Gjest Tekola Skrevet 30. april 2012 #21 Skrevet 30. april 2012 Jeg var veldig åpen med dem som var kaffegjester i vårt bryllup i forhold til hva planen var for dem. Så jeg synes ikke det er dårlig gjort å spørre! Hadde inntrykk av at de som var kaffegjester hos oss koste seg! Men så holdt vi tidsplanen godt i forhold til middagen og sparte en god del av underholdningen til festen etterpå.(De har i etterkant snakket om at det var veldig stas også, og da regner jeg med at det i hvert fall ikke var dritkjipt?)
Dolce Skrevet 30. april 2012 Forfatter #22 Skrevet 30. april 2012 Skal du seriøst svi av 7-8000 for å være kaffegjest i et bryllup? Ny dress må han ha uansett - en eller annen gang. Og siden de "krymper" hele tiden, kjøper vi ikke dyre dresser.... Men det er mye penger. På den annen side, hvis det er et supert bryllup vil jeg nok føle at pengene er vel anvendte. Vi bruker gjerne noen tusenlapper på storbyhelger avogtil, så dette blir jo omtrent samme beløp. Men på storbyhelger koser vi oss - og jeg er jo ikke sikker på om det blir så veldig koselig bryllup (for kaffegjestene).
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #23 Skrevet 30. april 2012 Jeg har vært kaffegjest et par ganger, den ene gangen er stort sett som de negative beskrivelsene her, men den andre var helt rå! Brudeparet inviterte til middag, og blabla, så kom vi kaffe-kake-og alkohol gjester utover kvelden, det ble sagt at alle var velkommen til å feste og spise kake, og drikke vin med brudeparet fra ca klokka 20. Og når vi ankom var det et stort bord med kaker, vinflasker, rød og hvit, velkomstdrink, fest og dans på gulvet. Jiha sier jeg bare, ALLE, absolutt alle storkoste seg! Stikkordene er at man MÅ holde tidskjema, og gjerne vis kaffegjester at dere kan gjøre litt stas på dem også. Husk at mange kan komme langveisfra, de har kanskje kjøpt nye klær, og fin gave. Vis dem at de betyr noe for dere.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #24 Skrevet 30. april 2012 Jeg hadde aldri reist til et annet sted for å være kaffegjest, og det er vel kutyme å kun invitere folk som bor på stedet arrangementet foregår til kaffe og kaker. Min "bestevenninne" som jeg vokste opp med inviterte meg som kaffegjest i sitt bryllup. Jeg bodde sørpå, de helt på toppen. De som bodde lokalt ble bedt på middagen, de som kom langveis fra ble bedt til kaffe. Jeg reiste ikke for å si det slik. 2
ToveM Skrevet 30. april 2012 #25 Skrevet 30. april 2012 jeg har ikke vært i så mange bryllup, og ikke som kaffegjest. Men jeg hadde aldri reist avgårde med hotel-overnatting som kaffegjest. DA hadde jeg heller takket nei. 2
Dolce Skrevet 30. april 2012 Forfatter #26 Skrevet 30. april 2012 Stikkordene er at man MÅ holde tidskjema, og gjerne vis kaffegjester at dere kan gjøre litt stas på dem også. Husk at mange kan komme langveisfra, de har kanskje kjøpt nye klær, og fin gave. Vis dem at de betyr noe for dere. Etter egne erfaringer, og det jeg har lest her i tråden av andre, ser det ut som om det er et problem som går igjen i mange av historiene: Kaffegjestene må vente; på gangen eller i kjipe "venterom" uten hverken vått eller tørt. Har også hørt om noen som måtte vente i over 1 time på trappen utenfor lokalet. Å holde tidsskjema er vel og greit, men jeg tror det viktigste er at det er et pyntet og festklart rom klart for kaffegjestene når de kommer. Med snacks og drikke. Da spiller det jo mindre rolle om man må vente litt før middagen er ferdig? Så kjære brudepar: Har dere ikke lokaler som egner seg for å ta imot kaffegjestene på en ordentlig måte hvis middagen blir forsinket (og det blir den veldig, veldig ofte); så dropp kaffegjestene. Det er ihvertfall min konklusjon etter å ha lest denne tråden. 3
fridr Skrevet 30. april 2012 #27 Skrevet 30. april 2012 Seriøst? Ber brudepar folk som bor langt unna til kaffe?! Trodde det var vanlig å be langtreisende folk på middag! Vi har noen kaffegjester, men det er BARE folk som bor i byen der festen holdes! 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #28 Skrevet 30. april 2012 Jeg har aldri vært kaffegjest, men broren min giftet seg i fjor. Kun de nærmeste til middag, og ca 100 til kaffe. De ble møtt presis kl 19 med velkomstdrink av brudeparet. Kaffe, kaker og underholdning. Brudevals og morsomme taler. Fri bar og skikkelig nattmat med spekemat, laks, helstekt kalkun, salater og brød. Jeg tror ingen av kaffegjestene følte seg særlig snytt 1
Scorpina Skrevet 30. april 2012 #29 Skrevet 30. april 2012 Jeg har aldri vært kaffegjest, men broren min giftet seg i fjor. Kun de nærmeste til middag, og ca 100 til kaffe. De ble møtt presis kl 19 med velkomstdrink av brudeparet. Kaffe, kaker og underholdning. Brudevals og morsomme taler. Fri bar og skikkelig nattmat med spekemat, laks, helstekt kalkun, salater og brød. Jeg tror ingen av kaffegjestene følte seg særlig snytt Nei, og hadde noen blitt det....ja, da får de bare ha blitt det!! Din brors bryllup høres som det var godt arrangert mtp tid, mat, lokale etc 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #30 Skrevet 30. april 2012 Seriøst? Ber brudepar folk som bor langt unna til kaffe?! Trodde det var vanlig å be langtreisende folk på middag! Vi har noen kaffegjester, men det er BARE folk som bor i byen der festen holdes! Ja, det gjør de. En gang var jeg kaffegjest i et bryllup langt uti gokk, der man måtte kjøre i 2,5 time for å komme til en kafe eller et generelt sted å oppholde seg mellom vielsen og middagen. En del av oss kaffegjestene dro dit, resten valgte å vente i bilene og gå rundt i nærheten av festlokalet til vi "slapp inn". Det var skandale, altså. Vi trodde i det minste de hadde ordna det slik at det var et sted å være i mellomtida. 1
Dolce Skrevet 30. april 2012 Forfatter #31 Skrevet 30. april 2012 ....resten valgte å vente i bilene og gå rundt i nærheten av festlokalet til vi "slapp inn". Den var verre enn mine 7...
Tropic Skrevet 30. april 2012 #32 Skrevet 30. april 2012 Jeg hadde takket nei til å være med i et bryllup om jeg kun var invitert til kaffe og jeg måtte reise dit og bo på hotell. Da blir kostnadene mine for høye ut i fra det jeg "får", og man må finne på å gjøre ting i mellomtiden i finstasen, kjedelig dag!
kaprifolen Skrevet 30. april 2012 #33 Skrevet 30. april 2012 Husker en som skrev her, at kaffegjester satt på gatekjøkken og fortauscafeer før bryllupet, ble småbrisne og storkoste seg igrunn etterhvert, og da kaffen ble forsinket, endte det med at gjengen dro på byen istedenfor! 2
Gjest Doh Skrevet 30. april 2012 #34 Skrevet 30. april 2012 Haha, så bra at de dro på byen i stedet. Har tenkt på det flere ganger etter hvert som jeg har lest denne tråden at jeg hadde ikke sittet en hel time og ventet. Hvertfall ikke hvis jeg måtte vært musestille og stått i en gang. Skjønner ikke at det er mulig å bli så forseinka med middagen heller jeg da, er jo bare å planlegge og evt ta noen taler til kaffen i stedet for middagen
Matty Skrevet 1. mai 2012 #35 Skrevet 1. mai 2012 Trodde det ar selvsagt at kaffegjester var folk fra nærområdet jeg? Jeg har ikke vært i mange brylluper, men i de jeg har "vært borti" har det vært slik som kollegaer og mer perifere venner i bygda som har vært invitert. Jeg hadde forøvrig kaffegjester i konfirmasjonen min, men da naboer og andre omgangsvenner i bygda. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #36 Skrevet 1. mai 2012 I min store familie er det helt vanlig med kaffegjester. Jeg har blitt bedt som det til de fleste av mine kusiner/fettere og også en del arbeidskollegaer. Tror jeg har vært i 12bryllup som kaffegjest. Jeg liker det kjempegodt Slipper den lange kjedelige middagen med alle talene, og få bare slappet av på festen. Og siden vi er en god trøndersk familie er det sjelden at festen er over før frokosten har kommet på bordet dagen etter Den eneste gangen jeg kan komme på at det var negativt å komme som kaffegjest var når middagen ikke var ferdig når vi kom så vi ble sittende å vente. I tillegg så var kaffen veldig forsinket og vi var veldig sultne innen kakene kom på bordet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå