Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Vampen
Skrevet

Jeg ser av en annen tråd her inne at vi er flere her inne som er på den evige jakten etter den hellige gral, aka den perfekte foundation. :fnise: Derfor hadde det vært litt interessant å vite hvilke foundations dere fatisk liker. Flott om dere også sier noe om det er mineral eller ikke, flytende, presset, dekkende, hudtype ect. Om det er noen dere virkelig avskyr, så må dere gjerne nevne de også. ;)

Så, i håp om å dele erfaringer, og få litt ekstra bensin på jaktbålet, kom med dine erfaringer. :)

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg går kun for mineral makeup og har prøvd tikei, mineralissima, ID, Mineral Hygienics og GloMinerals. Har enda ikke funnet en som jeg er helt fornøyd med desverre. Men hittil synes jeg at Mineral Hygiencs er best!

Endret av RugRatzz
Skrevet

Har brukt mange forskjellige foundationer da jeg har hatt store kviseproblemer før (er jo selvfølgelig ikke lurt, men orket ikke å måtte gå ut uten å føle meg "dekket")

Den mest dekkende når kviseutbruddet var på sitt verste:

http://www.makeupalley.com/product/showreview.asp?ItemID=29186

Nå som huden er blitt veldig veldig mye bedre, og jeg bare sliter med små utbrudd, litt arr og store porer er denne den beste:

http://www.makeupalley.com/product/showreview.asp/ItemId=128838/Super-Restorative-Foundation--Teint-Lift-Eclat-Spf-15/Clarins/Foundations

:popcorn:

Skrevet

Jeg har tørr og sensitiv hud med usynlige porer, ingen kviser, og ørlite pigmentflekker på toppen av kinnbeina, men ingenting som andre enn jeg selv egentlig ser.

Jeg har prøvd ALT, og da mener jeg det, men av og til er det enkleste det beste. Av mineralfoundation foretrekker jeg helt klart Bare Minerals Original. Den har gode farger for meg (Fairly Light/Medium Beige etterhvert dersom jeg får farge), gir fin glød til huden, og sitter som støpt. Ellers liker jeg Dior Nude Fresh Glow foundationpudder i løs form. Dette er også "mineralsminke", men ikke like ren. Den gir flott glød og sitter hele dagen.

Av "vanlige" foundationer liker jeg egentlig bare Sensai Fluid Finish, som har medium dekkevne og troverdige farger, og Lancome Teint Miracle, som er veldig lett på huden, dekker moderat (men kan bygges opp til medium dekkevne), og som man ikke ser.

Skrevet

Jeg bruker mineralfundation fra Joppa, får skikkelig glød og ser bra ut hele dagen. Nå har jeg fått ganske normal hud etter riktig hudpleie men kan få litt fet hud rundt nesa og litt fuktfattig hud i kinn og panne.

Skrevet

Tror du vil få litt forskjellige svar her :)

jeg foreksempel liker ikke ID (mineralfoundation). Huden min reagerer på den med å klø/svi, og føler at man trenger veldig mye for å få et dekkende resultat. I tillegg remhever den porene mine og er ganske dyr.

Nettopp kjøpt meg Glo minerals, og merker stor forskjell:) smelter mye bedre inn i huden, og gir et mye mer naturlig og pent resultat på meg.

Venter på Mineral Hygienics i posten.

Gjest Cosette
Skrevet

Mineral Hygienics. Kombinert med en god concealer får jeg strøken hud av den, og prisen på nett er slett ikke ille.

Skrevet

Jeg bruker Lumiere Cosmetics sin face base i typen Flawless Face, den er fantastisk til tørr hud. Går for tiden på uttørrende aknemedisin, og denne foundationen tørker meg absolutt ikke ut. Før så brukte jeg en annen formula innen samme merket: Veena Velvet, den var fantastisk på fet hud som ble oljeblank etter noen timer. Hjalp masse.

Den er drøy og dekker veldig godt (jeg har mange røde merker etter utbrudd). Koster 70 kr for medium krukke, 100 kr for stor, så er ganske billig og :)

• Liker 1
Skrevet

Bah, her leter jeg fremdeles. Men jeg kan jo si at den jeg har vært aller mest fornøyd med til nå er Clinique Superpowder Double Face Makeup (seriøst, hvem er det som finner på disse navnene egentlig? :lol: ) som er i presset form. Bruker fargen matte neutral i den. Den er passelig ''kremete'' og dekker så godt som man vil at den skal dekke.

Ellers har jeg prøvd ID-pudder (mistet gløden og ble helt ''død'' i ansiktet), Shiseido Perfect Smoothing Compact (helt grei), GloMinerals presset (fremhevet alle tørre flekkene i ansiktet mitt) og nåværende MAC studio fix presset pudder som jeg også synes er for tørr til min fuktfattige hud. Den er dog veldig god å bruke for å matte ned huden etter at jeg har brukt farget dagkrem på de dagene hvor jeg trenger lite dekkevne.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå som huden er blitt veldig veldig mye bedre, og jeg bare sliter med små utbrudd, litt arr og store porer er denne den beste:

http://www.makeupalley.com/product/showreview.asp/ItemId=128838/Super-Restorative-Foundation--Teint-Lift-Eclat-Spf-15/Clarins/Foundations

:popcorn:

Dette er min favoritt også! Sitter godt og oksiderer ikke noe særlig i løpet av dagen. Den lyseste fargen er forresten på tilbud på

lyko.no nå. Vanlig pris er 495,- så dette er grisebillig! Så nå at de bare har 1 stk. igjen, da.Har bestilt fra denne butikken noen ganger nå, de sender fra Sverige men ingen ekstra utgifter selv om man bestiller over 200,- :smilbla:

http://www.lyko.no/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artgrp=821&artnr=121-380r&visa=1-35&Sort=Populara&Visn=Std

Skrevet (endret)

Akkurat nå så elsker jeg Skin Base fra Illamasqua:)

Det er en flytende og litt tykk foundation som er inspirert av BB-kremene. Den dekker godt og gir et skikkelig pent resultat om man buffer den godt inn i huden.

Sitter hele dagen på meg. Jeg har normal til litt tørr hud.

Endret av Armitage
Skrevet

Jeg bruker Lumiere Cosmetics sin face base i typen Flawless Face, den er fantastisk til tørr hud. Går for tiden på uttørrende aknemedisin, og denne foundationen tørker meg absolutt ikke ut. Før så brukte jeg en annen formula innen samme merket: Veena Velvet, den var fantastisk på fet hud som ble oljeblank etter noen timer. Hjalp masse.

Den er drøy og dekker veldig godt (jeg har mange røde merker etter utbrudd). Koster 70 kr for medium krukke, 100 kr for stor, så er ganske billig og :)

Hei Finkel! :) Hvor kjøper du denne? Finnes den i butikk? Og den tetter ikke igjen og gir kviser heller?

Skrevet

Det lurer jeg også på :)

Skrevet

Hei Finkel! :) Hvor kjøper du denne? Finnes den i butikk? Og den tetter ikke igjen og gir kviser heller?

Det lurer jeg også på :)

Kjøper den på nett, finnes ikke i butikk, nei. Kjøpes her! Jeg pleier å kjøpe inn flere om gangen, og de er behjelpelige med å merke pakken med en lavere verdi (om jeg spør), så den kommer under tollgrensen i Norge. :) Sender raskt. Tetter ikke mine porer, og jeg reagerer raskt på sminke generelt. Har brukt foundation fra Lumiere helt siden juli i fjor, både formulaen Veena Velvet og Flawless Face. :) Som sagt så dekker den godt, og man kan legge lag på lag uten at det kaker seg. Nå har jeg veldig røde merker i ansiktet, så må nok dekke de litt ekstra med concealer (evt bruke foundationen som concealer) for å bli helt kvitt de, men den er super altså! :Nikke:

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften sier, hva er din favoritt foundation? Og hvorfor? :)

AnonymBruker
Skrevet

Hmmm, den beste synes jeg er Max Factor age renew..(?) Fordi den er passe kremete og ser ganske naturlig ut.

Gjest "gjest"
Skrevet

Chanel Vitalumiere Aqua i B10.

Gjest HuskyPusky
Skrevet

Ikke for å være slem, men jeg synes kanskje ikke man trenger å starte en ny tråd når det ligger en relativt fersk tråd ute som omhandler det samme :)

Kanskje trådene kan flettes?

Gjest _La Femme
Skrevet

Jeg bruker Max Factor Colour Adapt foundation. Elsker den. Fargen jeg bruker er identisk med huden min, det blir dermed ingen synlige overganger fra ansiktet til halsen. Det er flytende foundation, men fordeler seg fint og jevnt og smelter fort inn i huden uten at den tørker inn huden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...