AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #21 Skrevet 30. april 2012 husk at når dere er ute ,kle på dere riktige klær,så ikke været er et problem,vi leker like mye inne som ute uansett om det regner,blåser eller er sol. 1
Mamma1 Skrevet 30. april 2012 #22 Skrevet 30. april 2012 Jeg har til gode å kjede meg en eneste dag sammen med treåringen min. Det er alltid noe å finne på. 3
sebastianen Skrevet 30. april 2012 #23 Skrevet 30. april 2012 Jeg har til gode å kjede meg en eneste dag sammen med treåringen min. Det er alltid noe å finne på. En sannhet med modifikasjoner for min del. Det er ikke alltid morsomt å leke med pinnedyr når en heller ville lese en spennende bok. Men som regel blir det bra. Dere trenger ikke å tro at livet med barn er en dans på rosa skyer der det regner hjemmebakte boller og rosa barnekinn. Men det er heller ikke bare regndager med grinete unger som nekter å gjøre noe som helst. En salig blanding er det gjerne. Så bare prøv, og finn ut hva som fungerer for dere. 8
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #24 Skrevet 30. april 2012 Det høres utrolig trist ut at man må spørre på et nettforum hva man skal gjøre om man får en fridag ekstra. Er det mulig liksom..? Sov til dere våkner, tusle rundt i pysjen, spis en god frokost, gå ut i vårværet, lag huske i et tre, spis en is, tenn bål, bak sammen.... 2
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2012 #25 Skrevet 30. april 2012 Maaaaaaaaaaaaange av dagens foreldre gjør aldri NOE med barna sine. HVORFOR? JO, barnehagen gjør jo det. Snart får de senger i barnehagen også slik at sløve foreldre slipper å hente dem.... Jeg fatter og begriper ikke hva slike foreldre tror et barn er, hva de skal med dem, og hvordan de skal kommunisere med dem. Tror de barnehagen skal gjøre alt? Jobber du H.I? Eller driver du dank hjemme mens ungen er 9 timer i barnehagen? Blir så eitrendes irritert på slike tafatte foreldre som er så inni granskauen avhengig av barnehagen. !!! 3
Gjest Eurodice Skrevet 30. april 2012 #26 Skrevet 30. april 2012 TS Har dere noen gode tips til hva man gjør på tur da?? Jeg har aldri trivdes med å gå tur, mine foreldre tok meg aldri med ut på skogturer e.l og jeg har lite erfaring med barn... Prøvde å ta henne med å se hestene på jordet borti her, men det var ikke veldig stas... Så nei, ikke noe tulleinlegg. Jeg har virkelig ikke peilig på hva jeg skal gjøre for at jenta skal kose seg, bortsett fra dyre ting som tusenfryd, badeland osv. Var det bare et rent uhell at du ble gravid og fødte, og nå må drasse på et barn? Når barnehagen er stengt, er du helt hjelpeløs? 4
sebastianen Skrevet 1. mai 2012 #27 Skrevet 1. mai 2012 Maaaaaaaaaaaaange av dagens foreldre gjør aldri NOE med barna sine. HVORFOR? JO, barnehagen gjør jo det. Snart får de senger i barnehagen også slik at sløve foreldre slipper å hente dem.... Jeg fatter og begriper ikke hva slike foreldre tror et barn er, hva de skal med dem, og hvordan de skal kommunisere med dem. Tror de barnehagen skal gjøre alt? Jobber du H.I? Eller driver du dank hjemme mens ungen er 9 timer i barnehagen? Blir så eitrendes irritert på slike tafatte foreldre som er så inni granskauen avhengig av barnehagen. !!! Var det bare et rent uhell at du ble gravid og fødte, og nå må drasse på et barn? Når barnehagen er stengt, er du helt hjelpeløs? Hjelpsomme og tolerante dere gitt..... 2
Gjest Tekola Skrevet 1. mai 2012 #28 Skrevet 1. mai 2012 Selv om barnehagen er stengt, kan dere kanskje bruke lekeplassen der? Ta på gode klær og ta med litt niste? Pinnedyr og å kaste ting i vann har alltid vært kjempepopulært i min familie, i hvert fall!
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #29 Skrevet 1. mai 2012 TS Tusen takk for mange gode tips:) Vi bor i en blokk, har ikke tilgang til noen hage e.l hvor det er ok å være, må reise avgårde i så fall... Lekeplassen er gjenngrodd og huska er ødelagt. Men vurderer sterkt å dra en tur i frognerparken. Bare lurer på hvordan jeg da skal få henne til å sove formidagsluren, for hun sover ikke i vogn. Ja jeg er sikkert tafatt, men jeg prøver faktisk å vri hjernen min for å finne på ting. Men det er jammen ikke så lett, når det eneste jeg husker fra min egen barndom var at jeg kjedet meg eller så på TV.... Men vi har hatt en koselig morgen meg god froksost da:)
sebastianen Skrevet 1. mai 2012 #30 Skrevet 1. mai 2012 TS Tusen takk for mange gode tips:) Vi bor i en blokk, har ikke tilgang til noen hage e.l hvor det er ok å være, må reise avgårde i så fall... Lekeplassen er gjenngrodd og huska er ødelagt. Men vurderer sterkt å dra en tur i frognerparken. Bare lurer på hvordan jeg da skal få henne til å sove formidagsluren, for hun sover ikke i vogn. Ja jeg er sikkert tafatt, men jeg prøver faktisk å vri hjernen min for å finne på ting. Men det er jammen ikke så lett, når det eneste jeg husker fra min egen barndom var at jeg kjedet meg eller så på TV.... Men vi har hatt en koselig morgen meg god froksost da:) Ta en tur i frognerparken. Hvis hun ikke sover så sover hun sikkert når hun kommer hjem. Poenget er jo ikke at hun skal sove på tur, men oppleve noe? Ellers, arranger en dugnad for å fikse opp lekeplassen. Men ikke idag kanskje. 1
Brunhilde Skrevet 1. mai 2012 #31 Skrevet 1. mai 2012 Ta turen til Frognerparken, du, og blås i om hun ikke sover i vogna. OK, hun blir nok litt grinete, men det er kanskje verd det? Jeg syns ikke du er så tafatt, jeg tror bare at du trenger noen tips til å finne på ting å gjøre. Det har du tross alt fått mest av her, så skal du bare blåse i de svarene du ikke har nytte av. Kos dere, uansett hva dere finner på og ha en fin 1. mai! 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #32 Skrevet 1. mai 2012 Ta med barnet ut. Selv om den nærmeste lekeplassen er gjengrodd så finnes det andre lekeplasser. En tur i marka. Frognerparken som du selv nevnte. Ta med mat, kjeks og drikke. Går du i marka så ikke forvent å gå langt. Et lite barn kan finne mye spennende på de første 100 m.
Ciara Skrevet 1. mai 2012 #33 Skrevet 1. mai 2012 Her er det ikke mye planer som skal til før barnet er tilfreds. Vi går ut av blokka, med eller uten sykkel, og så får han gå den veien han selv vil. Han går i barnehage og har nok opplegg ellers, så jeg tenker det er fint å bare vimse litt og gjøre det som faller oss inn. Han plukker blomster, kongler eller steiner, ser på fugler og biler, kjører en buss forbi er det dagens høydepunkt Man kan selvsagt fint finne på morsomme aktiviteter, men jeg synes det er et poeng at de lærer å aktivisere seg selv. Det er sunt å kjede seg litt i blant, de aller fleste av dagens barn har mer enn stram nok timeplan ellers. 2
Stinelin Skrevet 1. mai 2012 #34 Skrevet 1. mai 2012 Det viktigste for deg er vel å lage gode opplevelser, minner og vaner for barnet ditt, slik at du ikke skaper enda en person som ikke aner hva man skal finne på om man får en fridag. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #35 Skrevet 1. mai 2012 Gå i 1.maitog! Her skal både store og små i tog. Og høre på appellene. Og synge Internasjonalen. Og spise is i solen Ja, det er viktig å starte hjernevaskingen tidlig! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå