Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ble litt inspirert av hva spiser du på 17. mai tråden.

Vi skal ha gjester og jeg skal stå for kaken.. Trenger derfor tips til en skikkelig 17.mai kake. Ps. et par av gjestene er ikke begeistret for ostekake, så det blir det nok ikke..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snickers kake

Gjest Surrehodet
Skrevet

Marengsbunn med eller uten nøtter, krem og bær enkelt og godt :gjeiper:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

kakebunn med jordbær oppå, så hvit fromasj og rød gele :) Sommerkake!

HAr av og til blåbær i også så er den rød, hvit og blå ;)

Skrevet (endret)

Mange gode forslag her. Kaken med marengsbunn hørtes god ut!

Og kaken i norske farger hørtes også veldig god ut. AB# 4, hva slags fromasj bruker du? Har du oppskrift?

Googlet snickerskake, det så veldig godt ut.

Ble imponert over denne jeg: Min lenke

Edit - linken fungerte ikke..

Endret av Ixnay
Skrevet

Pavlova med jordbær og blåbær :-)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg baker alltid 17-mai bløtkake.

Som jeg fyller med vaniljekrem og jordbær.

Kaken pyntes som det norske flagg med røde jorbær, krem og blåbært i ett kors:)

NAM NAM

Skrevet

Firkantet bløtkake, med bringebær og vaniljekrem inni. Og blåbær og bringebær på toppen, sånn at kaken ser ut som et flagg :)

Skrevet

Tenkte å bake suksesskake og sjokoladekake. Sjokoladekaken skal jeg pynte til 17.mai, altså litt rødt, hvit og blått.

Skrevet

Rainbow cake i rødt, hvitt og blått! Google så ser du hva jeg mener. ;)

Skrevet

Pleier ikke å ha kake, men om noen kommer på besøk, skal jeg lage gelé-flagg. To pakker rød gelé (blander alltid jordbær og bringebær) stivner i lasagneformen siden den er omtrent rektangulær. Geléen pyntes med blå druer og krem-"topper" i flaggmønster. Serveres med resten av kremen og vaniljesaus. Alltid stor suksess!!

Skrevet

Firkantet bløtkake, med bringebær og vaniljekrem inni. Og blåbær og bringebær på toppen, sånn at kaken ser ut som et flagg :)

Det gjør jeg også, men bruker jordbær i steden :)

AnonymBruker
Skrevet

Marsipankake med masse ferske jordbær, bringebær og blåbær - både inni og utenpå! :slikke:

Den slår aldri feil - og ALLE elsker den!

AnonymBruker
Skrevet

en bløtekake med 3 lag fyll eller kakebunner..som er i fargene rødt hvit og blått..også jordbær,blåbær og krem på toppen....

Skrevet

Vi bruker å bake en kake som består av paibunn med vaniljekrem og frukt på, ofte fruktcoctail. Skjønner ikke hvorfor vi kaller den 17. Mai-kake. Men vi gjør nå det ;p Er min mor som baker denne kaken, da vi ikke har noen tradisjon for 17. Mai feiring her i huset bortsett fra å ha flagg i vinduene.(som jeg alltid glemmer å ta ned så de står der i mange dager etterpå :P)

Skrevet

Det gjør jeg også, men bruker jordbær i steden :)

Jeg hadde helst brukt jorbær selv, hadde jeg ikke vært allergisk ;)

Skrevet

Jeg ble litt inspirert av hva spiser du på 17. mai tråden.

Vi skal ha gjester og jeg skal stå for kaken.. Trenger derfor tips til en skikkelig 17.mai kake. Ps. et par av gjestene er ikke begeistret for ostekake, så det blir det nok ikke..

En ostekake er ikke en ostekake!

Det er som å si at en ikke liker poteter og da mene alt fra rå poteter, til potetstappe, pommes frites og chips.

• Liker 2
Skrevet

En ostekake er ikke en ostekake!

Det er som å si at en ikke liker poteter og da mene alt fra rå poteter, til potetstappe, pommes frites og chips.

Det hjelper lite hvis man ikke liker ost (i det hele tatt, ei heller i noe).

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...