Gå til innhold

17. mai mat: hva er typisk for deg?

Fremhevede innlegg

Gjest Guilty
Skrevet

Frokost og lunsj er ganske vanlig, hvis jeg er i byen eller noe slikt kjøper jeg gjerne litt mat i løpet av dagen. På ettermiddagen/kvelden har nesten alltid fått besøk og grillet masse god mat :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stor frokost med bl.a rundstykker, eggerøre, musserende++ solo, is, en pølse, hvit- eller rosevin, laks, bløtkake.

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Slettet.

Endret av Arabella
Skrevet

Pølser og is. Trenger ikke så mye annet, egentlig.

Skrevet

ØL.

Ai, åssen kunne jeg glemme det? :gjeiper:

• Liker 1
Gjest Thessie!
Skrevet

Har pinnekjøtt til middag vanligvis. Ellers spiser vi akkurat hva vi ønsker til de andre måltidene.

Skrevet (endret)

Siden jeg spiller i korps: Pølse i lompe på vei fra et spilleoppdrag til et annet. Når vi er ferdige for dagen byttes pølsene ut med øl. ;)

Endret av Rosalie
Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

Ai, åssen kunne jeg glemme det? :gjeiper:

fy!!! :angry: nå er du nødt til å drikke 17 øl siden du glemte det!

Endret av Nuppdupp
  • Liker 1
Skrevet

fy!!! :angry: nå er du nødt til å drikke 17 øl siden du glemte det!

Da tror jeg jeg hadde dånt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har pinnekjøtt til middag vanligvis. Ellers spiser vi akkurat hva vi ønsker til de andre måltidene.

Du spiser vel pizza da, du som syntes det var flotters til bryllup, eller er det for mye luksus på en 17. mai?

• Liker 4
Skrevet

Pølse og is... og pølse og is? :gjeiper: Jo, og frokost! Og noen ganger møtes vi en gjeng på restaurant og spiser noe annet usunt, hamburger eller noe :) Men stort sett pølse og is! :jepp:

Gjest Nuppdupp
Skrevet

Da tror jeg jeg hadde dånt.

og karusell etterpå. det hadde vært gøy å se på hahaha.

Gjest Thessie!
Skrevet

Du spiser vel pizza da, du som syntes det var flotters til bryllup, eller er det for mye luksus på en 17. mai?

Uff, hvorfor i alle dager legger du deg opp i matvanene mine? Har du virkelig ikke bedre å gjøre? Men jeg tar gjerne en pizza til kvelds, det er jo ganske så godt. Men har på følelsen at det ikke blir noen kvelds, er nok ganske så stappmett etter pinnekjøtt, kålrabistappe og is. Du da, hva skal du spise?

AnonymBruker
Skrevet

Uff, hvorfor i alle dager legger du deg opp i matvanene mine? Har du virkelig ikke bedre å gjøre? Men jeg tar gjerne en pizza til kvelds, det er jo ganske så godt. Men har på følelsen at det ikke blir noen kvelds, er nok ganske så stappmett etter pinnekjøtt, kålrabistappe og is. Du da, hva skal du spise?

Det vet jeg ikke ennå, kommer an på hvem jeg er sammen med. Det blir uansett sammen med familie. Hvis jeg skal være sammen med dem som bor nærmest og har en tredjeklassing, blir det vel trolig til at jeg er med som "haleheng" i barnetoget, blir pølser, boller og brus, is og kaker på skoleplassen, leker, utlodning og diverse. Hos den andre er det vel slutt med å gå i tog, så der blir det lunsj med mye godt, tenker jeg. På sen ettermiddag/kveld er det vanlig med grillmat på terrassen begge steder, hvis været er brukelig :). Hvis jeg mot formodning blir alene, blir det ikke annerledes enn jeg pleier å ha det til hverdags.

Skrevet

Frokost: Et litt god frokost, med diverse pålegg og eggerøre, ofte sprialloff.

Lunch: Ofte suppe

Middag: Alt fra gryterett til taco, noe som smaker godt til mange store og små.

Dessert: Dessertbord, med kaker, is, gele, sjokolade osv..

Innimellom alt dette: is, pølser, hamburger eller snop når en måtte ønske:)

Skrevet

våkne og sette på tv.Se barnetoget.Spise frokost som vanlig.Ettermiddagen blir det grilling.ALLTID grilling nammm..

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

17. mai-frokost med bedre frokost og bra utvalg, togtitting og senere familiebesøk med grøt, laks og eggerøre, spekeskinke og sånt. Bløtekake! Ganske tradisjonelt :-P Kan ikke huske noe grilling! Hms.

Skrevet

Typisk 17-mai-mat for meg er jordbær og blåbær i havregrøten til frokost, laks og eggerøre (+ jordbær) til lunch hvis vi er hjemme og grillmat på kvelden. Gjerne litt is også da:)

Skrevet

Pasta- og skinkesalat med musserende på piknikk i solen. Dessert: jordbær med vaniljekesam :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...