Gå til innhold

Hvordan vinne mot snuslysten ?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Nå har jeg snust i snart 5 år, og jeg er 22 år. Jeg har innsett at det er på tide å slutte! Jeg kommer på så mange ulemper.

Ulemper:

-Ser stygt ut

-Lukter stygt

-Vond smak i munnen

-Flekker på fingrene smitter av på bøker, ark you name it. Lite delikat!

-DYRT

-Unødvendig

-Ikke bra for helsa

Fordel:

-"Beroliggende"

Altså, jeg snuser 1 boks om dagen, og jeg vil virkelig slutte. Problemet er at jeg gir så lett etter, og nå i eksamensrushet blir det vanskelig! Det som fikk min motivasjon til å blomstre litt nå, er at jeg rett og slett ikke har råd til å snuse 1 boks om dagen.

Noen som kan komme med tips, trøstende ord, kjeft, etc, da blir jeg glad!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest kittycat
Skrevet

Tenk på hvor herlig det skal å bli kvitt det suget. Tenk deg om HVER gang du tar en snus i kjeften. Du er så vant til det, du tenker nok ikke over det, men du kunne sikkert spart deg for 10 stk om du bare tenker deg litt om og heller unner deg litt om du er stresset. Bra at du vil slutte! :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ventet til etter at eksamen var over.

Du kan starte med å bytte ut den vanlige snusen til en det er mindre nikotin i. Kanskje bare ta yndlingssnusen din et par ganger om dagen. Så kan du bytte all snus til mildere for deretter å bytte ut til den nikotinfrie. Da har du gradvis vendt kroppen av med nikotin.

Skrevet

Kanskje champix funker på snus også?

Skrevet

har hørt om flere som bruker nikotinplaster og sånn tyggis. sånn som røykere bruker når de vil slutte å røyke. skal visst virke ganske bra.

men så må du jo selvfølgelig ha motivasjon for å slutte å snuse og virkelig gå INN for å slutte å snuse.

har selv prøvd å slutte et par ganger, men jeg mangler motivasjon for jeg vil egentlig ikke slutte. snusen for meg hjelper mot ganske så mye!

AnonymBruker
Skrevet

en kamerat av meg han sluttet på dette viset: kjøpte litt snus uten nikotin(han var så vandt med å ha den under leppa at når han sluttet brått så begynte han igjen bare)

han brukte mer og mer av den uten nikotin.også kuttet han mer og mer ut den og å nå er han snus fri:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...