AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #1 Skrevet 30. april 2012 I morgen er det 1 mai og bhg er jo selvfølgelig stengt. Vi har en 2 åring og aaaner ikke hva vi skal finne på. Helgene blir stort sett brukt til å kjede livet av seg for både liten og stor... Har ikke bil, så kommer oss ingen steder. og har dårlig med penger for tiden, da mannen er arbeidsledig:( I tilegg er bhg stengt til fredag pga planleggingsdag... Arrg er så lei av av en masete 2 åring som ikke få dekket side behov for utforsking/lek/glede... og min ekstremt dårlige samvittighet over dette.
Masi81 Skrevet 30. april 2012 #2 Skrevet 30. april 2012 Hva med å pakke en sekk med mat og dra på tur i skogen? Vet ikke hvor du bor da, men her er det hvertfall ganske fint vårvær nå og det er herlig å være ute. En 2-åring vil kose seg med å plukke kvister og kongler, eventuelt kan dere dra ned i fjæra og plukke skjell og steiner. 5
Sweet77 Skrevet 30. april 2012 #4 Skrevet 30. april 2012 Pakk en eske egg og en kasse råtne tomater i snipp-esken og ta en koselig spasertur til Youngstorget. Store muligheter for både familietur, lett mosjon og lek. 3 fluer i en smekk :gjeiper: 1
Inx Skrevet 30. april 2012 #5 Skrevet 30. april 2012 Gå på tur er da en god ide, ikke koster det noe heller... 2
Sulosi Skrevet 30. april 2012 #6 Skrevet 30. april 2012 Tråden er ryddet for avsporinger. Mvh Sulosi.
ToveM Skrevet 30. april 2012 #7 Skrevet 30. april 2012 Hvorfor ble mitt innlegg slettet her. Ga de råd om å gå på tur, kalles det avsporing??
Gjest Okusan Skrevet 30. april 2012 #8 Skrevet 30. april 2012 Småbarn synes jo ofte det er stas med tog og korpsmusikk. Kommer jo litt an på hvor dere bor, men en tur i byen på 1. mai her er i alle fall stor stas for de små
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #9 Skrevet 30. april 2012 Her skal både store og små i tog. Og høre på appellene. Og synge Internasjonalen. Og spise is i solen 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #10 Skrevet 30. april 2012 TS Takk for svar. Vi prøvde å gå tur i strålende vær i helgen, men min datter klagde på vinden, og hun kjedet seg da også... Vi kjenner ingen, og det er lite folk rundt her, så hverken hun eller vi trives noe serlig ute på tur. Bor like utenfor Oslo.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #11 Skrevet 30. april 2012 Oj, snakker om å være lite løsningsorientert, da, gitt! Og jenta vil ikke bli glad i å være på tur før dere foreldre legger vekk tenåringsfaktene og blir voksne, som finner på artige ting på tur. 13
Mamma1 Skrevet 30. april 2012 #12 Skrevet 30. april 2012 Hvordan er det mulig?! Håper det er et tulleinnlegg, for jammen skal det lite engasjement fra foreldrene til før en toåring har det gøy. 7
sebastianen Skrevet 30. april 2012 #13 Skrevet 30. april 2012 TS Takk for svar. Vi prøvde å gå tur i strålende vær i helgen, men min datter klagde på vinden, og hun kjedet seg da også... Vi kjenner ingen, og det er lite folk rundt her, så hverken hun eller vi trives noe serlig ute på tur. Bor like utenfor Oslo. Jeg skjønner jo at en toåring ikke vil gå tur fra a til å , det er kjedelig såklart. Kan dere ikke bare gå ut å finne på noe? Ikke vær opptatt av å komme dit eller dit, bare kos dere. 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #14 Skrevet 30. april 2012 TS Har dere noen gode tips til hva man gjør på tur da?? Jeg har aldri trivdes med å gå tur, mine foreldre tok meg aldri med ut på skogturer e.l og jeg har lite erfaring med barn... Prøvde å ta henne med å se hestene på jordet borti her, men det var ikke veldig stas... Så nei, ikke noe tulleinlegg. Jeg har virkelig ikke peilig på hva jeg skal gjøre for at jenta skal kose seg, bortsett fra dyre ting som tusenfryd, badeland osv.
Gjest Annaires Skrevet 30. april 2012 #15 Skrevet 30. april 2012 (endret) Å bruke helgen til å kjede seg klinger dårlig i mine øyne. Det skal jo være en tid for å kose seg med familien. Her burde dere virkelig ta dere sammen. Skru av tv'n er første bud. Spill et spill Mal og tegn Bak muffins Lage hytte under bordet Stek vafler på terrassen. Dra på en lekeplass, en bhg el.l. Smør med dere lunsj og spis ute. Dra og mat endene Sykl tur Lek ute Gå litt i skogen og let etter skatter. Under steiner og slikt finner man mye barn kan titte på. Endret 30. april 2012 av Annaires 4
Brunhilde Skrevet 30. april 2012 #16 Skrevet 30. april 2012 Først og fremst så må du prøve å ha det koselig. Hvis du kjeder deg smitter det over på jenta, og så er det gjort! Dere kan plukke blomster, lete etter fine steinger, trille ball i gresset, lage barkebåter, finne kongler og leke bondegård, følge etter er maur for å se hvor den går eller dere kan blåse såpebobler. Hvis dere er inne kan dere bygge hytte med stoler og tepper, dere kan tegne, lage med play-doh, bygge med klosser, bake eller lese bok. Jeg syns du skal prøve å glede deg over å ha tid sammen med ungen din, husk at du er den viktigste i livet hennes! 5
sebastianen Skrevet 30. april 2012 #17 Skrevet 30. april 2012 TS Har dere noen gode tips til hva man gjør på tur da?? Jeg har aldri trivdes med å gå tur, mine foreldre tok meg aldri med ut på skogturer e.l og jeg har lite erfaring med barn... Prøvde å ta henne med å se hestene på jordet borti her, men det var ikke veldig stas... Så nei, ikke noe tulleinlegg. Jeg har virkelig ikke peilig på hva jeg skal gjøre for at jenta skal kose seg, bortsett fra dyre ting som tusenfryd, badeland osv. Skrelle appelsiner og spise dem Kaste pinner i vannet og se hvilken som kommer først . Tegne opp et paradis og hoppe Finne rare pinner Lage kongledyr Spikke seljefløyter ( litt for tidlig enda ) Kjøpe kritt på biltema og tegne på asfalten om du bor i by. Grave et stort hull på stranda og fylle det med vann. Dette er iallefall noen ting yngstemann hos meg likte, det er noen år siden da...... 1
Mamma1 Skrevet 30. april 2012 #18 Skrevet 30. april 2012 Kaste stein i vannet, plukke blomster. Ta med niste og spise ute i løpet av dagen. Gå på en lekeplass og la henne huske og skli. Leke med spade og bøtte med vann og jord. Plukke kongler og late som at de er dyr. Lese noen bøker. Lage mat sammen. 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #19 Skrevet 30. april 2012 i dag feks(hadde fri i dag og),så bakte vi boller ,dro til stranda (vi har hund da),så vi kasta lekens hans rundt.spiste boller,kosa oss,så på fuglene ,snakket med dem som sto å fisket(var en søt gutt der med pappan sin så hun lekte litt med han). andre ting vi gjør: drar til parken,gjerne der det er lekeplass. inne:maler og tegner(fingermaling er stor hit her) vi har kjøpt div hobby kit . drar på besøk til venner (gjerne de med barn på samme alder ) eller inviterer dem til oss. vi leker div leker. masse å finne på 1
Mamma1 Skrevet 30. april 2012 #20 Skrevet 30. april 2012 Ikke vær opptatt av hvor dere skal gå. Bare gå. Kanskje kommer dere ikke så mye lenger enn over veien og bort til bekken. Det er helt greit, bare ungen har det gøy. Har hun 3 hjulssykkel? Ta med den ut også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå