Gå til innhold

Dentinox

trøndera80

Anbefalte innlegg

Har begynt med dentinox på tulla på 3 mnd ( ja, det er tidlig å få tenner) :D

Det står at det kan brukes 5 ganger daglig, men det står ingenting om hvor lenge det må være i mellom? For plagene kommer jo som oftest på kvelden her .....anyone? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke lenger anbefalt å bruke dentinox:

http://www.aftenposten.no/helse/article4207863.ece

Har lest om dette ja, men med tanke på hvor mange barn som har brukt det i norge gjennom tidenes løp og ingen har rappotert om noe sykdom så tenker jeg at det er ufarlig. Disse barna som har blitt syke har sikkert fått store mengder.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Bruker ikke dentinox. Det er dumskap hvis man vet det kan være farlig!

"Jeg gidder ikke sikre babyen min i bilen nå fordi OSS skjer det aldri noe med!". Herregud.

Her bruker vi et homeopatisk middel som funker fett som f! Kan brukes nærmest ubegrenset. Og funker med EN gang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du prøvd Dentinox på deg selv....? Det er sterkt, og 5 ganger for dag er nå endel om en gir det hver dag i perioden man får tenner! (Kan jo vere til man er stor!)

Jeg gir ikke noe til barnet mitt som jeg ikke har prøvt selv, så her smurte jeg meg med dentinox den dagen det ble kjøpt inn.

Det er sterkt og smaker ille!

Gir det ikke til snuppa mi før det er skikkelig ille, og det har det bank i bordet ikke vert enda og nå er hun 9 mnd!

Fått gjennom to tenner for 2 mnd siden, og det ligger et lass med tenner og vil gjennom nå straks. Men drøyer det lengs mulig før jeg gir dentinox. Gir henne heller fryste bananbiter i sikkerhetsnett som lindrer mye bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har lest om dette ja, men med tanke på hvor mange barn som har brukt det i norge gjennom tidenes løp og ingen har rappotert om noe sykdom så tenker jeg at det er ufarlig. Disse barna som har blitt syke har sikkert fått store mengder.

Det der er en dårlig holdning, det hjelper ikke ditt barn at det har gått bra med alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Jeg gidder ikke sikre babyen min i bilen nå fordi OSS skjer det aldri noe med!". Herregud.

Her bruker vi et homeopatisk middel som funker fett som f! Kan brukes nærmest ubegrenset. Og funker med EN gang.

Jeg spurte ikke om jeg skulle bruke dentinox eller ikke, det er jo ikke rappotert inn noen sykdomstilfeller her i norge etter bruk.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå ble jeg nysjerrig. Hva heter det og hvor får man tak i det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest happy_me

Vi brukte dentinox, og det gikk helt fint. Men om det nå har kommet fram at det kan være skadelig, så skal man selvfølgelig bruke det med forsiktighet.

Ta på én gang før ungen skal legge seg du. Det hjelper uansett ikke å ha på flere ganger f.eks i løpet av et par timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Neineinei, her er en enda bedre:

"Jeg gidder ikke sikre barna mine i bil, for i gamle dager brukte man jo ikke belte i det hele tatt og de overlevde nå da også"

:sjenert:

Man finner ut nye ting hele tiden. Alt er ikke hold i i lengden, men jeg hører da på dem som har utdannet seg til slike ting! Som gravid får man beskjed om å ikke spise ubehandlet og uvasket mat for eksempel...De SIER det ikke bare for morro skyld! Selv om prosentene i faresoner er små, er de der fortsatt.

(Ta p-piller for eksempel. De sies å vere 99.7%sikre eller noe... Det betyr jo at NOEN er de resterende 3 % selv om de er i fåtall iforhold til de andre!

Jeg vil ihvertfall ikke bevisst sette barnet mitt i en fare jeg kan unngå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd Dentinox på deg selv....? Det er sterkt, og 5 ganger for dag er nå endel om en gir det hver dag i perioden man får tenner! (Kan jo vere til man er stor!)

Jeg gir ikke noe til barnet mitt som jeg ikke har prøvt selv, så her smurte jeg meg med dentinox den dagen det ble kjøpt inn.

Det er sterkt og smaker ille!

Gir det ikke til snuppa mi før det er skikkelig ille, og det har det bank i bordet ikke vert enda og nå er hun 9 mnd!

Fått gjennom to tenner for 2 mnd siden, og det ligger et lass med tenner og vil gjennom nå straks. Men drøyer det lengs mulig før jeg gir dentinox. Gir henne heller fryste bananbiter i sikkerhetsnett som lindrer mye bedre :)

Brukt det bare 2 ganger, har smakt det ja. Fryste bananbiter ja, det var et tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte dentinox, og det gikk helt fint. Men om det nå har kommet fram at det kan være skadelig, så skal man selvfølgelig bruke det med forsiktighet.

Ta på én gang før ungen skal legge seg du. Det hjelper uansett ikke å ha på flere ganger f.eks i løpet av et par timer.

Ja det er det jeg har gjort 2 kvelder, bare 1 behandling ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har bytta ut det stoffet i dentinox som var regnet som farlig og det er vist nå helt greit å bruke.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har bytta ut det stoffet i dentinox som var regnet som farlig og det er vist nå helt greit å bruke.

Ja vel, har du lest dette noen plass? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aldri i verden om jeg hadde gitt babyen min fryste bananbiter eller annen frossen mat. Hørt om frostskader?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

(Ta p-piller for eksempel. De sies å vere 99.7%sikre eller noe... Det betyr jo at NOEN er de resterende 3 % selv om de er i fåtall iforhold til de andre!

Matte er ikke din sterkeste side, eller? ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsesøstera sa det sist vi var der... Så antar hun har lest det et sted.

hørtes bra ut, skal spørre jeg også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Teething Gel, Hyland's Baby.

Fåes på iherb bl a ;)

Hvorfor bruke noe som KAN være skadelig når det finnes andre alternativer? Jeg bare skjønner ikke det! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det homopatiske midlet godt nok testet ut da ?

Dobbelmoral ?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...