Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min søte baby på 3 mnd har begynt å sutte på hendene sine. Siden huden har blitt hard og vond må jeg smøre hendene flere ganger om dagen med krem eller olje så hun ikke skal få vonde sår tilslutt stakkar.

Har prøvd å gi tutt men hun skjønner ikke helt hvordan den skal brukes, hun bare "tygger" og smatter og spytter den ut. (Har prøvd 3 forskjellige typer mam, nuk og avent) Noen som har vert borti det samme og har noen gode tips til meg? og kansje noen tutte-triks å røpe? :kgbaby:

Synes liksom heller det hadde vert greit med en tuttejente en tommeltutte-jente :rodmer::fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å prøve å dyppe smokken i litt sukkervann i begynnelsen? Eller så må du bare fortsette å prøve å tilby smokk og prøve å holde den på plass for henne.

Skrevet

Det begynte gutten min og med når han var rundt 3mnd, og han holder ennå på :rodmer::fnise:

Han tar fortsatt ikke tutt, men nå foretrekker han leker og slike ting til å putte i munnen.

Har du prøvd å gi henne en bitering, jeg ga det til min og den er han veldig glad i. Og Sophie, giraffen, har vært et av mine beste kjøp :jepp:

Skrevet

Noen babyer er rett og slett ikke smokk-babyer. Sånn som min. Jeg har prøvd masse! Alle smokkene som finnes på markedet, men nei. Jeg har prøvd å dyppe smokken i morsmelk, i malt, i sukkervann. Jeg måtte rett og slett gi opp.

Men snart begynner hun å gripe ting, og da er det mer spennende å ha i munnen. Her er tannbørste og Sophie (giraffen) kjempepopulære :)

Skrevet

Har ikke prøvd å dyppe smokken i morsmelk eller sukkervann enda så kansje jeg skulle gjort det. sophie siraffen har hun og hun suttter litt på den men den lille hånda klarer forstatt å snike seg inn i munnen :fnise: Kansje det er en fordel å bare dytte den på hun istede for smokk? Sophien holder hun vertfall på :rodmer: Gir henne og gassklut som vi bruker som gulpeklut og koseklut, syns det er viktig at hun har noe å trøste seg ed når hun ikke tar tutt :rodmer:

AnonymBruker
Skrevet

har aldri brukt sutt på jenta .hun ville ikke ha den .det er egentlig helt greit..men vis du vil prøve så tar du litt morsmelk på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...