Gå til innhold

Innføre bordeller i Norge

36 stemmer

1. 1. Bør vi ha bordeller i Norge?

• Ja
      20
    • Nei
      16

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvorfor ikke? Hvorfor være i mot det? De som ikke vil ha noe med det å gjøre kan vel la vær å selge eller kjøpe bare.

Er det ikke bedre at staten styrer dette enn kriminelle? Og staten kan jo dra inn store penger på dette. Hadde jo vært mye bedre med lovlige bordell styrt a staten der det kunne skje i kontrollerte former. Vil ikke dette også gjort de som selger langt tryggere?

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bordeller ville gjort det tryggere for de som selger sex og de som kjøper sex, samt at det ville dratt inn mer skattepenger i kassa.

Ser faktisk ikke noe negativt med det i det hele tatt, bare at det blir mye bedre enn hvordan det er i dag

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Det bør være lovlig å kjøpe av de som bedriver verdens eldste yrke.

For at arbeidsforholdene skal bli bedre (gode) må det tilrettelegges, og da er det naturlig at det foregår på bordeller. Staten vil også tjene på denne formen, da inntekten må rapporteres og det betales både arbeidsgiveravgift og skatt på inntekt.

Win, win!

Gjest sardintroll
Skrevet

Ja, hvorfor ikke. Bedre å ha horene samla på ett sted, enn å se dem virre rundt i byen.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jepp!

Det samme mener jeg burde gått for narkotiske stoffer, for å være helt klinkende ærlig. Gi de tyngste narkomane (heroinistene) sin daglige dose i rene, kontrollerte former, og følg dem opp.

All kriminaliteten som følger forbud mot sexkjøp og narkotika, koster samfunnet så enorme summer, og vi har ingen kontroll på trafficking, smugling, ran, tyverier og all den andre driten det fører med seg. Narkomane som rundstjeler sine egne familier og unge kvinner som blir kidnappet/lurt fra livene sine i andre land. Det er jo Mennesker, dette. Hvorfor har vi umenneskeliggjort dem?

For ikke å snakke om alle politiressursene vi kunne hatt på andre steder.. kanskje kunne Oslo-jenter slippe å være redde for å bli voldtatt på kveldene. (Nå sikter jeg ikke til at horekunder voldtar, jeg sikter til at politiet kunne prioritert forebyggende tiltak i forhold til alle overfallsvoldtektene som har vært, istedet for å jage narkomane og prostituerte rundt i byen til stadighet - bare så det er sagt).

Nei, jeg forstår ikke hvilke argumenter, ressursmessig og humant sett, politikerne sitter igjen med for å ikke gjøre dette.

Endret av frøkenfryd
  • Liker 3
Skrevet

Ja dette har jeg alltid ment, men ikke at de skal være eid av staten. Jeg ser heller for meg at de blir regulert, men eies og drives privat.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har store problemer med at staten skal tilby og selge (og profittere!) kropp som hører andre mennesker til.

• Liker 6
Skrevet

Jeg har store problemer med at staten skal tilby og selge (og profittere!) kropp som hører andre mennesker til.

Jepp, samme her! I tillegg vet vi at en enormt stor andel av prostituerte har vært utsatt for seksuelle overgrep før de prostituerte seg, noe som jeg ikke akkurat ser på som et tegn på at prostitusjon egentlig er helt frivillig.

Noe annet jeg ser litt mørkt på er at man da ville blitt henvist til å prostituere seg om man ikke fikk jobb innen det man er utdannet for, fordi staten har godkjent dette yrket på linje med alt annet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det gjør de jo allerede. Eneste forskjellen er at dette innebærer seksuelle tjenester istedenfor andre typer tjenester.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, samme her! I tillegg vet vi at en enormt stor andel av prostituerte har vært utsatt for seksuelle overgrep før de prostituerte seg, noe som jeg ikke akkurat ser på som et tegn på at prostitusjon egentlig er helt frivillig.

Noe annet jeg ser litt mørkt på er at man da ville blitt henvist til å prostituere seg om man ikke fikk jobb innen det man er utdannet for, fordi staten har godkjent dette yrket på linje med alt annet.

Det er uansett et fritt valg. Man kan godt like sex og ha et avslappet forhold til det selv om man ble utsatt for overgrep som barn. Det finnes noe som heter bearbeidelse og modning. Jeg har selv blitt utsatt for relativt traumatisk seksuelt overgrep i barndommen (ikke fra slektning) så regner med jeg vet bedre enn deg hva jeg snakker om.

Skrevet

Enig der. Jeg ser ikke at dette er noe staten skal ha noe med å drive, men ser helt annerledes på om de er private som driver med det.

Det ser jeg ikke for meg at blir et problem. Deter vel ingen som har fått beskjed av nav om å bli stripper eller pole dancer, selv om det er lovlige og godkjente yrker. Jeg vet at det var et tilfelle i Tyskland, men det var laget nettopp for belyse et problem, og var ikke en person som fikk beskjed av saksbehandleren sin om "Klarer du ikke å få annen jobb så kan du jo bare selge sex."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...