Gå til innhold

Feber, men har ikke paracet

Fremhevede innlegg

Gjest gjesten!
Skrevet

Kjære KG! I dag var jeg så utrolig uheldig og må ha fått et skikkelig hissig magevirus. Det har gått over nå, men nå begynner feberen å snike seg inn og musklene og leddene verker. Jeg blir helt døsig av feber og får ikke lest siste innspurten til eksamen jeg har i morgen dessverre. Dessuten vil jeg jo ha en god natts søvn før eksamen, ikke kaldsvette og ha feberdrømmer hele natten. Jeg er stort sett aldrig syk, og kan ikke huske sist gang jeg tok en paracet - dermed har jeg ingen i hus. Er det noe annet jeg kan gjøre for å få ned feberen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kald dusj.

Gjest gjesten!
Skrevet

Kald dusj.

Brr, det fristet ikke akkurat nå. Men må man, så må man vel! :Nikke: Takk for tips, skal give it a go hvis ikke sitronmelisseteen funker!

Skrevet

Sett deg på verandaen i bare undertøyet i 10 minutter. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke gjort noe med feberen eller ubehaget så lenge kroppen fortsatt produserer for mye varme, dessverre.

Drikke godt og slapp av. Noe mer er ikke å gjøre.

• Liker 1
Skrevet

Det beste når du ikke har paracet er å pakke kroppen inn i koseklær og dyner og legge seg å sove. Det er ikke uten grunn at uttrykket "å sove det av seg" finnes.

Så reir deg i sofaen eller på senga med kosepysj, en ekstra dyne og en flaske vann og sov godt i noen timer. Du føler deg mye bedre når du våkner, og da tar du en lang dusj for å vaske bort febersvetten.

God bedring!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Støtter Minya.

Hvis du blir veldig varm kan du også holde armene, er pulsåren er, under kaldt rennende vann. Det avkjøler blodet og kroppen, jeg synes det hjelper mye når jeg har høy feber.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvis feberen er høy, eller jeg har smerter i tillegg tar jeg febernedsettende. Ved lav feber tar jeg det med ro og venter til feberen har gjort sitt for å ordne opp i kroppen min.

:jepp:

Skrevet

Støtter Minya.

Jeg og.

De gangene jeg har blitt kvitt feberen fort er når jeg har slappet helt av og sovet mye.

Skift gjerne på senga først så det føles friskt og godt å legge seg, sett frem vann og evnt noen kjeks eller annet som man kan småspise på og forsøk å sove så mye som mulig.

Da får kroppen ro til å jobbe seg gjennom feberen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...