Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke forsikring skal hundeier bruke?

Om det var et vilt dyr,så er det samme sak. En må ringe viltnemnda for å bekrefte påkjørsel,og at de finner dyret.

Hadde det vært min hund,så skulle bileier fått betalt den også.

Det er vel båndtvang, så om hunden din sleit seg eller ikke var bundet skikkelig er du uaktsom og får ikke erstatning fra bileier. Selv om hunden var livsforsikret kan du risikere å ikke få fem øre av ditt forsikringsselskap.

Kjørte en gang på en rasekatt, der eier forlangte erstatning og snakket en del med forsikringsselskap i den anledning.

TS sin bror bør ringe sitt forsikringsselskap. Om han har kasko vil jo deler av det bli dekket uansett, men forsikringsselskapet bør også vite om hundeeier må erstatte og ta den saken for ham. Dersom han har navnet på hundeeier da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fy fader så surt. Her burde jo hundeeier trått til.

Du synes ikke det er ille nok å miste hunden sin, som om man attpåtil ikke skal måtte betale skaden på bilen som skadet hunden??

Når man kjører bil bør man kunne passe på hva som kommer uti veien, det kunne likegjerne vært et barn...

Eller et rådyr... Hvem skulle dekket kostnadene da?

• 4 uker senere...
Skrevet

Å herre min hatt, for en idiot. Si fartsgrensen var 60, skal han kjøre i 20 i TILFELLE en hund løper ut i veien?? Er nesten litt i sjokk over at det går an å komme til en sånn konklusjon som det der...

"Forskrift om kjørende og gående trafikk (trafikkregler)

§ 13. Særlige bestemmelser om kjørefarten

1. Kjørende må kunne stanse på den vegstrekning som den kjørende har oversikt over, og foran enhver påregnelig hindring."

Så, ja, ifølge reglene burde han vel uansett ha klart å stoppe.

Uansett så er det tragisk at hunden ble påkjørt og døde. Er alltid livredd for at det skal skje min hund.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært min hund,så skulle bileier fått betalt den også.

Lykke til med å inndrive det kravet. Jeg hadde i hvert fall ikke betalt frivillig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...