på det verste, enn å la henne plages med vondt, søvnmangel og skrik fordi hun ikke skjønner hvorfor det gjør vondt.

Tror du virkelig ungen din har noe mer godt av at du nekter h*n smertestillende når det gjør vondt?!

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det innlegget der må være det dummeste jeg har sett på LENGE!

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...